Nee Hell, ook dat zie je verkeerd.
En nu hou ik er echt over op.
Je wilt dus geen antwoord geven op mijn vraag? Dan doe ik het wel voor jou:
In
physical fitness,
body composition is used to describe the percentages of
fat,
bone,
water and
muscle in
human bodies. Because muscular tissue takes up less space in our body than fat tissue, our body composition, as well as our weight, determines leanness. Two people of same sex and body weight may look completely different from each other because they have a different body composition.
Afvallen en aankomen heeft alles te maken met lichaamscompositie. Kom je aan? Dan verandert je lichaamssamenstelling. Val je af? Hetzelfde verhaal.
Dus, nu het duidelijk is dat lichaamscompositie gewoon een net woord is voor lichaamssamenstelling, en we begrijpen dat de lichaamssamenstelling wordt bepaalt door het percentage aan vet, botten, water en spieren, kun je ook stellen dat als iets daarvan meer of minder wordt, dit een verandering brengt in de samenstelling van het lichaam.
Dit kan ten goede komen (minder vet als je hiervan te veel hebt, meer spieren etc.), maar ook een nadelig effect hebben (meer vet als je al te veel vet hebt bijv.)
Om na deze simpele uitleg terug te komen op waar het mee begon: het aankomen of afvallen (het veranderen van je lichaamssamenstelling) valt of staat met je inname (en/of verbruik) van kcal.
Als je onderhoud 2000 kcal is en je eet 2500 kcal, maar je training is top in orde en je rust is uitstekend, dan zul je niet afvallen.
Als je onderhoud 2500 kcal is en je eet 1000 kcal, maar je training is top in orde en je rust is uitsteken, dan zul je niet aankomen (uitzonderingen daargelaten).
Anderzijds dus ook, als je onderhoud 2500 kcal is en je eet 2000 kcal, je training is goed, maar je slaapt heel slecht, rust weinig, dan zul je wel afvallen (en daarmee dus je lichaamssamenstelling veranderen).
Als je onderhoud 2000 kcal is en je eet 2500 kcal, je rust goed, maar je training is niet echt top in orde, dan kom je alsnog aan.
Waarschijnlijk zal je hier niet op reageren, aangezien je nu beseft dat je dan toch fout zat.