Fitness Seller

Sticky Wat maakt(e) vandaag jouw dag goed?

• #184.302
Als je kijkt hoe ons huidige huis gebouwd is kan het er nooit slechter van worden.
Dakbalken door gezaagd x aantal jaar geleden bijvoorbeeld. En het staat nog steeds.

Als ik niet 100% zeker zou zijn dat het niet veilig zou zijn zou ik het zo niet bouwen.

Bouw constructeur zijn ze hier allemaal🙈
Heb je zelf ook geen onderzoek gedaan?

Welke IPE heb je toegepast over welke overspanning en hoeveel gewicht komt daar op?

Een constructie kan jaren lang meegaan zonder te bezwijken (ook zonder scheurvorming oid).
Hij wil off grid leven. Dan wil en doe je alles zelf en ga je zeker geen ambtenarij of formeel gekoekebak bij je homestead betrekken. Dat is bijna blasfemie in de off-grid wereld.
Een constructeur vragen een berekening te maken voor je woning heeft daar niks mee te maken.

• #184.303
Heb je zelf ook geen onderzoek gedaan?

Welke IPE heb je toegepast over welke overspanning en hoeveel gewicht komt daar op?

Een constructie kan jaren lang meegaan zonder te bezwijken (ook zonder scheurvorming oid).

Een constructeur vragen een berekening te maken voor je woning heeft daar niks mee te maken.
Kan de preciese site niet vinden. Maar heb het uiteraard wel opgezocht.
1000002260.jpg

Overspanning is een kleine 7 meter. Maar wordt uit het midden ondersteund. (5-2 meter)

• #184.307
Hoeveel m2 dak draagt die balk?
Screenshot_20250715_193625_Chrome.jpg
Totale opervlakte van het nieuwe dak is ongeveer 70m2. 2 meter van de wand kom een badkamer muur. Daar wordt de balk ook nog gestut. Over de gehele breedte wordt de ipe opgevuld met 48x148 balken van 4.8 meter lang elke 50 cm. Deze worden ondersteund aan de achterkant. En 2 keer op een nieuw frame die gemaakt wordt in de oude situatie van het huis.

Rode zijn draagpunten waar het dak op hangt. Het blauwe gedeelte
IMG-20250712-WA0002(1).jpg
wordt het dak in de lengte helemaal ondersteund.
Gele lijntje is nog een muur die de slaapkamer met inloop kast verdeelt
En in totaal wordt de ipe nog op 3 punten ondersteund en opgesloten met 3x 48x148

Bijlagen

• 1000002262.jpg
    1000002262.jpg
    342,2 KB · Weergaven: 12
  • #184.308
Net nog nagekeken. Ik heb een HEA ipv en IPE balk. Met een flens dikte van bijna 10mm

• #184.309
Onze jongste zoon heeft op basis van zijn loglift en deadlift een uitnodiging gekregen voor de Official Strongman Games in Texas die voor het eerst de tiener categorie gaan toevoegen

Geen idee of we Texas willen en het überhaupt voor elkaar gaan krijgen, maar alleen de uitnodiging is al chique

Laatst bewerkt:
  • #184.310
Onze jongste zoon heeft op basis van zijn loglift en deadlift en uitnodiging gekregen voor de Official Strongman Games in Texas die voor het eerst de tiener categorie gaan toevoegen

Geen idee of er dat voor elkaar gaan krijgen, maar alleen de uitnodiging of al chique
De link werkt bij mij niet maar congrats!

• #184.312
1985 Honda MT 80cc(5 bak) gedeeltelijke restauratie bijna klaar. Nog even de zijkapjes polijsten en van nieuwe stickers voorzien, kontrekje nog monteren etc.

De verlichting en knippers werkend gemaakt( hele kabelboom doorgespit en weer orgineel gemaakt). Alles terug monteren en een ketting erop en dan kunnen we een testrondje maken. Blok heb ik ook gereviseerd, nieuwe voorvork, nieuwe achterbrug, nieuwe pijp erop, frame gepoedercoat etc etc.

Tank en kont zijn nog orginele lak met een mooie patina, die hou ik zo.
IMG-20250715-WA0007.jpeg
IMG-20250715-WA0005.jpeg

• #184.313
1985 Honda MT 80cc(5 bak) gedeeltelijke restauratie bijna klaar. Nog even de zijkapjes polijsten en van nieuwe stickers voorzien, kontrekje nog monteren etc.

De verlichting en knippers werkend gemaakt( hele kabelboom doorgespit en weer orgineel gemaakt). Alles terug monteren en een ketting erop en dan kunnen we een testrondje maken. Blok heb ik ook gereviseerd, nieuwe voorvork, nieuwe achterbrug, nieuwe pijp erop, frame gepoedercoat etc etc.

Tank en kont zijn nog orginele lak met een mooie patina, die hou ik zo.
IMG-20250715-WA0007.jpeg
IMG-20250715-WA0005.jpeg
Dit zijn ze! Mooie tijden. Hoe vaak ik daar wel niet aan gesleuteld heb vroeger

• #184.317
Vandaag heel kort gekontvingerd door wel een mooie vrouw.

Met alle gekheid, algemene gezondheidscheck gehad, en alles is goed tot nu toe. Enorm opgelucht!
Misschien wel wat hersenschade inderdaad.
Wel complexe ptss overgehouden (denkt de pos) aan een niet echt normale opvoeding die ik en m'n zussen hebben gehad. Zij hebben het al lang een plek gegeven. Ik kan me veel niet meer herinneren. Soms herinner ik weleens wat. M'n moeder was eigenlijk niet zo leuk.
Zit al enkele maanden thuis, en ben m'n hele leven aan het relativeren. Heb veel verkeerde keuze gemaakt. Ben 9 weken te vroeg geboren, misschien heb ik wel autisme/add/adhd. Misschien ben ik alleen maar overwerkt. Misschien heeft de opvoeding meer invloed op m'n leven gehad dan ik dacht.

Gaan we ff uitzoeken!

• #184.318
Wel complexe ptss overgehouden (denkt de pos) aan een niet echt normale opvoeding die ik en m'n zussen hebben gehad. Zij hebben het al lang een plek gegeven. Ik kan me veel niet meer herinneren. Soms herinner ik weleens wat. M'n moeder was eigenlijk niet zo leuk.
Zit al enkele maanden thuis, en ben m'n hele leven aan het relativeren. Heb veel verkeerde keuze gemaakt. Ben 9 weken te vroeg geboren, misschien heb ik wel autisme/add/adhd. Misschien ben ik alleen maar overwerkt. Misschien heeft de opvoeding meer invloed op m'n leven gehad dan ik dacht.

Gaan we ff uitzoeken!
En m'n vader heeft altijd m'n moeder beschermd, nu nog. Zij is altijd het slachtoffer, bedoelde het goed etc. Mijn vader was er verder nooit en boet nu in. M'n moeder manipuleert. Ik houd het contact nu oppervlakkig.

• #184.320
Middagje Naturalis. Die kudde triceratops waren erg bijzonder en daaromheen hadden ze veel leuke kinderexperimenten dus pa en ma konden eindelijk eens op het gemakje rondkijken😂 En Trix blijft altijd mooi om te zien. Top middagje gehad.
20250716_122507.jpg
20250716_113327.jpg

20250716_113348.jpg

Terug
Naar boven