XXL Nutrition

Sticky Wat maakt(e) vandaag jouw dag goed?

• #179.761
Een leidinggevende werkt alleen 06.00-14.00 en wellicht wat uren langer door buiten de “diensttijd”. Ken niemand die avond/nacht dienst draait in ploegen die een goede functie heeft. Misschien een verdwaalde die geen gezin heeft en getrouwd is met zijn werkgever.

Als je chef machine bent die hele dienst wat knopjes moet indrukken wellicht wel, maar niet diegene die aanstuurt.
Elke 'ploeg' in ploegendienst heeft een direct leidinggevende. Noem het een teamleider, een ploegleider, shiftleader, voorman of welke slinger men er aan wil geven. Deze werken, uiteraard, gewoon mee in de ploeg en zullen daaromheen nog vergaderingen hebben. Functies daar weer boven zullen meerendeels in de dagdienst werken inderdaad maar het is niet erg realistisch te verwachten zo'n functie te krijgen op het moment dat jij onderaan de ladder jouw intrede in het bedrijf doet. Het kan, uiteraard. Maar om te zeggen dat iedereen dat zo even bewerkstelligd slaat nergens op.

Verder ben ik het met jouw initiële stelling eens. In ploegen is het veelal beter verdienen dan in dagdienst, indien men geen gedegen opleiding heeft genoten.

• #179.763
Een leidinggevende werkt alleen 06.00-14.00 en wellicht wat uren langer door buiten de “diensttijd”. Ken niemand die avond/nacht dienst draait in ploegen die een goede functie heeft. Misschien een verdwaalde die geen gezin heeft en getrouwd is met zijn werkgever.

Als je chef machine bent die hele dienst wat knopjes moet indrukken wellicht wel, maar niet diegene die aanstuurt.
lol laat maar 😂

Laatst bewerkt:
  • #179.764

Mijn leidinggevende waar ik mee op een zeecontainer terminal werkte(vorige werkgever) was er als eerste en vertrok als laatste. Die was al boten aan het laden met de reachstacker terwijl wij nog in het rookhok stonden. En dat was ook diegene met de calamiteiten telefoon snachts en in het weekend.

Laatst bewerkt:
  • #179.767
Bijna weekend. 😍😍

Beetje nat weer maar:
20241011_081918.jpg

En we maken er gewoon een mooie dag van🫡
Screenshot_20241011_083001_Gallery.jpg
20241011_074830.jpg

• #179.768
Bijna weekend. 😍😍

Beetje nat weer maar:
20241011_081918.jpg

En we maken er gewoon een mooie dag van🫡
Screenshot_20241011_083001_Gallery.jpg
20241011_074830.jpg
Hoe kan het dat Nederlandse vrachtwagenchauffeurs zo veel vriendelijke zijn op de Duitse snelweg. Trouwens niet alleen de Nederlandse hoor. Ben wel benieuwd naar je theorie. Maar ze fl*kkeren die bakken er daar veel minder tussen en als je hoge snelheid komt gunnen je ze de ruimte!

• #179.769
Hoe kan het dat Nederlandse vrachtwagenchauffeurs zo veel vriendelijke zijn op de Duitse snelweg. Trouwens niet alleen de Nederlandse hoor. Ben wel benieuwd naar je theorie. Maar ze fl*kkeren die bakken er daar veel minder tussen en als je hoge snelheid komt gunnen je ze de ruimte!
Je krijgt wat je geeft. De automobilisten zijn daar in het algemeen een stuk socialer dus dat werkt dan ook de andere kant op een stuk beter. Als ik mn knipperlicht aan zet in NL geeft 95% extra gas zodat ik niet normaal kan uit of invoegen.

Dus nederlandse chauffeurs in Nederland zetten het knipperlicht gewoon aan en komen gewoon naar links of rechts en de rest moet maar kijken waar die heen gaat. En dat is een gevolg van wat ik eerder aangaf, elkaar niks gunnen.

• Like
Waarderingen: GruX
  • #179.770
Nederlanders zijn in het algemeen in hoog tempo aan het verpauperen. Waar voorheen de Britten in vakantielanden gehaat werden wordt dat inmiddels steeds meer de Nederlander. Op de weg is dat niet beter, helaas.

Aan de andere kant, wie heeft er wel zin om tien minuten achter twee vrachtwagens te zitten omdat degene op de linkerbaan met nog geen anderhalve kilometer per uur verschil wil inhalen 'omdat dit nou eenmaal mag'. In- of uitvoegen vind ik een ander verhaal, geef een ieder de ruimte. Maar ik ben stellig van mening dat veel mensen simpelweg niet door hebben dat er zich ook andere mensen op de weg bevinden.

Overigens ben ik met een paar vrienden van ons een Europese toertocht aan het overwegen in het voorjaar. Wie oh wie heeft er nog een suggestie die wij eigenlijk niet mogen missen? Wij prefereren wel wat meer echte rijderswegen gezien het om zes a tien snelle wagens zal gaan.

• #179.772
Aan de andere kant, wie heeft er wel zin om tien minuten achter twee vrachtwagens te zitten omdat degene op de linkerbaan met nog geen anderhalve kilometer per uur
Geloof me. Of je nou 80 of 100 rijdt, voor je aankomsttijd maakt het geen verschil hier in NL. Ik snap ook niet dat er zo moeilijk over gedaan word. Het hoort inherent bij de drukte op des herens krappe wegen hier in NL. In Rdam op de 5 baans heeft niemand last van vrachtwagens , puur omdat er meer banen zijn. Maar het gros is 2 baans helaas. En voor een chauffeur kan het bloedirritant zijn als je 60 kilometer achter een oostblokker rijdt die geen cruise control aan heeft staan en continue dat ding laat vertragen en weer gas gaat geven. Als je een dag mee rijdt zul je 100% zeggen dat je onze situatie wel begrijpt. Iedereen bekijkt het alleen vanuit hun koekblik perspectief. Wat maakt die 2 min extra reistijd nu uit? Zit allemaal tussen je oortjes.

• #179.774
Dan hoeft de ene vrachtwagen ook de ander niet in te halen. ;)
Lees mijn verhaal nog even.

Gaat om de irritatie van het continue laten afzakken en weer gas geven. Dat is 10 kilometer geen probleem. Maar bij 50 a 60 kilometer word je er doodziek van.

• #179.777
Gaat om de irritatie van het continue laten afzakken en weer gas geven. Dat is 10 kilometer geen probleem. Maar bij 50 a 60 kilometer word je er doodziek van.
Dat moet de automobilist dus ook doen voorbij de inhalende vrachtwagen gas geven en weer afremmen voor de volgende inhalende vrachtwagen.

• #179.778
Lees mijn verhaal nog even.

Jij hebt adaptieve cruise control gaf jij eerder aan. Probleem opgelost.

Het is ook niet erg toe te geven dat het leuk is om mensen die wel graag harder rijden dan 89 kilometer per uur te pesten.

• #179.779
Maar ik er niet weer paginas over discusseren. Jullie hebben een hekel aan chauffeurs op de weg, en wij aan automobilisten. Dat is altijd zo geweest en dat zal altijd zo blijven

Jij hebt adaptieve cruise control gaf jij eerder aan. Probleem opgelost.

Het is ook niet erg toe te geven dat het leuk is om mensen die wel graag harder rijden dan 89 kilometer per uur te pesten.
Is ook leuk. Maar wel veilig. Ik jank hem er iig niet bij iemand zn neus ervoor. En ik gebruik die adaptive tegenwoordig voor 90%, behalve als ik haast heb.

Maar het kan een leuk.spelletje zijn. Vooral als chauffeurs op het zelfde 27mc kanaal zitten( 19 of 26) maken we er weleens een spelletje van om wat te gaan klooien. Dat is ook altijd zo geweest. Vooral als je met collegas of charters achter mekaar rijdt. Dat geef ik wel toe.

Terug
Naar boven