MuscleMeat

Sticky Wat maakt(e) vandaag jouw dag goed?

Bezoekers in dit topic

• We weten nou niet zo goed wat we er van moeten vinden. We kunnen meer lenen dan we hadden verwacht, dus dat is positief? Maar ook voor een lager bedrag zijn de maandlasten zo debiel TOV onze huur nu dat we beide eens zijn dat we nu eigenlijk echt niks willen kopen in NL.
    Weet wel dat dit alleen maar meer wordt en niet minder.

• Like
    Waarderingen: Mentat
    20250203_205525.jpg
    Take-away pizza en cocktails.
    Reeefillll
    20250203_220829.jpg

Weet wel dat dit alleen maar meer wordt en niet minder.
    Ja klopt, dat maakt het allemaal een beetje lastig.

Alleen wij vertikken het om €2500 per maand te betalen voor een huis waar de buurman dan €1200 per maand voor betaald omdat hij het in 2016-2020 kocht ipv 2025.

Die keuze hebben we nu omdat we huren voor nog geen €700 kaal.

Hier in Limburg zijn de huizen best nog betaalbaar. Wij hebben een groot vrijstaand huis bij het bos waar je in de Randstad nog geen appartementje voor krijgt.

Ja alleen dan zouden we wel echt alles achter ons moeten laten. Mijn vriendin wilt graag bij haar familie in de buurt blijven.

We hebben ook wel gekeken naar Friesland ofzo, maar dan zit je wel echt op 2+ uur van alles wat je nu hebt.

En dan moeten we ook andere banen gaan zoeken/overplaatsing aanvragen, niet onmogelijk maar ook niet ideaal.

Allemaal een beetje een lastig pakket. Helemaal als je dan zoiets ziet en de berekening maakt dat onze huurwoning plus zoiets kopen onder de streep goedkoper is dan in NL iets kopen.

En dit betalen we zonder te veel moeite in 10 jaar volledig af.

Dit heb ik op idealista gevonden: https://www.idealista.it/immobile/1...ivate_sendadtofriend&utm_source=notifications

In Portugal betaal je geen ene drol per m2. Kavel kopen en je eigen huis laten bouwen. Voor 5 ton heb je dan een villa, met zwembad en een gigantisch stuk grond (afhankelijk waar je zit natuurlijk). Kan je lekker je eigen eten verbouwen.

• Like
    Waarderingen: Fallingout
    In Portugal betaal je geen ene drol per m2. Kavel kopen en je eigen huis laten bouwen. Voor 5 ton heb je dan een villa, met zwembad en een gigantisch stuk grond (afhankelijk waar je zit natuurlijk). Kan je lekker je eigen eten verbouwen.
    Ja dat klinkt leuk. Heb jij 5 ton? Heb jij werk in Portugal?

• Haha
    Waarderingen: Gremlin en spitfire01
    Vandaag op gesprek geweest bij hypotheekadviseur.

We weten nou niet zo goed wat we er van moeten vinden. We kunnen meer lenen dan we hadden verwacht, dus dat is positief? Maar ook voor een lager bedrag zijn de maandlasten zo debiel TOV onze huur nu dat we beide eens zijn dat we nu eigenlijk echt niks willen kopen in NL.

Kan dit net zo goed onder 'wat verpest je dag' als 'wat maakt je dag goed' scharen.

Maar het andere idee wat de laatste tijd speelt, namelijk om iets te kopen in noord Italie (als vakantiehuis) is alleen maar meer gaan leven en we gaan in mei een week vrij nemen om huizen te bekijken. Binnenkort met mijn opa gaan zitten die 30 jaar lang in Italie een huis gehad heeft om te praten over wat er nou bij komt kijken.

Iemand hier toevallig ervaring en tips? :roflol:
    Nederland achter ons laten is het beste wat ik ooit heb gedaan. Geen moment spijt gehad. Zijn nu iets meer als een jaar hier en vrijwel moeiteloos "ingeburgert" hier.
    Dikke 2000km van Nederland. Maar indien nodig zijn we in een uur of 6 met het gezin op schiphol.

• Like
    Waarderingen: Fallingout
    Die keuze hebben we nu omdat we huren voor nog geen €700 kaal.
    Scheefhuren in de sociale woningbouw?

Alleen wij vertikken het om €2500 per maand te betalen voor een huis waar de buurman dan €1200 per maand voor betaald omdat hij het in 2016-2020 kocht ipv 2025.
    Dit is denk ik een kromme redenatie, want zoals @ACE al zegt, dat verschil wordt niet minder.

Zou je niet liever hier een prettig huis hebben, ipv wat verder weg waar je niet even een lang weekend heen kan?

Maar het andere idee wat de laatste tijd speelt, namelijk om iets te kopen in noord Italie (als vakantiehuis) is alleen maar meer gaan leven en we gaan in mei een week vrij nemen om huizen te bekijken. Binnenkort met mijn opa gaan zitten die 30 jaar lang in Italie een huis gehad heeft om te praten over wat er nou bij komt kijken.
    Zou je dan meerdere keren per jaar naar dezelfde plek op vakantie willen en het daarnaast verhuren? Anders is je imo ogen weggegooid geld op de eventuele waardestijging na. Maar aan dat lastte hecht je ook geen waarde voor een koopwoning hier.

• Like
    Zou je dan meerdere keren per jaar naar dezelfde plek op vakantie willen en het daarnaast verhuren? Anders is je imo ogen weggegooid geld op de eventuele waardestijging na. Maar aan dat lastte hecht je ook geen waarde voor een koopwoning hier.
    Ik ken wel mensen die een huis in Italië hebben, die gaan er zeker nu na het pensioen regelmatig heen, ook met Kerst en feestdagen.

Zij gaan vaak naar dezelfde plek, kennen daar ook de mensen in de buurt.

Voor jonge mensen denk ik dat het al snel vrij saai wordt.
    B&B met Barbells?

• Heart
    Waarderingen: apfelstrudel
    Ik ken wel mensen die een huis in Italië hebben, die gaan er zeker nu na het pensioen regelmatig heen, ook met Kerst en feestdagen.

Zij gaan vaak naar dezelfde plek, kennen daar ook de mensen in de buurt.

Voor jonge mensen denk ik dat het al snel vrij saai wordt.
    Het is gewoon een afweging die wij jaren geleden ook eens hebben gemaakt en wat ons betreft was het het toen niet waard.

• Like
    Terug
    Naar boven