AndroidHealthClinic

Wat te doen bij angst voor naalden?

Omdat dat hier normaal is?
Ik zou niet weten waarom je niet mag stacken als je begint met kuren.
A/e ratio is op deze manier veel beter in de hand te houden en je kan met korte esters veel korter kuren.
Daarbij is het eerder uit je bloed mocht het niet te doen zijn en zijn je bloedwaarden stabieler bij elke dag injecteren.
Zover ik weet word test e alleen maar gekozen omdat het makkelijker is met weinig injecteren.

Verder geen zin in discussie waarom ik iets wel ofniet zou doen. Wil gewoon zelf kunnen injecteren en niet alleen in de bil.

Dus nog eens mijn vraag. Kan je benen eventueel met oranje doen?
En wat zijn eventueel nog meer goede plekken om te injecteren met kleine naalden

subq met slin pins? 0.5ml per spot wel zelf gisteren 2ml schouders en 1 ml quad met slin pin ging perfect (1ste maal geprobeert)

Eerste keer injecteren is echt k*t, vooral als je al angst voor naalden hebt.
1ste keer echt zitten zweten, en eindelijk was het gelukt om de naald in mijn schouder te zetten.
Helemaal blij dus dat dat gedeelte achter de rug was, kreeg ik het niet voor mekaar om met 1 hand te aspireren en kon dus overnieuw beginnen bij mijn been :o

Kan ook merken dat de angst diep zit, mezelf injecteren in mijn been ok, maar ik zal nog steeds niet kijken hoe een ander zal worden geïnjecteerd. :o

Doordat ik er nog steeds geen fan van ben is het dan ook al een flinke poos geleden dat ik een spuit heb gezet.

Een optie is ook om te gaan voor trendflow, dat is een testosteron gel die je dagelijks smeert.

Omdat dat hier normaal is?
Ik zou niet weten waarom je niet mag stacken als je begint met kuren.
A/e ratio is op deze manier veel beter in de hand te houden en je kan met korte esters veel korter kuren.
Daarbij is het eerder uit je bloed mocht het niet te doen zijn en zijn je bloedwaarden stabieler bij elke dag injecteren.
Zover ik weet word test e alleen maar gekozen omdat het makkelijker is met weinig injecteren.

Verder geen zin in discussie waarom ik iets wel ofniet zou doen. Wil gewoon zelf kunnen injecteren en niet alleen in de bil.

Dus nog eens mijn vraag. Kan je benen eventueel met oranje doen?
En wat zijn eventueel nog meer goede plekken om te injecteren met kleine naalden

Zodat je weet hoe je op test reageert.

Verder is je eerste kuur gelijk vaak in de week zetten niet handig omdat je nog geen prik ervaring hebt.

Ik was ook bang voor prikken en het is nog steeds geen hobby van me. Al een aantal keer ED gekuurd. Je moet er wat voor over hebben, of gewoon lekker laten ;-)

Ik lees en hoor welleens; ik heb zin om te prikken!
Hoe dan?! Hoe kan iemand het fijn vinden, laat staan er zin in hebben om zichzelf te prikken.
Het stelt niet veel voor, maar fijn is het niet.
Vooral lekker als je het hoort kraken als je door littekenweefsel gaat.
En soms van die dagen dat je een zenuw raakt of een adertje..
Just one of those days :p
Maar het hoor er nou eenmaal bij.

Hoe dan?! Hoe kan iemand het fijn vinden, laat staan er zin in hebben om zichzelf te prikken.

Ben elke keer bang dat ik een zenuw raak. Is al een aantal keer gebeurd. Een keer knalde de naald er met een noodgang uit en begon mn poot te klapperen. Niet prettig. Schouder spuit altijd bloed uit. Benen is het beste om te prikken, maar grote kans om een zenuw te raken. Traps ook OK, maar je loopt dagen met pijnlijke traps (vooral met 4 ml). Triceps moet je niet teveel induwen, want dan loop je een week met een gezwel aan je arm. Glutes vind ik ook verschrikkelijk. Doodeng om te prikken. Eigenlijk vet kut eigenlijk.

Hoop niet dat ik topicstarter hiermee afschrik.

ik vind het nog steeds leuk 500 prikken veder, rustig je prikje klaarmaken en hoppa optrekken en duwen maar.

het is fijn tot je er eens iets fout gaat dan is het weer een paar weken tegenop kijken :D

Inderdaad. Als je een zenuw raakt in je been dan zweet je wel erna als je weer moet prikken...

Grappige is dat als de dokter bloed afneemt ik bijna altijd bleek weg trek terwijl ik mezelf elke week een paar keer zelf prik hahahahaha

Ik stond te trillen en kreeg een lichte paniekaanval, daarna was alles weer cool. Gewoon doen f**got.

Waarom zou je doen als je bang bent? Blijft toch een hobby. Je gaat toch ook geen slangen houden als je bang bent voor die beesten.

Ik was ook bang voor naalden.. Zelfs als iemand anders de spuit bij mij zetten trok ik lijk bleek weg, begon ik te zweten en moest ik echt gaan zitten om niet om te kiepen :roflol: gewoon iemand anders 1x per week bij jou de spuit laten zetten in de glute en zodra je het gewend bent kun je het zelf proberen. Eerste 2x bij mezelf zetten is mij ook niet gelukt en nu kan ik je hele verhalen vertellen, ondertussen een spuit zetten, en doorpraten alsof ik geen naald in me bil heb steken haha

Gister gaf mijn quad 4 of 5 schokjes toen ik naald inbracht maar geen pijn niets betekrnt toch dat je in de buurt van een zenuw zit of niet?

Spuit klaarmaken, tussen handdoeken leggen (opwarmen), douchen, drogen en langzaam drukken (zo vind de naald zelf de weg van de minste weerstand).

Als ik zelf prik, prik in mn quad (links en rechts omwisselen) omdat dit het meest overzichtelijk werkt. Gewoon staand, leunend op het niet te injecteren been met een 0.7x35mm (grijs).

Gewoon een grote jongen zijn.

laten zetten?

en anders zal jij je gewoon over je angsten heen moeten zetten of niet kuren.

Het heeft wel wat, het is meer symbolisch.
het idee dat je met elke prik sterker en groter word, ik heb altijd wel zin in prikdag.
Maar dan heb ik ook nog nooit een ader geraakt:p

Ik had laatst wat tren in mn bloedbaan gekregen toen ik zelf al doodziek was.. dat was echt geen pretje :( ;)

Terug
Naar boven