XXL Nutrition

Sticky Wat maakt(e) vandaag jouw dag goed?

• #181.785
Vanavond om 20:00 zit ik in het vliegtuig, bestemming Tel Aviv voor een 10 daagse Advance Instructor Corse opleiding (krav-maga)
Dit is een zeer pittige opleiding, heb geen vrije tijd en kan helaas weinig van Israël zelf zien.
Wel erg veel zin in!!😋

• #181.786
Het is heerlijk weer!

Niet te koud, droog, blauwe strakke lucht.

• #181.787
Heerlijk hoe afwisselend het weer hier is.
Gisteren:
1000017525.jpg

1000017527.jpg

Vandaag:
1000017556.jpg

Halve dag zo hard gesneeuwd dat we de andere huizen niet zagen. De sneeuw op de auto was van de afgelopen 3 uur.

• #181.788
Een anekdote van mijn vader over mijn moeder die ruim 60 jaar geleden al atheïst was. Ze waren samen in kerk waar een schilderij van Adam en Eva te zien was, wat volgens mijn moeder de nonsens van het geloof liet zien. Adam had namelijk een navel op het schilderij, hij had dus gewoon een vleselijke moeder. :grinny:

Waarom krijgt een mens zulke dingen altijd te laat te horen?

• #181.789
Heerlijk hoe afwisselend het weer hier is.
Gisteren:
1000017525.jpg

1000017527.jpg

Vandaag:
1000017556.jpg

Halve dag zo hard gesneeuwd dat we de andere huizen niet zagen. De sneeuw op de auto was van de afgelopen 3 uur.
Is dit nu je eerste of je tweede winter aldaar? En hoe bevalt het klimaat?

• #181.790
Is dit nu je eerste of je tweede winter aldaar? En hoe bevalt het klimaat?
Ja de eerste hele winter. Qua weer is het volgens de buren een slecht jaar geweest. Veel regen in de zomer en ook een erg natte herfst. Winter valt ook tegen als ik het zo hoor.

De herfst was inderdaad erg bedroevend. 2 weken non stop regen gehad in November. Echt letterlijk non stop.

Midden Januari was vrijwel alle sneeuw al weer weg bij ons in het dorp. Wij wonen zelf ongeveer 350 meter boven zee niveau. Dus hier bleef het nog wel liggen. Echt sneeuw is het niet meer. Top laag is 5cm ijs en daaronder ligt dan nog wel sat zachter ijs op sommige plekken.

De kinderen zijn er wel wat klaar mee. Maar dat heeft meer te maken met het pak dat ze altijd aan moeten als ze naar buiten gaan. Thuis of op school moeten ze gewoon hun winterpak aan met snowboots.

Al met al wel een goede winter in alle opzichten. Veel van geleerd voor de volgende winter en notities gemaakt voor onze bouwplannen voor als de grond ontdooit is.

Communiceren met het gezin is belangrijk om iedereen tevreden te houden en problemen te tackelen voor ze daadwerkelijk onstaam. Maar dat is in elk gezin uiteraard.

We hebben wel tehoren geregen dat ze het complete bos hier gaan kappen maar dat is een ander verhaal.

En tot slot ik zou wel 1000km noordelijker willen wonen. Meer lagere temperaturen en langer donker maar krijg de vrouw niet meer zover 🤣

• #181.791
Vandaag enorm veel geluk gehad dat alleen de snelkoppeling van het pistool stuk is

toen ik verstrooid wegreed na het tanken met het pistool nog in de auto 😳😄

Terug
Naar boven