Fitness Seller

Sticky Wat maakt(e) vandaag jouw dag goed?

• #178.761
  • #178.762
iig geen vrouwen🤡.

Als je ziet wat voor capriolen ze soms uithalen met 2 kinderen op de achterbank🫠.

Als mijn vrouw zulke streken uithaalt gaat ze meteen terug naar de rijschool voor een bijscholingscursus
Als we kijken naar "alcohol achter het stuur", zijn het vaak mannen die met alcohol op gaan rijden, het percentage vrouwen die dit doen is vele malen kleiner.

Als je dan kijkt naar "weggedrag" vind ik dat vrouwen beter rijden dan mannen en dat vrouwen in dat opzicht minder risico's nemen dan mannen.

Ook als je bijvoorbeeld een idioot hebt die 100km/h te hard rijdt en langs scheurt en door de politie achtervolgt wordt.....denkt iedereen in eerste instantie dat dit een man is die zo asociaal reed, als blijkt dat dit een vrouw is staat iedereen verbaasd te kijken.

Wel grappig eigenlijk dat deze "vrouwen kunnen niet rijden" discussie in leven blijft, ook al gebeuren de meeste ongelukken door een man.

Ik vermoed dat dit gewoon te maken heeft met testosteron, niks meer dan dat.

@Gremlin > Mijn serieuze antwoord/reactie.

• #178.763
Ik denk dat een aardige uitleg van goed rijden zou zijn dat iemand dusdanig rijdt dat overige deelnemers van het verkeer geen last van hem of haar hebben.
Ook dat is een breed begrip 😉

Ben van mening dat vrouwen en gepensioneerde mannen vaak te lang twijfelen, en het ineens doen wanneer het niet meer kan. Te weinig vooruit kijken enzo. Maar kijk je naar de schades, dan doen vrouwen het helemaal niet zo slecht (14% lager)

Met andere woorden: er is nogal veel wat je kan verstaan onder goed rijden.

• #178.764
Als we kijken naar "alcohol achter het stuur", zijn het vaak mannen die met alcohol op gaan rijden, het percentage vrouwen die dit doen is vele malen kleiner.

Als je dan kijkt naar "weggedrag" vind ik dat vrouwen beter rijden dan mannen en dat vrouwen in dat opzicht minder risico's nemen dan mannen.

Ook als je bijvoorbeeld een idioot hebt die 100km/h te hard rijdt en langs scheurt en door de politie achtervolgt wordt.....denkt iedereen in eerste instantie dat dit een man is die zo asociaal reed, als blijkt dat dit een vrouw is staat iedereen verbaasd te kijken.

Wel grappig eigenlijk dat deze "vrouwen kunnen niet rijden" discussie in leven blijft, ook al gebeuren de meeste ongelukken door een man.

Ik vermoed dat dit gewoon te maken heeft met testosteron, niks meer dan dat.

@Gremlin > Mijn serieuze antwoord/reactie.

ik zit al heel erg lang op de weg en ik weet echt wel waar ik over praat. Vrouwen zijn echt inferieur achter het stuur. Daar is niks mis mee. Maar doe aub niet de wokey benadering want die klopt gewoon niet. Laatst dook er een vrouw tussen mij en een andere vrachtwagen , douwt op de rem waardoot ik keihard moest remmen, dan schiet ze de uitvoegstrook op waar een andere auto de vluchtstrook op moest omdat ze ertussen hoekte. Maar wel 2 kleine blonde koppies op de achterbank. Vrouwen zien het gevaar gewoon niet, minder en minder snel.

Was ook een dame. Je ziet der mooie adidas tas nog rollen.

• #178.765

Ben van mening dat vrouwen en gepensioneerde mannen vaak te lang twijfelen, en het ineens doen wanneer het niet meer kan. Te weinig vooruit kijken enzo. Maar kijk je naar de schades, dan doen vrouwen het helemaal niet zo slecht (14% lager)

Vrouwen rijden ook tientallen procenten minder kilometers gemiddeld😉

• #178.767
ik zit al heel erg lang op de weg en ik weet echt wel waar ik over praat. Vrouwen zijn echt inferieur achter het stuur. Daar is niks mis mee. Maar doe aub niet de wokey benadering want die klopt gewoon niet. Laatst dook er een vrouw tussen mij en een andere vrachtwagen , douwt op de rem waardoot ik keihard moest remmen, dan schiet ze de uitvoegstrook op waar een andere auto de vluchtstrook op moest omdat ze ertussen hoekte. Maar wel 2 kleine blonde koppies op de achterbank. Vrouwen zien het gevaar gewoon niet, minder en minder snel.

Was ook een dame. Je ziet der mooie adidas tas nog rollen.

Met alle respect vriend, dit is één geval geweest waarin een vrouw dus zo'n bizarre actie uithaalt, ik zie op de snelweg ook wel eens mannen zulke acties uithalen waardoor meerdere weggebruikers moeten uitwijken of keihard moeten remmen.

Ik weet dat jij veel op de weg zit en veel meer ziet dan ik, dat besef ik me wel, echter denk ik toch dat het beeld vertekend is met betrekking tot "alle vrouwen" en "alle mannen".

En ja ik zie vrouwen de meest achterlijke acties uithalen maar ik zie ook mannen die minstens zo bizar rijden.....

Snap je wat ik bedoel? Niet om je tegen te spreken ofzo en ook niet omdat ik je niet geloof.

• #178.768
Met alle respect vriend, dit is één geval geweest waarin een vrouw dus zo'n bizarre actie uithaalt, ik zie op de snelweg ook wel eens mannen zulke acties uithalen waardoor meerdere weggebruikers moeten uitwijken of keihard moeten remmen.

Ik weet dat jij veel op de weg zit en veel meer ziet dan ik, dat besef ik me wel, echter denk ik toch dat het beeld vertekend is met betrekking tot "alle vrouwen" en "alle mannen".

En ja ik zie vrouwen de meest achterlijke acties uithalen maar ik zie ook mannen die minstens zo bizar rijden.....

Snap je wat ik bedoel? Niet om je tegen te spreken ofzo en ook niet omdat ik je niet geloof.

Klopt gewoon niet. Ik moet dagelijks veel meer "problemen" oplossen voor vrouwen dan voor mannen. Elke dag.....

Er zijn altijd uitzonderingen!

• #178.771

Iemand die schade rijdt, rijdt bij voorbaat al niet goed. In ieder geval niet op dat moment. Ook hier kunnen wij uitzonderingen op verzinnen maar even in het grote geheel genomen.

Is er bij de door jou aangehaalde onderzoeken ook rekening gehouden met hoe de schade is veroorzaakt bijvoorbeeld? Zo klapte ik afgelopen maand bijna met 120 kilometer per uur op mijn voorganger omdat zijn voorgangster, op de linkerbaan op een vierbaansweg, besloot een noodstop te maken omdat zij om onverklaarbare reden toch naar rechts heen wilde maar er iemand naast haar reed.

Het is een voorbeeld van niets want alles ging goed, maar de dame zou niets gebeurd zijn terwijl de twee heren achter haar hun beide auto's in puin zouden hebben gehad. Afijn, jij snapt waar ik heen wil.

• #178.779
Mag toch hopen dat mensen die veel op de weg zitten, sowieso beter rijden. Anders is er wel iets mis met het leervermogen :roflol:
Ja, maar als vrouwen meer dan 14% minder kilometers maken, dan komen ze toch slechter uit de bus als het niet gecorrigeerd is voor het aantal gereden kilometers.

• #178.780
Hier lees ik trouwens ook toevallig iets over 14%, maar dan zo dat mannen gemiddeld 14% meer claimen, zou dat kunnen omdat ze gemiddeld ook in een duurdere auto rijden?

Terug
Naar boven