MuscleMeat

Sticky Wat maakt(e) vandaag jouw dag goed?

• #176.642
Is dat naar Curaçaose maatstaven? :trollface:
Ah ja kak, hier loopt het onderwijs natuurlijk 30 jaar achter.. eigenlijk is dit dus groep 2 niveau naar Nederlandse maatstaven.

Even zonder gekheid, de lokale scholen krijgen hier inderdaad wel het afgedankte materiaal uit Nederland. Mijn dochter zit op een particuliere Nederlandse school.

• #176.643
  • #176.644
IMG_2113.jpeg
Al dat (voor)lezen werpt toch z’n vruchten af: kind zit in groep 5 en scoort op de Cito midden groep 8. Emigreren, nieuwe school, allemaal veranderingen en dan toch zo presteren. Jaaaa laat mij even pochen😜 Trotse mama!
Voorlezen zorgt voor meer plezier aan het lezen en het prikkelen van de fantasie. Natuurlijk heeft dat nut :heart:

Zijn de klassen daar ook kleiner dan in Nederland?

• #176.645
Voorlezen zorgt voor meer plezier aan het lezen en het prikkelen van de fantasie. Natuurlijk heeft dat nut :heart:

Zijn de klassen daar ook kleiner dan in Nederland?
Ik ben zelf een echte boekenverslinder, afgelopen jaar heb ik er buiten mijn studie om zo’n 100 gelezen. Dan is het hopen dat je je kids daar ook mee aansteekt😜

Beide dochters zitten met gemiddeld 10-15 kinderen in de klas (wisselt veel ivm defensie etc), het reguliere onderwijs kent wel grotere groepen zoals in Nederland.

• #176.646
Ik ben zelf een echte boekenverslinder, afgelopen jaar heb ik er buiten mijn studie om zo’n 100 gelezen. Dan is het hopen dat je je kids daar ook mee aansteekt😜
Respect, ben daar wel jaloers op. Ik moet mij er altijd toe verzetten.... Maar we blijven proberen!
Beide dochters zitten met gemiddeld 10-15 kinderen in de klas (wisselt veel ivm defensie etc), het reguliere onderwijs kent wel grotere groepen zoals in Nederland.
Beter, zulke kleine klassen!

• #176.647
Eerste bezoek gehad uit Nederland. Leuk om iemand over de vloer te hebben die ook Nederlands spreekt.

Daarna langs het ziekenhuis met stuntman Charlie.
Botten in zijn onderarm genezen mooi.
1000012163.jpg

Bovenarm iets minder. Was wel een extreme breuk gaf de arts aan. Had maar een fractie gescheeld of zijn zenuwen waren geraakt. Maar de breuk is nog niet mooi geheeld.
Over 2 weken terug en dan gaan de pinnen er waarschijnlijk uit. Helaas zal hij waarschijnlijk wel permanente schade hebben waardoor hij zijn arm niet volledig kan strekken
1000012162.jpg

• #176.648
Respect, ben daar wel jaloers op. Ik moet mij er altijd toe verzetten.... Maar we blijven proberen!

Beter, zulke kleine klassen!
Ik gun ieder kind die persoonlijke aandacht, al begrijp ik dat dit niet altijd haalbaar en/of realistisch is.

En wat betreft het lezen: ik probeer gewoon iedere dag minstens één hoofdstuk te lezen en aangezien ik een beetje een serial reader ben, als in: als ik eenmaal begin dan blijf ik maar lezen, gaat het wel hard😜 Maar het is echt niet altijd hoogstaande literatuur hoor haha

• #176.658
Slaaptabletten voorgeschreven gekregen. Slaat alleen nog niet aan :roflol:

Terug
Naar boven