MuscleMeat

Sticky Wat maakt(e) vandaag jouw dag goed?

• #182.941
De planeet kan niet meer herstellen. We hebben te veel al kapot gemaakt en de zee spiegel stijgt te hard
De zeegspiegel stijgt amper. Op het einde van de laatste ijstijd steeg de zeespiegel.pas hard. Maar waarempel de aarde bestaat nog.

Een 10km grote meteoriet hebben de flora en fauna op deze planeet uiteindelijk ook overleefd.

• #182.942
True, maar ik maak me niet druk over de natuur en de planeet. Dat hele NOS narratief dat wij de planeet aan het slopen zijn. Ik maak mij druk dat wij van een vreedzame samenleving steeds verder afglijden naar niet vreedzame samenleving door corrupte politici en hun keuzes.
En dat heeft gevolgen voor mijn zoontje in de toekomst.
Wist je dat er steeds minder oorlog is wereldwijd?
1000 jaar geleden was iedereen elkaar overal aan het afslachten. Was slavernij nog een ding. Virale uitbraken die hele populaties van de kaart veegden, etc.
Jullie zijn veel te negatief. We hebben het nog nooit zo goed gehad.

• #182.943
True, maar ik maak me niet druk over de natuur en de planeet. Dat hele NOS narratief dat wij de planeet aan het slopen zijn. Ik maak mij druk dat wij van een vreedzame samenleving steeds verder afglijden naar niet vreedzame samenleving door corrupte politici en hun keuzes.
En dat heeft gevolgen voor mijn zoontje in de toekomst.
Oh dat mij boeit het ook helemaal geen fl**ker. Ieder voor zich. Dat neemt echter niet weg dat ik mijzelf niet kan af vragen waarom bepaalde dingen gaan op de manier dat ze gaan. Dat jullie vervolgens een of ander Disney verhaal eraan koppelen is iets anders.

• #182.944
Wist je dat er steeds minder oorlog is wereldwijd?
1000 jaar geleden was iedereen elkaar overal aan het afslachten. Was slavernij nog een ding. Virale uitbraken die hele populaties van de kaart veegden, etc.
Jullie zijn veel te negatief. We hebben het nog nooit zo goed gehad.
Oké maar we kampen nu met anderen problemen , we hebben het nooit zo goed gehad? De jeugd van nu is een grote tumor geworden die maar blijft groeien en bezig zijn met TikTok en shit

• #182.945
Oh dat mij boeit het ook helemaal geen fl**ker. Ieder voor zich. Dat neemt echter niet weg dat ik mijzelf niet kan af vragen waarom bepaalde dingen gaan op de manier dat ze gaan. Dat jullie vervolgens een of ander Disney verhaal eraan koppelen is iets anders.
Tuurlijk kan je jezelf dat wel afvragen.

• #182.948
Maar buiten de zogenaamde technologische ontwikkelingen. In welk opzicht dragen oorlogen dan echt iets bij voor de menseheid? Overpopulatie? Ik snap die shit niet.
Een betere verdeling van grondstoffen tussen mensen en gebieden die ze hebben en die er iets nuttigs mee kunnen doen.

• #182.951
Ik had van jou wel een reactie als deze:

De vergelijking tussen de levensduur van dinosauriërs en primaten biedt interessante perspectieven. Dinosauriërs leefden als groep ongeveer 165 miljoen jaar, maar individuele soorten hadden veel kortere levensspannen, vaak slechts enkele miljoenen jaren. Primaten daarentegen hebben een evolutionaire geschiedenis die teruggaat tot ongeveer 65 miljoen jaar geleden, met de eerste echte primaten in het Eoceen en een diversificatie die leidde tot moderne soorten zoals Homo sapiens ongeveer 300.000 jaar geleden

Wanneer je de mensheid vergelijkt met dinosauriërs, is het dus belangrijk om te specificeren: vergelijk je ons als soort (Homo sapiens, 200.000-300.000 jaar) met een specifieke dinosauriërsoort, of vergelijk je de hele groep primaten (65 miljoen jaar) met alle dinosauriërs (165 miljoen jaar)? In dat bredere perspectief zijn primaten als groep al langer aanwezig dan veel individuele dinosauriërsoorten, maar nog steeds korter dan de totale periode waarin dinosauriërs domineerden
Maar die moeite heb ik opgegeven.

Recent is wetenschappelijk aangetoond dat er maar 2 seksen kunnen zijn, maar worden we tegelijkertijd geïndoctrineerd met de wetenschap dat alle varianten moeten kunnen, met nadruk op moeten.

• #182.953
Maar buiten de zogenaamde technologische ontwikkelingen. In welk opzicht dragen oorlogen dan echt iets bij voor de menseheid? Overpopulatie? Ik snap die shit niet.
Technologische ontwikkeling is veruit het belangrijkst voor de mens. Dat onderscheidt ons van holbewoners.
De dreiging van andere beschavingen dwingt ons tot innovatie. Het is immers eten of gegeten worden.

Het zou idd beter zijn als oorlog hier niet nodig voor was, maar zo is de mens niet geprogrammeerd. Kijk naar andere primaten, die voeren ook oorlog. Elk organisme voert een struggld voor survival. Survival of the fittest.

Stel, in een tal van andere paralelle tijdlijnen in andere dimensies, zou de mens het dan anders hebben aangepakt? Ik denk van niet. Ik denk dat we in grote lijnen allemaal hetzelfde pad zullen bewandelen. Waarschijnlijk dat een paar zichzelf vernietigd zouden hebben met nucleaire wapens. Maar de rest is in grote lijnen hetzelfde.

We zijn zo geprogrammeerd.

• #182.955
Wat een gezeik weer op de zondag morgen zeg!

• #182.956
Ik ben momenteel te wazig om hier een normaal antwoord op te geven. Maar ik vind jullie gedachtegang wel een beetje bekrompen. Strudel evolutie gaat niet zo snel. De meeste insctieve shit die wij hedendaags toepassen komt nog steeds.overeen met de cave tijden.

Zoals ik als Zei; dinos leefde iets van 160 mil jaar en dat was niet door oorlog te voeren

• #182.960
Ja maar welke soort heeft t langs volgehouden tot nu toe. En Heeft oorlog daar iets aan bijgedragen

Terug
Naar boven