- Waardering
- 10.233
- Lengte
- 1m82
- Massa
- 84kg
Voor mensen die de sport serieus nemen en zeker degenen die ervoor kiezen anabole steroïden te gebruiken lijkt mij overig drugsgebruik en (overmatig) alcoholgebruik sowieso een no go, maar neem aan dat dat wel common sense is voor iedereen.
Was onze grote vriend Arnold Schwartzenegger geen fan van een wietje met wat AAS?Welke drugs? Psychedelica heeft toch geen invloed? Of een jointje op z'n tijd.

Ik wordt niet gezien als een bijzonder figuur, junkie of onverantwoord in het dagelijkse leven, maar ik doe toch wel met enig regelmaat wat drugs. 1-4x per maand een biologisch gekweekt wietje, een paar keer per jaar een stevige trip, meerdere keren per jaar een milde trip, eens in de zoveel jaar een xtc'tje en zeer sporadisch wat ketamine.
Het ligt er vooral aan om welke reden je het gebruikt. Ik vind het gewoon geniaal spul. Maar de afgelopen 2 jaar heb ik bijvoorbeeld maar amper wat gebruikt tot recent. In de drukte van de verbouwing en werk was ik gesloopt en niet goed in mijn vel. Dan gebruik ik ook nauwelijks. Maar de laatste maanden nu het gros klaar en ik meer rust heb is is het gebruik ook toegenomen. Gebruiken om je gevoelens/emoties te onderdrukken/je eens goed te laten voelen etc is waar het gevaar ligt.

Maar ik gebruik eigenlijk elk tripmiddel wel, vind het vooral leuk dat elk middel toch weer zijn eigen effect heeft. Zo zijn tryptamines als paddos, ayahuasca en DMT heel natuurlijk en vloeiend, LSD en fenetylames zoals 2C-x etc is dan weer heel gestructureerd en geordend, dan is er nog DPT wat ik meer holografisch heb ervaren. DiPT heb ik ook liggen wat bijna geen visuele effecten heeft maar vooral auditive hallucinaties. Geluiden worden vervormd, bepaalde tonen gaan wat octaven omlaag etc. Salvia vind ik persoonlijk ook heel uniek, de meeste mensen haten het vanwege het dysphorische gevoel (tegenhanger van euforie). Maar ik vind de ervaring wel uniek en bijzonder om het af en toe te doen. Maar het gaat mij ook niet om het gevoel, het gaat mij er meer om de wereld en mezelf vanuit een ander perspectief te ervaren.