AndroidHealthClinic

Wat op brood naar school? En opmerkingen

als ik kipfilet bij brood eet bak ik vaak gewoon een kipfile (Bak 1 Kilo int voren)

1 hele kilo:eek: Hoe bewaar je die hele bende dan? En hoe lang doe je er mee:rolleyes:
Scheelt wel een hoop werk natuurlijk..

wat is er mis met kipfilet uit pak als broodbeleg? lekker makkelijk om snel je brood te smeren ipv te bakken en snijen.

wat is er mis met kipfilet uit pak als broodbeleg? lekker makkelijk om snel je brood te smeren ipv te bakken en snijen.

Kijk maar eens op de verpakking, volgens mij is maar 1/3 daadwerkelijk kip. Of een heleboel eiwitten zijn kapot "verwerkt".

Sowieso goed om eten te eten dat zo min mogelijk verwerkt is/ natuurlijk is.
Daarom (kort door de bocht) is bruin brood ook beter dan wit.

Kijk maar eens op de verpakking, volgens mij is maar 1/3 daadwerkelijk kip. Of een heleboel eiwitten zijn kapot "verwerkt".

Sowieso goed om eten te eten dat zo min mogelijk verwerkt is/ natuurlijk is.
Daarom (kort door de bocht) is bruin brood ook beter dan wit.

laatste klopt niet altijd, je hebt ook "nep" bruin dat met allerlei stoffer bruin is gemaakt en daardor niet beter is dan wit.

in die broodbeleg pakjes zit volgens mij 18gr per 100gr eiwit, opzich prima dus

Pure klontjes suiker, daar wordt je echt een beest mee. Cutler doet dat ook altijd, kijk hoe die erbij staat.

whahahaha oke is duidelijk dus:P

Maar nootjes er bij en dan misschien een banaan en dan is het goed?

Dus dan zou dit schema wel helemaal goed zijn.

07.00 50 gram brinta + 330 ml melk, Eiwitshake.

10.00 2 boterhammen met Tonijn.

12.00 4 boterhammen met kipfilet.

15.00 3 boterhammen met kipfilet of kalkoenfilet. (Als ik dan al terug ben van school tonijn of zalm)

16.00 Cashew noten + Banaan.

18.15 Wat de pot schaft (zoiezo 5 keer per week groente), 300 ml melk.

19.30 Training.

21.00 Eiwitshake, 300 ml melk.

22.30 500 g Magere kwark, 300 ml melk

Zou de 50 gram brinta verhogen naar 75 a 100 gram.
Zou de cashewnoten+banaan neit als tussendoortje nemen maar samen met een maaltijd. Bij maaltijd van 12:00 ofzo.
Zou per maaltijd zorgen dat je minimaal 25 gram eiwit binnenkrijgt. Dat zou dus als je plakjes kipfilet op je brood doet zon 125 gram per keer zijn.
Na training een shake is goed. Zou dextrose toevoegen.
En +- 30 min daarna nog een maaltijd eten. Rijst+vlees/vis. Alleen shake is wat te weinig.

Voor de rest lijk je niet zo heelveel te eten. Maar weet je gewicht niet.

laatste klopt niet altijd, je hebt ook "nep" bruin dat met allerlei stoffer bruin is gemaakt en daardor niet beter is dan wit.

in die broodbeleg pakjes zit volgens mij 18gr per 100gr eiwit, opzich prima dus

Nee heb je gelijk in, daar moet je ook voor uitkijken dus.

Opzich prima inderdaad, maar je betaald per kilo 9+ euro ofzo. Als er dan "maar" 18gr in zit tov +-33gr in echte kip.... betaal je er toch wel heel veel meer voor.

Toevallig rekenmachine bij de hand, ik ga uit van 6 euro voor "echte" kip bij de appie:

kipfilet broodbeleg: (18gr/100gr) 9 / (18 * 10) * 100= 5 euro per 100 gram eiwit
kipfilet ECHT (33gr/100gr) 6 / (33 * 10) * 100 = 1,80 euro per 100 gram eiwit

Op jaarbasis toch een aardig verschil, plus het is gezonder ook nog, mits je het netjes en verantwoord bakt:D

De plakjes kipfilet die ik bij de aldi haal bevatten 19% eiwitten, kosten 7.90e per kg. De normale kipfilets kosten 5.29e per kg en bevatten 20% eiwitten. Voor het eiwit-verschil hoef je de plakjes dus niet te laten, voor het prijsverschil ook niet. Het nadeel van de plakjes is dat er smaakversterkers + zout in zitten.

Weet niet waar je dat vandaan hebt, en wil ook niet zeggen dat dit per sé waar is...
Maar het is nogal een verschil 33 of 20 gram

http://www.caloriewijzer.com/productena.htm

Denk dat je verkeerd kijkt. Die 33 gram is als het gebakken is dus al het vocht eruit. Dan is het 33 eiwit per 100 gram. Als je het onbereid koopt in de winkel is het volgens deze site 23,1 gram eiwit per 100 gram. En bij beleg is het 20 gram per 100 gram.

kipfilet (gebakken) 100 gr. 187 33.4 0.5 4.7
kipfilet (gebraden, beleg) 100 gr. 97 20.0 0 2.0
kipfilet (gekookt) 100 gr. 151 29.0 0 3.0
kipfilet (geroosterd) 100 gr. 165 31.0 0 3.6
kipfilet (vers) 100 gr. 110 23.1 0 1.2

---------- Toegevoegd om 06:02 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 06:00 ----------

De plakjes kipfilet die ik bij de aldi haal bevatten 19% eiwitten, kosten 7.90e per kg. De normale kipfilets kosten 5.29e per kg en bevatten 20% eiwitten. Voor het eiwit-verschil hoef je de plakjes dus niet te laten, voor het prijsverschil ook niet. Het nadeel van de plakjes is dat er smaakversterkers + zout in zitten.

Beetje natrium wat er inzit zou ik me geen zorgen over maken zolang je niet aan het dieeten bent.

Zo had ik er nog niet over na gedacht, vond het al vreemd dat verse kipfilet minder eiwitten bevatte.

Maar toch blijft het goedkoper:D

1 hele kilo:eek: Hoe bewaar je die hele bende dan? En hoe lang doe je er mee:rolleyes:
Scheelt wel een hoop werk natuurlijk..

max een week..
meestal minder.. moet veel eten om bij te komen.. dus ook veel vlees!
Eet 400-500 gram onbereid per dag..

wissel vlees uiteraard ook af.. Gehakt/varkensvlees..

Verpakte kip (Vleeswaren) Bevat vaak -20 gram eiwit per 100 gram..
Ik bak 100 gram voor op 2/3 sneeen, het wordt dan 75 gram.. Die 75 gram is 22 gram eiwit..

Als je eens een pakte kipfilet (Vleeswaar) in de magnetron zet (probeer het maar eens voor de gein) blijft er 75 gram over.. die 75 gram bevat nogsteeds -20 gram eiwit.. Verder gaat er vocht uit..

Kipfilet is meestal 80-90 procent kip en verder zitten er specerijen en andere loerd in..

daarbij komt nog dat het vies duur is..

1 Kilo kipfilet kost 4 euro, daarvan blijft 750 gram over na het bakken..
100 gram Kip vleeswaren is al gauw 1,50.. dus 300 gram is al duurder dan dat ik het eet..

Terug
Naar boven