XXL Nutrition

Sticky Wat maakt(e) vandaag jouw dag goed?

• #176.762
We aten ook wel eens struisvogel, maar dat moesten we bestellen in Zambia. Krokodillenbiefstuk was ook niet te versmaden op de braai.
We aten nog net geen olifanten, maar dronken wel graag de Bailey's imitatie die gebaseerd is op hun lievelingsvrucht (want overrijp sterk alcoholisch) de marula: amarula.

• Like
Waarderingen: K82
  • #176.765
De reacties op dit bericht https://www.ad.nl/binnenland/afas-v...ebedrijf-vier-dagen~ac00419d/#comments-anchor.

Ja dat wil de heden te daagse generatie wel!!! Wel veel geld KRIJGEN, en er WEINIT TOT NIKS voor doen!! Kan me voorstellen dat ze van die 4 dagen ook nog een burn-out krijgen. Ga toch gewoon eens 40 uur werken voor je geld, in plaats van de kantjes er af te lopen!!

Leuk voor Afas en haar werknemers, maar dit kunnen de meeste bedrijven zich natuurlijk niet veroorloven. Oftewel: Afas verziekt de arbeidsmarkt.

• #176.766
Hoeveel uur werk je dan in die 4 dagen?

• #176.767
Toentertijd als ICT’er in een zorginstelling gewerkt, 36 uur per week

4 dagen van 9 uur

Echt perfect

Eventueel je vrije dag wisselen met collega’s kost het je ook niks

• #176.770
32 werken ze echt. De 8 uur van de vrijdag geven ze je voor persoonlijke ontwikkeling die je zelf mag invullen. En die 8 uur betalen ze dus ook uit.
Welke bedrijven hanteren er tegenwoordig nog een 40-urige werkweek. Vaak is dat toch 36 of 38 uur, dan is afschakelen naar 32 minder dan je gevoeld je zegt.

• #176.771
Welke bedrijven hanteren er tegenwoordig nog een 40-urige werkweek. Vaak is dat toch 36 of 38 uur, dan is afschakelen naar 32 minder dan je gevoeld je zegt.

Als je 36 uur werkt, ga je niet naar 32 uur..tenzij je vrijdag (in dit geval dus) 4 uur werkt.
Als je normaal 36 uur per week werkt (7.2 u per dag) dan ga je van 36 uur werken naar 29 uur (om en nabij) werken maar 36 uur betaald krijgen.

• #176.772
Als je 36 uur werkt, ga je niet naar 32 uur..tenzij je vrijdag (in dit geval dus) 4 uur werkt.
Als je normaal 36 uur per week werkt (7.2 u per dag) dan ga je van 36 uur werken naar 29 uur (om en nabij) werken maar 36 uur betaald krijgen.
Áls een bedrijf van een 36 urige werkweek (wat vaak mbv ADV uren wordt gerealiseerd) over gaat naar een 4 daagse werkweek van 32 uur dan wel.

• #176.773
Áls een bedrijf van een 36 urige werkweek (wat vaak mbv ADV uren wordt gerealiseerd) over gaat naar een 4 daagse werkweek van 32 uur dan wel.

Ja maar het gaat over 1 dag vrij, maar wel doorbetaald krijgen..
Niet ineens uren die je niet werkt, erbij werken in die 4 dagen.

• #176.774
Ja maar het gaat over 1 dag vrij, maar wel doorbetaald krijgen..
Niet ineens uren die je niet werkt, erbij werken in die 4 dagen.
Nee, het gaat om het introduceren van een 4 daagse werkweek, nergens kan ik iets terug vinden over het aantal uren dat voorheen gewerkt moest worden volgens de oude regeling t.o.v. de nieuwe regeling.

Daarnaast kan je de volgende loonsverhoging waarschijnlijk ook wel op je buik schrijven.

• #176.775
Nee, het gaat om het introduceren van een 4 daagse werkweek, nergens kan ik iets terug vinden over het aantal uren dat voorheen gewerkt moest worden volgens de oude regeling t.o.v. de nieuwe regeling.

Daarnaast kan je de volgende loonsverhoging waarschijnlijk ook wel op je buik schrijven.

Doe dan eerst wat extra onderzoek.
Ze werken 4 dagen in plaats van 5 dagen, werken de vrijdag niet, maar krijgen deze wèl betaald. Ze gaan niet meer uren werken gedurende die 4 dagen.

4 dagen werken maar wel meer uur werken wordt al langer en vaker gedaan, dus dat is niks nieuws.

Dus ja; van 40 uur naar 32 uur, want die 8 uur op de vrijdag werk je niet. Wel krijg je 40 uur betaald.

Naar eigen zeggen is AFAS het eerste grote bedrijf in Nederland dat de vierdaagse werkweek op deze manier invoert. De arbeidsvoorwaarden voor het personeel blijven hetzelfde, meldt het bedrijf.

• #176.776
  • #176.777
Lees mijn post dan beter voor er op te reageren.

Waar heb ik het hieronder over AFAS specifiek?

Oh sorry ik dacht dat het ging over wat AFAS deed, aangezien jij er een vraag over stelde nav een artikel dat gedeeld werd..over AFAS, over hun manier van 4 daagse werkweek.

Maar je had het dus over je eigen verzonnen manier van 4 daagse werkweek maken met je eigen regeltjes.
Ok, ook goed!

• #176.778
Oh sorry ik dacht dat het ging over wat AFAS deed, aangezien jij er een vraag over stelde nav een artikel dat gedeeld werd..over AFAS, over hun manier van 4 daagse werkweek.

Maar je had het dus over je eigen verzonnen manier van 4 daagse werkweek maken met je eigen regeltjes.
Ok, ook goed!
Nee, ik gaf louter aan dat het in de praktijk weleens een kleiner voordeel kan zijn dan het gevoelsmatig is. Om tal van redenen kan dit zo zijn waarvan ik er eentje expliciet benoemde.

• #176.779
Nee, ik gaf louter aan dat het in de praktijk weleens een kleiner voordeel kan zijn dan het gevoelsmatig is. Om tal van redenen kan dit zo zijn waarvan ik er eentje expliciet benoemde.

Ok en ik leg enkel uit dat als je 36 uur per week werkt en je werkgever doet hetzelfde als AFAS doet, diezelfde manier waarover het artikel gaat, waar jij een vraag over stelde, waarop iemand antwoord gaf, waarop jij begon met 'ja maar 36 uur naar 32 uur', dan ga je dus niet naar 32 uur werken per week, maar 28/29 uur per week, tenzij je elke dag normaal al 8 uur werkt en de 'je bent vandaag vrij-dag' normaal 4 uur werkt.

• #176.780
Ze geven gewoon de werknemers 1 dag betaald vrij, zonder verandering aan de uren op de overige 4 dagen.

Terug
Naar boven