AndroidHealthClinic

Sticky Wat maakt(e) vandaag jouw dag goed?

• #182.921
Dus eigenlijk zeg je dat we helemaal niets hoeven te reguleren.
Zeker niet, we hoeven niet ons best te doen om nog meer soorten uit te laten sterven en het leven voor vele mensen moeilijker te maken. Want hoe erger we het maken, hoe meer natuurrampen er komen, hoe meer oogsten er zullen mislukken, des te grotere gebieden onbewoonbaar worden (meer milieu immigranten hier :eyebrow:) en hoe meer soorten er uit zullen sterven.

Alleen zie ik het grote geheel niet zo snel veranderen zolang het leven om geld draait. Maar daar heb je als individu erg weinig invloed op, dus als je daarin blijft vasthangen dan kom je in een hele negatieve spiraal terecht. Zo erg zelfs dat er steeds meer mensen geen kinderen meer willen. Dus als individu doe ik mijn best om zuinig met de wereld om te gaan, maar laat ik mijn eigen gevoel niet lijden door wat er gedaan wordt door de rijke mensen in de wereld die echt invloed kunnen hebben.

• #182.922
De volgende massa-extinctie veroorzaken wij waarschijnlijk zelf. Terwijl we niet eens 200k leven als homos oid. In tegenstelling tot fucking dinos die iets van 165 mil jaar leefde zonder problemen.

Bizar als je indenkt dat wij dan zo zelfvernietigend moeten zijn.

• #182.923
De volgende massa-extinctie veroorzaken wij waarschijnlijk zelf. Terwijl we niet eens 200k leven als homos oid. In tegenstelling tot fucking dinos die iets van 165 mil jaar leefde zonder problemen.

Heldere gedachtengang!

• #182.924

Het is maar waar je je druk om maakt

• #182.927

Ik had van jou wel een reactie als deze:

De vergelijking tussen de levensduur van dinosauriërs en primaten biedt interessante perspectieven. Dinosauriërs leefden als groep ongeveer 165 miljoen jaar, maar individuele soorten hadden veel kortere levensspannen, vaak slechts enkele miljoenen jaren. Primaten daarentegen hebben een evolutionaire geschiedenis die teruggaat tot ongeveer 65 miljoen jaar geleden, met de eerste echte primaten in het Eoceen en een diversificatie die leidde tot moderne soorten zoals Homo sapiens ongeveer 300.000 jaar geleden

Wanneer je de mensheid vergelijkt met dinosauriërs, is het dus belangrijk om te specificeren: vergelijk je ons als soort (Homo sapiens, 200.000-300.000 jaar) met een specifieke dinosauriërsoort, of vergelijk je de hele groep primaten (65 miljoen jaar) met alle dinosauriërs (165 miljoen jaar)? In dat bredere perspectief zijn primaten als groep al langer aanwezig dan veel individuele dinosauriërsoorten, maar nog steeds korter dan de totale periode waarin dinosauriërs domineerden

• #182.928
Dus eigenlijk zeg je dat we helemaal niets hoeven te reguleren.
Daarom, feestvieren!

Goed punt ja. Als je erover nadenkt is het fucking primitief gedrag. Gaat letterlijk nergens over. Als je eens voorstelt wat voor ''goede'' dingen ze hadden kunnen bewerkstelligen met als dat geld dat ze verspillen aan oorlogen etc.

Schijnbaar heeft het wel met iets primitiefs te maken. Iets waar we nog niet uit aan zijn geëvolueerd. . Zijn ook wel wat studies over te vinden.
Nu heeft oorlog en de dreiging van andere beschavingen daarentegen juist wel altijd gezorgd voor technologische vooruitgang.

De druk om zowel militair als economisch competatief te zijn.

• #182.929
Zeker niet, we hoeven niet ons best te doen om nog meer soorten uit te laten sterven en het leven voor vele mensen moeilijker te maken.
Maar wat blijkt, mensen wereldewjd krijgen het elk jaar makkelijker en makkelijker. Sterker nog, mensen hebben het nog nooit zo makkelijk gehad. Geboorte sterfte daalt wereldwijd, armoede en honger dalen wereldwijd, bevolkingsaantallen nemen toe, gemiddelde leeftijd waarop men sterft stijgt.

Ondertussen wordt de planeet met het jaar groener, great barrier reef is flink aan het groeien, woestijnen zijn we aan het vergroenen, en met een paar decennia hebben we kernfusie.

We moeten ff door deze periode heen en dan ontwikkelen we AI die de wereld redt met skynet. Iedereen blij. Al die baby zeehondjes kunnen dan weer zingend naar school en de ijsberen hoeven niet meer te zwemmen.

• #182.930
Nu heeft oorlog en de dreiging van andere beschavingen daarentegen juist wel altijd gezorgd voor technologische vooruitgang.
Ja goed punt. Maar dan alleen maar om elkaar op innovatievere manieren elkaar af te slachten.

In mijn optiek hadden ze dat geld, tijd intellegentie etc beter kunnen besteden aan dingen er wel toe doen.

• #182.931
Ik haal mijn hoop uit de wereld op de mogelijkheden van evolutie. Wij kunnen het als mens nog zo verpesten, maar de natuur zal het uiteindelijk zelf wel oplossen. Kijk naar Tjernobyl, de zinkmijnen, het plastic en de nieuwe plastic afbrekende micro-organismen in de zee. Alles wat wij kapot en dood maken, komt nieuw en aangepast leven. En stel de aarde warmt nog een graad op. Er hoeft maar 1 supervulkaan biem te zeggen en al het stof in de ozonlaag zal zoveel zonlicht blokkeren dat de aarde een graad of 2 af zal koelen.

Het enige waar ik mijn twijfels in heb is hoe lang de mens als soort blijft bestaan. Maar verder geeft dit mij wel een hele optimistische kijk in het leven. :)
Goed punt! Ik denk dat het nog een paar honderd jaar gaat duren voordat de mensheid klaar is op de wereld. Wij maken alles kapot en we zijn met te veel. Ons organisme blijft groeien en blijft kapot maken, natuur is hieronder erg aan het lijden.

• #182.932
Ja goed punt. Maar dan alleen maar om elkaar op innovatievere manieren elkaar af te slachten.

In mijn optiek hadden ze dat geld, tijd intellegentie etc beter kunnen besteden aan dingen er wel toe doen.
Wist je dat er steeds minder oorlog is wereldwijd?
1000 jaar geleden was iedereen elkaar overal aan het afslachten. Was slavernij nog een ding. Virale uitbraken die hele populaties van de kaart veegden, etc.
Jullie zijn veel te negatief. We hebben het nog nooit zo goed gehad.

Om op dit punt te komen hebben miljarden mensen gedurende duizenden jaren moeten bloeden en sterven. Daarom, pluk de dag en eer hen die ons hebben gebracht op dit punt.

De mens van 100 jaar geleden zou ons allemaal een stelletje soyboy f**gots noemen.
Waarvan akte.

• #182.934
Wist je dat er steeds minder oorlog is wereldwijd?
1000 jaar geleden was iedereen elkaar overal aan het afslachten. Was slavernij nog een ding. Virale uitbraken die hele populaties van de kaart veegden, etc.
Jullie zijn veel te negatief. We hebben het nog nooit zo goed gehad.

Om op dit punt te komen hebben miljarden mensen gedurende duizenden jaren moeten bloeden en sterven. Daarom, pluk de dag en eer hen die ons hebben gebracht op dit punt.

De mens van 100 jaar geleden zou ons allemaal een stelletje soyboy f**gots noemen.
Waarvan akte.
Negatief in welke zin? Dat is waarschijnlijk een interpretatie gevalletje.

In dat opzicht kan Ik hetzelfde zeggen over jou met allerei trump posts etc. Gaat voornamelijk over negativiteit shit die jij post. Maakt ook niet uit overigens maar come on bro.

Je lijkt je er aardig over op te winden
Je moet eens weten. Ik sta op t punt om gekste dingen te doen. Je wilt t niet weten.

• #182.937
Dan ben je wel erg aan het inzoomen kwa tijd. Als je er in een tijdspanne van een paar jaar naar kijkt gaat het echt slecht.
Laatste jaren groeit ie weer toch? Leven is veerkrachtig.

Eigenlijk is het allemaal niet significant. Als de mens er morgen niet meer is dan is de planeet 'hersteld' van onze aanwezigheid in een paar honderd jaar. Dat op een tijdlijn van honderden miljoenen jaren is alsof je in je leven knippert met de ogen.

• #182.938
Laatste jaren groeit ie weer toch? Leven is veerkrachtig.

Eigenlijk is het allemaal niet significant. Als de mens er morgen niet meer is dan is de planeet 'hersteld' van onze aanwezigheid in een paar honderd jaar. Dat op een tijdlijn van honderden miljoenen jaren is alsof je in je leven knippert met de ogen.
De planeet kan niet meer herstellen. We hebben te veel al kapot gemaakt en de zee spiegel stijgt te hard

Je moet eens weten. Ik sta op t punt om gekste dingen te doen. Je wilt t niet weten.
Ga met je kat spelen bruh of steek er nog een op

• #182.939
In dat opzicht kan Ik hetzelfde zeggen over jou met allerei trump posts etc. Gaat voornamelijk over negativiteit shit die jij post. Maakt ook niet uit overigens maar come on bro.
True, maar ik maak me niet druk over de natuur en de planeet. Dat hele NOS narratief dat wij de planeet aan het slopen zijn. Ik maak mij druk dat wij van een vreedzame samenleving steeds verder afglijden naar niet vreedzame samenleving door corrupte politici en hun keuzes.
En dat heeft gevolgen voor mijn zoontje in de toekomst.

Terug
Naar boven