Fitness Seller

Sticky Wat maakt(e) vandaag jouw dag goed?

• #173.621
De Lidl heeft een sous vide stick en vacumeermachine in de aanbieding, is dat wat?
Linkjes plaatsen, is dat wat?

Ik heb een Anova Nano van 750W dus die van Lidl moet ook wel goed zijn.

Ik heb een vacumeermachine van Princess (ik dacht op aanraden van @apfelstrudel) en dat is ook maar een b-merk, dus van de Lidl zal ook wel prima werken.

• #173.623
Linkjes plaatsen, is dat wat?
Ik heb een Anova Nano van 750W dus die van Lidl moet ook wel goed zijn.

Ik heb een vacumeermachine van Princess (ik dacht op aanraden van @apfelstrudel) en dat is ook maar een b-merk, dus van de Lidl zal ook wel prima werken.

• #173.624
Wellicht dat er ook een groothandel van de Amazing Oriental is (zo te zien in Duiven?), maar er zijn hier in Utrecht alleen al twee vestigingen welke gewoon voor particulieren te bezoeken zijn inclusief online webshop.

Een KVK aanvraag is op moment van aanvraag 50 euro en moet verwerkt worden, omdat het om een 'dienst' is weet ik niet of daar een bedenktijd voor staat met betrekking tot een bedrijf opstarten. Uiteraard kan je je wel weer uitschrijven, maar dat lijkt mij extreem onvoordelig en zolang de inschrijving niet rond is, kan je jouw KVK nummer ook nog niet gebruiken om je in te schrijven bij Hanos, Sligro, etc.

Kan het zo snel niet vinden wat de wettelijke beslissing hierover is, dus gok dat ze daar wel wat voor ingebouwd hebben dat niet elke Sjonnie dat doet. Tegenwoordig kennen genoeg mensen via via wel iemand met een pasje, dus ik verwacht niet dat dat enorm fraude gevoelig is in de getallen dat het problematisch word.

• #173.625
Wellicht dat er ook een groothandel van de Amazing Oriental is (zo te zien in Duiven?), maar er zijn hier in Utrecht alleen al twee vestigingen welke gewoon voor particulieren te bezoeken zijn inclusief online webshop.

Een KVK aanvraag is op moment van aanvraag 50 euro en moet verwerkt worden, omdat het om een 'dienst' is weet ik niet of daar een bedenktijd voor staat met betrekking tot een bedrijf opstarten. Uiteraard kan je je wel weer uitschrijven, maar dat lijkt mij extreem onvoordelig en zolang de inschrijving niet rond is, kan je jouw KVK nummer ook nog niet gebruiken om je in te schrijven bij Hanos, Sligro, etc.

Kan het zo snel niet vinden wat de wettelijke beslissing hierover is, dus gok dat ze daar wel wat voor ingebouwd hebben dat niet elke Sjonnie dat doet. Tegenwoordig kennen genoeg mensen via via wel iemand met een pasje, dus ik verwacht niet dat dat enorm fraude gevoelig is in de getallen dat het problematisch word.
Pasje van iemand, die ik ken, die was gestopt met z'n bedrijf (en uitgeschreven KvK) werd bij Hanos of Sligro ingetrokken.

Laatst bewerkt:
  • #173.626
Met prijs scheelt het niet veel toch, Sligro (inclusief BTW) of een supermarkt? Ben er wel eens geweest voor groot inkoop, maar zover ik kon zien was de prijs niet heel voordelig :o
Als je de aanbiedingen koopt ben je oprecht 50% goedkoper uit tov supermarkt

Bijv
12 keukenrollen voor 7 eu
Ipv 6 keukenrollen voor 8

Same voor wasmiddel etc.

• #173.627
Goed idee je sligro pas uitlenen aan iemand die ermee inkopen gaat doen wat niet gerelateerd is aan je onderneming.

Succes met de belastingdienst

Je bent wel echt een r*tard als je al je boodschappen bij de sligro/makro gaat doen en de btw terugvraagt op iets wat totaal niet in jou onderneming van toepassing is. Je word er niet mee gepakt week later, maar de belastingdienst mag 6 jaar terug in de tijd en alles staat vast door het pasje. Krijg je na x jaar ineens een aanslag van duizenden euros ✌️

En al je inkopen staan ook vast koop je 1000 frikandellen in en op papier verkoop je er 200 doordat je de rest contant ontvangt en vergeet in te boeken mag je zelf raden wat er gebeurd.

3 cent besparen op een blikje cola om vervolgens een aanslag van 42994103€ belastingfraude te ontvangen, kan niet meer nederlands dan dat.
Ja maar je hoeft je BTW er niet op terug te vragen

Doe ik ook niet, ben alsnog stuk beter uit

Helemaal als bodybuildur eet je toch alles in bulk

Sommige producten zijn ook gewoon een stuk duurder

Zo is fruit of groente bijv niet goedkoper en sommige diepvries meuk is nog 2x zo duur

• #173.628
Goed idee je sligro pas uitlenen aan iemand die ermee inkopen gaat doen wat niet gerelateerd is aan je onderneming.

Succes met de belastingdienst

Je bent wel echt een r*tard als je al je boodschappen bij de sligro/makro gaat doen en de btw terugvraagt op iets wat totaal niet in jou onderneming van toepassing is. Je word er niet mee gepakt week later, maar de belastingdienst mag 6 jaar terug in de tijd en alles staat vast door het pasje. Krijg je na x jaar ineens een aanslag van duizenden euros ✌️

En al je inkopen staan ook vast koop je 1000 frikandellen in en op papier verkoop je er 200 doordat je de rest contant ontvangt en vergeet in te boeken mag je zelf raden wat er gebeurd.

3 cent besparen op een blikje cola om vervolgens een aanslag van 42994103€ belastingfraude te ontvangen, kan niet meer nederlands dan dat.
Ligt er ook aan hoe je het inzet. Wanneer je drie keer per week een grote Sligro afschrijving doet terwijl je bijvoorbeeld geen horeca onderneming hebt, is dat natuurlijk wel een rare post om door te belasten. Maar als je als freelancer bijvoorbeeld een borrel organiseert ter netwerken binnen jouw vakgebied/expertise, mag je die Sligro kosten 100% op je bedrijf wegschrijven en de BTW terugvragen.

Het heeft allemaal te maken met frequentie, beredenering en wat in moderatie is met het type werk dat je doet. Aanvullend is het kopen bij de Sligro niet hetzelfde als kopen én de BTW terugvragen. Er zijn genoeg voorbeelden te noemen waar dit heel erg logisch is en het is dus niet zo zwart-wit dat het allemaal wel/niet kan. Als ik een stagaire heb en zij op mijn bedrijf aankopen doen, niemand bij de Sligro kan d.m.v beveiligingsbeelden tegen mij zeggen 'Huh, maar dat was jij niet'.

• #173.629
Als je de aanbiedingen koopt ben je oprecht 50% goedkoper uit tov supermarkt

Bijv
12 keukenrollen voor 7 eu
Ipv 6 keukenrollen voor 8

Same voor wasmiddel etc.

Ah dat scheelt nogal ja! Zeker met lang houdbare dingen zoals idd keukenrol, heel handig.

• #173.630
Wanneer je complete creative control hebt op set en er keuzes gemaakt moeten worden :o

RedRedRed.jpg

• #173.631
900 volgers op Youtube, zou ik dan toch ooit nog eens de 1k halen?! :D

• #173.634
Zo, net ff geholpen met een kut Marokkaantje op te pakken die hier wat uit de Etos jatte en wilde gaan rennen. Politie erbij. Top. Had blijkbaar 2 luchtjes gejat.

Begint er een vrouw te roepen dat we hem los moeten laten "het is slechts een kind".

Vrouw.. blank.. bloemen op haar fiets. Aka commie GL stemmer. Ik zei neem hem anders in huis, daar zijn jullie stink hippies toch zo'n voorstander van.

• #173.635
Zo, net ff geholpen met een kut Marokkaantje op te pakken die hier wat uit de Etos jatte en wilde gaan rennen. Politie erbij. Top. Had blijkbaar 2 luchtjes gejat.

Begint er een vrouw te roepen dat we hem los moeten laten "het is slechts een kind".

Vrouw.. blank.. bloemen op haar fiets. Aka commie GL stemmer. Ik zei neem hem anders in huis, daar zijn jullie stink hippies toch zo'n voorstander van.
Vanavond ben je op TV bij 112 vandaag en SBS6 Hart van Nederland. Buffe Kok houd winkeldief aan !

• #173.639
Ze hadden dat bloemenfiets-mevrouwtje ook op moeten pakken.

• #173.640
Terug
Naar boven