AndroidHealthClinic

Sticky Wat maakt(e) vandaag jouw dag goed?

• #173.601
Sligro en Hanos vind ik voor sommige producten (een stuk) beter dan de Makro.

Makro heeft vaak goede zalm aanbieding (+-€15 de kilo). En kipfilet en kippendij voor €6,5 per kg. Dat is de helft van wat het kost bij de supermarkt. Zalmfilet bij de visboer is +-€40 de kilo. Zalmfilet zal ik nooit rauw eten van de super.

Bij de Hanos en Sligro haal ik de mooie stukken rundvlees en wild. Voornamelijk bij de Hanos. T vlees vind ik daar een stuk beter dan bij de Makro. En dan bedoel ik bijv. mooie dry aged côte de beouffs. Ik kijk elk nieuw foldertje en als ik een mooie aanbieding zie voor een mooi stukkie vlees rij ik altijd wel langs. Denk toch wel 2 a 3x per maand.
Sligro kom ik eigenlijk niet, Makro weleens geweest. Het is dat ik heel weinig vis eet tegenwoordig (zitten vrij veel zware metalen in), dus die enkele keer ga ik daarvoor wel naar de visboer. 15 euro de kilo voor zalm is wel nice. Ik koop natuurlijk ook niet de hoeveelheden die jij koopt; Musclemeat vind ik praktisch qua vlees om naar het werk mee te nemen.

• #173.602
Het assortiment vlees en vleesproducten is bij de Hanos echt veeel groter dan de Makro.

• #173.604
Je vind er ook allemaal interessante shit die je niet bij de Makro en Sligro vind. Ik zag er laatst zelfs flinke stukken vlees van 2kg die al sous vide geslowcooked zijn. Kan je het thuis in stukken snijden en invriezen. Hoef je het alleen nog op te warmen.

• #173.605
Bijv.

• #173.606
Je vind er ook allemaal interessante shit die je niet bij de Makro en Sligro vind. Ik zag er laatst zelfs flinke stukken vlees van 2kg die al sous vide geslowcooked zijn. Kan je het thuis in stukken snijden en invriezen. Hoef je het alleen nog op te warmen.
Wat je nodig voor Hanos? Eigen bedrijf of KvK?

• #173.609
Amazing Oriental is trouwens ook echt nice voor allerlei producten die je niet zo 1,2,3 tegenkomt. Fuckton aan Noodles hebben ze daar. Een heel gangpad..

• Like
Waarderingen: BB_
  • #173.612
Bijv.
Grainfed Angus lekkahhh

• #173.613
Als je een eigen bedrijf hebt, heb je automatisch een KVK inschrijving nodig als je enigzins legaal handel wilt doen.
Ja klopt, maar omgekeerd weet ik even niet hoe gemakkelijk het is KvK te krijgen zonder dat je echt een bedrijf hebt.

• #173.614
  • #173.615
Ja klopt, maar omgekeerd weet ik even niet hoe gemakkelijk het is KvK te krijgen zonder dat je echt een bedrijf hebt.
Doorgaans en in theorie niet mogelijk, plus kost je €50 wat een beetje onlogisch is als je ‘t puur doet om wat BTW te besparen.

• #173.616
Mijn grootste aanrader en tip is echter: ga zelf aan de slag met sous vide garen.
Het is super simpel en maakt o.a. vlees preppen veel makkelijker, smaakvoller EN goedkoper. In het begin kan het wat lastig en ingewikkeld lijken, maar dat is het zeker niet.

Jullie hebben echter de mazzel dat ik (en missch @Steks die ook al een tijd sous vide kookt) jullie alles kan uitleggen en op weg kan helpen. Met elke vraag kan je bij mij terecht. Zowel voor de apparatuur en benodigdheden, het principe van sous vide koken en kerntemperatuur, de kooktijden en temperaturen (tabellen) per product en gaarheid (rund rare is bij 49,5 °C, kip 63°C, etc).

T mooie met sous vide is tevens dat alles veel langer houdbaar is in je koelkast (zolang je de zak dichtlaat na het garen), dus langer vers blijft en dat alles beter blijft bij invriezen.

Je kan bijv 15 kipfilets kopen. Die per 3 stuks vacumeren (dus 5 zakken), garen op 63°C, en dan al die zakken in de gootsteen onder koud water trugkoelen en dan je koelkast in smijten.

Dan heb je gegaarde kipfilet die super mals is en alle smaak heeft behouden. Dan kan je elke dag een zak openmaken en 3 van die filets eten. Ff tikkie in de pan en klaar. Nooit meer droge kip.. en in de gesloten zak in de koelkast blijft het makkelijk 5 a 7 dagen goed.

Gaar je vlees op een hogere temp, zeg sucade 6 a 12 uur op 80+°C, dan blijft het wekenlang goed in je koelkast totdat je de zak openmaakt. Logisch, aangezien je de inhoud pasteuriseert door de lange gaartijd op die temp. Alle bacteriën zijn dood. Je hoeft je vlees dan niet eens meer in te vriezen en.

Zeer handig dus voor prep, top voor het altijd behalen van de ideale garing. Maar vooral een must voor de echte vleesliefhebber (en foodie) die zijn kwaliteit naar een hoger niveau wilt brengen met een consistent resultaat. Altijd je steak perfect gegaard. Keer op keer hetzelfde perfecte resultaat.

• #173.617
Niet

Yes, daar kun je als particulier wel gewoon terecht. Welke sambal vind jij goed?
Amazing Oriental heb je een pasje voor nodig (kvk nodig voor aanvraag). Amazing oriental is niet voor particulieren.

Welke sambal ik goed vind? Heel veel. Maar welke ik gebruik is afhankelijk van het doel/gerecht. De sambals die ze in de koeling hebben liggen zijn top.
Is van dit merk:
De manis is nice. Al deze sambals zijn heet.

Doorgaans en in theorie niet mogelijk, plus kost je €50 wat een beetje onlogisch is als je ‘t puur doet om wat BTW te besparen.
En je moet daarna belastingaangifte doen. Zowel btw als inkomstenbelasting en je fucked je startersjaren.

Heb je bij kvk aanvraag eigenlijk bedenktijd? Dus kvk aanvragen, alle pasjes aanvragen en dan je kvk-aanvraag cancellen?

Anywho anyhow, bespaar de moeite en vraag gewoon iemand die je kent die al die pasjes heeft. Het kost diegene namelijk helemaal niks. Het heeft helemaal geen invloed op de belastingdienst en levert dan dus ook helemaal geen gezeik op. Tenzij diegene een b*ch is die geen zin heeft om jouw te helpen, krijg je zo toegang tot deze winkels.

Je moet mogelijk alleen op 17 feb wat goed trainingsadvies geven..

• #173.618
Mijn grootste aanrader en tip is echter: ga zelf aan de slag met sous vide garen.
Het is super simpel en maakt o.a. vlees preppen veel makkelijker, smaakvoller EN goedkoper. In het begin kan het wat lastig en ingewikkeld lijken, maar dat is het zeker niet.

Jullie hebben echter de mazzel dat ik (en missch @Steks die ook al een tijd sous vide kookt) jullie alles kan uitleggen en op weg kan helpen. Met elke vraag kan je bij mij terecht. Zowel voor de apparatuur en benodigdheden, het principe van sous vide koken en kerntemperatuur, de kooktijden en temperaturen (tabellen) per product en gaarheid (rund rare is bij 49,5 °C, kip 63°C, etc).

T mooie met sous vide is tevens dat alles veel langer houdbaar is in je koelkast (zolang je de zak dichtlaat na het garen), dus langer vers blijft en dat alles beter blijft bij invriezen.

Je kan bijv 15 kipfilets kopen. Die per 3 stuks vacumeren (dus 5 zakken), garen op 63°C, en dan al die zakken in de gootsteen onder koud water trugkoelen en dan je koelkast in smijten.

Dan heb je gegaarde kipfilet die super mals is en alle smaak heeft behouden. Dan kan je elke dag een zak openmaken en 3 van die filets eten. Ff tikkie in de pan en klaar. Nooit meer droge kip.. en in de gesloten zak in de koelkast blijft het makkelijk 5 a 7 dagen goed.

Gaar je vlees op een hogere temp, zeg sucade 6 a 12 uur op 80+°C, dan blijft het wekenlang goed in je koelkast totdat je de zak openmaakt. Logisch, aangezien je de inhoud pasteuriseert door de lange gaartijd op die temp. Alle bacteriën zijn dood. Je hoeft je vlees dan niet eens meer in te vriezen en.

Zeer handig dus voor prep, top voor het altijd behalen van de ideale garing. Maar vooral een must voor de echte vleesliefhebber (en foodie) die zijn kwaliteit naar een hoger niveau wilt brengen met een consistent resultaat. Altijd je steak perfect gegaard. Keer op keer hetzelfde perfecte resultaat.
Ik ben het deels met je eens, maar ik gebruik sousvide in 95% van de gevallen alleen voor als ik steak, varkenshaas of kipfilet in zijn geheel serveer. Ik roerbak heel veel, voor preppen bevalt de kant en klare kip van MuscleMeat icm met hun rijst en groente mij heel goed en iets als sucade bereidt ik liever in een zware gietijzeren pan.

• #173.620
Ik kom regelmatig bij de Amazing Oriental en nog nooit een pasje of iets dergelijks nodig gehad.

Terug
Naar boven