MuscleMeat

Sticky Wat maakt(e) vandaag jouw dag goed?

• #178.321
Gaaf altijd die plantjes maar zijn altijd moeilijk in leven te houden. Bij mij gingen ze altijd dood🤣
Gedemineraliseerd water geven, vaak sproeien, arme grond en geen plantenvoeding geven.

Heb 47 planten in huis en een paar honderd buiten. Bijna alles zelfgekweekt. Je hebt er dan wel uurtje per dag werk aan dagelijks. Is mn passie, heb groene vingers. Meegekregen van een familie bestaande uit tuinders en akkerbouwers. Als ik er mee bezig ben kom ik helemaal tot rust. Zijn mn kindjes.

• #178.323
Kan ook maar als je dat bewaart kunnen er parasieten en schadelijke insectenlarven en/of andere schadelijke organismes in komen. In de tuin gebruik ik het wel. De kamerplanten mogen 1 keer per maand buiten even afspoelen in de regen. Maar er echt mee bewateren doe ik liever niet. Maar dan praat ik wel over opgeslagen regenwater. Direct opgevangen gaat dat uiteraard prima maar dat is onbegonnen werk met de hoeveelheid en variatie aan planten en hun waterschema/behoefte die ik thuis heb.

• #178.324
Gedemineraliseerd water geven, vaak sproeien, arme grond en geen plantenvoeding geven.

Heb 47 planten in huis en een paar honderd buiten. Bijna alles zelfgekweekt. Je hebt er dan wel uurtje per dag werk aan dagelijks. Is mn passie, heb groene vingers. Meegekregen van een familie bestaande uit tuinders en akkerbouwers. Als ik er mee bezig ben kom ik helemaal tot rust. Zijn mn kindjes.
Is het mogelijk om een olijfboom in huis in leven te houden? Vind het mooie 'bomen' en wil er graag een.

• #178.325
Is het mogelijk om een olijfboom in huis in leven te houden? Vind het mooie 'bomen' en wil er graag een.
Ja dat kan zeker. Onderhoudsarm en kan goed tegen droogte.
Je kan ze ook in bonsai opkweken wat heel mooi is met die stamkenmerken van de olijfboom. In verschillende groottes. Ga binnekort ook serieus aan bonsai beginnen. Dat is een beetje het wizard level van de groene vingers.

• Like
Waarderingen: Onit
  • #178.326
Op marktplaats staat een aanbieder die leuk spul heeft. Met al een dikke stam want zijn afgezaagde dikke stukken die hij heeft laten wortelen. Meteen een flink een volle boom. Levert ze ook thuis en waren vorig jaar 90 euro👍
20240813_214735.jpg

• Like
  • #178.327
Op marktplaats staat een aanbieder die leuk spul heeft. Met al een dikke stam want zijn afgezaagde dikke stukken die hij heeft laten wortelen. Meteen een flink een volle boom. Levert ze ook thuis en waren vorig jaar 90 euro👍
20240813_214735.jpg

Ik zoek een wat subtielere boom. Anders heb ik meer boom dan woonkamer.

Bonsai is ook een idee. Meteen een hobby erbij, kan je me daarover een PM sturen?

• #178.329
-

Laatst bewerkt:
  • #178.330
Ik heb via mijn werk bij oudjaar een klein plantje gekregen van een olijfboom (+-15cm) en dit leeft nog steeds. Staat nu al een tijdje buiten maar eer het zo'n dikke stam is, zal het wel wat jaren duren denk ik

• Like
  • #178.335
  • #178.336
Interessant! Thanks. Ik zie dat het dus nog wel even duurt voordat de resultaten van de 100 personen gepubliceerd zullen worden?
De komende maanden hopen we al een paper te publiceren over het microbiologisch onderzoek (lees: bacteriekweekjes) wat we hebben gedaan met de trekflesjes (en enkele ampullen) van een deel van de proefpersonen. In totaal zo'n ~60 samples. We hebben inmiddels alle afspraken met de proefpersonen wel gehad en moeten nu dus alle data compileren en er papers over schrijven. Dat zal in de loop van 2025-2026 zijn.

Los van de HARNAS-trial ligt er nog een paper over erytrocytose en aderlatingen bij TRT-gebruikers bij een journal waarvan we een paar weken geleden de (minor) revision hebben ingediend. Ik verwacht dat we daar binnenkort een oordeel over krijgen.

• #178.337
De komende maanden hopen we al een paper te publiceren over het microbiologisch onderzoek (lees: bacteriekweekjes) wat we hebben gedaan met de trekflesjes (en enkele ampullen) van een deel van de proefpersonen. In totaal zo'n ~60 samples. We hebben inmiddels alle afspraken met de proefpersonen wel gehad en moeten nu dus alle data compileren en er papers over schrijven. Dat zal in de loop van 2025-2026 zijn.

Los van de HARNAS-trial ligt er nog een paper over erytrocytose en aderlatingen bij TRT-gebruikers bij een journal waarvan we een paar weken geleden de (minor) revision hebben ingediend. Ik verwacht dat we daar binnenkort een oordeel over krijgen.
Dat zijn hele mooie dingen Peter.

• #178.339

Heel interessant.

Terug
Naar boven