Fitness Seller

Sticky Wat maakt(e) vandaag jouw dag goed?

• #173.581
Dus je moet van de belastingdienst de bonnetjes van aankopen waarvan je btw terugvraagt tot 5-6 jaar na aankoop bewaren?
(Serieuze vraag, geen sarcasme of iets)
Als je het hebt ingevoerd in je boekhouding heb je inderdaad een bewaarplicht tot 5 jaar (daarom heb ik een boekhouder :o ).

• #173.582
Dus achmed koop voor 10k durum bij de sligro en heeft een omzet met shoarma bv van 5k, rara hoe kan dit.

Wij denken vaak dat ambtenaren dom zijn, maar het is zo simpel als wat om fraude hiermee op te sporen en dan mag jij de verantwoording afleggen whattup. Dat kan je niet dus dan roept de belastingdienst dat je een ton achterover drukt en mag je betalen. De politie moet bewijzen dat je iets verkeerds doet voordat jij de bak in gaat maar de belastingdienst werkt andersom, daar moet jij bewijzen dat je niks fouts doet en dat word een hele lastige zaak.

Nogmaals wat iemand doet wilt niet zeggen dat je fout bezig bent, ik rijd elke dag te hard en heb laatste jaren geen verkeersboetes gehad. Kijk online naar dit soort verhalen, shaan er talloze van op.
Fraude gaat alleen op als je btw terug vraagt , je betaalt aan de kassa gewoon de btw die je later terug vraagt .

• #173.583
Ik koop nog regelmatig spullen bij de Makro met een pasje van mijn bedrijf dat al 6 jaar niet meer bestaat, als de Makro het niet interesseert wat kan de Belastingdienst dan doen.
Maar je voert het niet op in je boekhouding neem ik aan van een bedrijf wat niet meer bestaat? Dan is er weinig aan de hand.

• #173.586
Als je het hebt ingevoerd in je boekhouding heb je inderdaad een bewaarplicht tot 5 jaar (daarom heb ik een boekhouder :o ).

Thanks! Dat wist ik niet, niet mbt bonnetjes van bijvoorbeeld Sligro en dergelijke. Klinkt opzich ook wel logisch dat je dat moet doen, zou je ook moeten met bijvoorbeeld nieuwe laptop oid.

• #173.587
  • #173.588
Met prijs scheelt het niet veel toch, Sligro (inclusief BTW) of een supermarkt? Ben er wel eens geweest voor groot inkoop, maar zover ik kon zien was de prijs niet heel voordelig :o

• #173.589
Fraude gaat alleen op als je btw terug vraagt , je betaalt aan de kassa gewoon de btw die je later terug vraagt .
Dat is btw fraude, maar als ze je verdenken dat je wat achterover drukt dan zoals elke friettent tegenwoordig een “pin storing” heeft is het heel simpel om te controleren hoeveel je inkoop was en je verkoop. Simpele rekensom, klopt er iets niet dan gaan ze graven.

• #173.590
Met prijs scheelt het niet veel toch, Sligro (inclusief BTW) of een supermarkt? Ben er wel eens geweest voor groot inkoop, maar zover ik kon zien was de prijs niet heel voordelig :o
Scheelt geen kut, maar wij nederlanders worden al wild van 3 cent verschil op een blikje.

Aanbod is een ander verhaal.

• #173.591
Dat is btw fraude, maar als ze je verdenken dat je wat achterover drukt dan zoals elke friettent tegenwoordig een “pin storing” heeft is het heel simpel om te controleren hoeveel je inkoop was en je verkoop. Simpele rekensom, klopt er iets niet dan gaan ze graven.

Ja maar jij zei dat het 'slim is om je Sligro pas uit te lenen om aankopen te doen die niks met je onderneming te maken heeft'.
Zolang je de aankoop niet aan Belastingdienst aangeeft als 'hier haal ik btw van af' dan boeit het toch niks wie wat koopt met de sligro pas?

• #173.592
Staat ergens op de laatste pagina van @chrisk z'n log aangezien er meer mensen benieuwd naar waren.

Maar, er werd toch gesproken over aankopen en dat dat gelijk stond aan fraude m.b.t de Sligro? Zolang je de BTW van die aankopen niet terug vraagt op je advocatenbedrijf terwijl het voor je privé senioren bingo-BBQ was, is er echt weinig aan de hand. De Belastingdienst kan op vele fronten fraude detecteren, dat is niet gebonden aan het wel of niet hebben van een bedrijf.

• #173.593
Vermoedelijk doen ze hun privé aankopen bij de sligro, maar vragen de BTW niet terug. 😉
Dus geen fraude...
Je moet een onderneming hebben om een pasje te krijgen, en een pasje hebben om binnen te komen. Of je vervolgens met dat pasje als toegangsbewijs naar de winkel 10 pakken servetten koopt of bijvoorbeeld een belegd broodje voor de lunch dat boeit weinig, zolang de je BTW niet terugvraagt.

• #173.594
En voordat het geemmer begin dat ik het fout heb : ik word meerdere keren per jaar compleet doorgelicht , nog nooit maar ook nog nooit is er een opmerking aantekening of ook maar een vordering of aanklacht mbt btw fraude geweest .Omdat prive aankopen netjes met btw afgerekend worden.

Wie van ons heeft er wat gezegd over achterover drukken ?

• #173.597
Ligt eraan wat je haalt. Ik kom er alleen voor vlees, vis, luxe producten, etc.

Ik koop vrijwel nooit vlees in de supermarkt en vis koop ik per definitie nooit in de super.

• #173.598
Ligt eraan wat je haalt. Ik kom er alleen voor vlees, vis, luxe producten, etc.

Ik koop vrijwel nooit vlees in de supermarkt en vis koop ik per definitie nooit in de super.
Sligro en Makro is feitelijk qua vlees/vis toch vergelijkbaar, of is de kwaliteit echt anders qua vlees en vis? Ik had laatst kipfilet gewogen voor en na bereiden, en ik hield niet meer over dan bij AH en Jumbo. De prijs was goedkoper en beter leven keurmerk was bij de Makro ook 1 ster (bij AH heb je volgens mij 1 en 2), dus of er echt verschil is...

• #173.599
Sligro en Makro is feitelijk qua vlees/vis toch vergelijkbaar, of is de kwaliteit echt anders qua vlees en vis? Ik had laatst kipfilet gewogen voor en na bereiden, en ik hield niet meer over dan bij AH en Jumbo. De prijs was goedkoper en beter leven keurmerk was bij de Makro ook 1 ster (bij AH heb je volgens mij 1 en 2), dus of er echt verschil is...
Sligro en Hanos vind ik voor sommige producten (een stuk) beter dan de Makro.

Makro heeft vaak goede zalm aanbieding (+-€15 de kilo). En kipfilet en kippendij voor €6,5 per kg. Dat is de helft van wat het kost bij de supermarkt. Zalmfilet bij de visboer is +-€40 de kilo. Zalmfilet zal ik nooit rauw eten van de super.

Bij de Hanos en Sligro haal ik de mooie stukken rundvlees en wild. Voornamelijk bij de Hanos. T vlees vind ik daar een stuk beter dan bij de Makro. En dan bedoel ik bijv. mooie dry aged côte de beouffs. Ik kijk elk nieuw foldertje en als ik een mooie aanbieding zie voor een mooi stukkie vlees rij ik altijd wel langs. Denk toch wel 2 a 3x per maand.

• #173.600
Het wild is over het algemeen beter

Terug
Naar boven