MuscleMeat

Wat vind jij de beste laptop (s) / notebook (s) ?

Peiling Peiling Wat vind jij nou de beste laptop (s) / notebook (s) ?

• Toshiba

Stemmen: 4 7,0%
  • Hewlett Packard (HP)

Stemmen: 11 19,3%
  • Sony

Stemmen: 6 10,5%
  • Dell

Stemmen: 8 14,0%
  • Acer

Stemmen: 10 17,5%
  • Fujitsu Siemens

Stemmen: 1 1,8%
  • Packard Bell

• Apple

Stemmen: 13 22,8%
  • Asus

Stemmen: 9 15,8%
  • Lenovo

• xxodd

Stemmen: 0 0,0%
  • MSI

• Alienware

Stemmen: 3 5,3%
  • Anders

• Geen flauw idee, kwil gewoon de resultaten zien

• Totaal stemmers
    57
Sony maakt de beste notebooks

die van alienware staan er niet bij. beste laptops die er zijn

Een laptop voor 14" of groter beschouw ikzelf al snel als desktopvervanger. Aangezien ik zelf gewoon mobiel wat werk wil verschaffen voor de studie, voor mezelf of gewoon wat surfen, vind ik 12" groot zat. Heb vorig jaar een IBM Thinkpad X30 aangeschaft tweedehands. Ik vrot er een andere HDD en een andere accu en ik kan er weer een jaartje of wat mee verder. Verder is hij erg compleet en robuust, mijn volgende notebook zal ook weer zeker een Thinkpad worden, tegen die tijd is mijn budget ook zodanig dat ik het bedrag er wel voor over heb om er een nieuw aan te schaffen.

Bij een Apple is het ook mooi dat er een goed systeem op staat :cool:

Maar stel dat je al je leven lang werkt op PC/Windows... en je wilt een laptop om buiten te zitten of onderweg/op verplaatsing. Is het dan wel verstandig om een Mac laptop aan te schaffen? En wat heeft een Mac dan dat het waard maakt om daar voor te kiezen, gezien de hogere aanschafprijs?

als het is voor op verplaatsing zou ik zoiets echt niet kopen. Net ding. Weinig op aan te merken buiten de processor misschien een beetje zwak? Wel goede grafische kaart.

• Topic Starter Topic Starter
Mja maar het is een dual core, dus snelheid is dan minder van belang dacht ik, omdat het verdeelt wordt over 2 cores...

Bedoel je dat je die mac niet zou kopen voor verplaatsing of beiden? Omdat het te groot/zwaar is of...?

Mja maar het is een dual core, dus snelheid is dan minder van belang dacht ik, omdat het verdeelt wordt over 2 cores...

Bedoel je dat je die mac niet zou kopen voor verplaatsing of beiden? Omdat het te groot/zwaar is of...?

het wordt verdeeld zolang het programma dual-core ondersteund. Kijk eens rond op het internet en kijk of het gesupported is. Wrs door de meeste applications wel, maar de snelheid is nog altijd van belang.

Ik doelde op de pc van vandenborre, als jij met een pc van 10kg rond wil lopen goed maar ten eerste zal de batterij dat niet zo leuk vinden door het grote scherm en ten tweede weet ik niet waar je het wil gebruiken, maar is het even om buiten te zitten kan het nog gaan, is het om op de trein mee te nemen dan is dat veel te lomp om mee te nemen.
Op verplaatsing zou ik toch niet groter dan een 15 inch nemen. Beste wat je kunt doen is naar de winkel gaan en vragen of je niet even mag vastnemen en zitten. Dan zul je zien dat 15 inch al redelijk groot is maar doenbaar, een 17 is te groot imo.

• Topic Starter Topic Starter
Windows en de meeste applicaties ondersteunen het volgens mij. Bij games ligt het wat moeilijker maar die speel ik toch niet. 2.1 proc is op zich toch wel ruim voldoende als je zoals ik geen games ed. speelt. Het cache geheugen is bij een dual core toch meer van belang dacht ik.

Hij weegt geen 10 maar 7kg, even naar auto/kantoor is niet ver lopen. Het is niet zo dat ik 'm op de trein hoef te gebruiken. Ik zal inderdaad eens kijken in de winkel, want misschien kan het idd beter wat kleiner. Bedankt voor je kritische blik.

Windows en de meeste applicaties ondersteunen het volgens mij. Bij games ligt het wat moeilijker maar die speel ik toch niet. 2.1 proc is op zich toch wel ruim voldoende als je zoals ik geen games ed. speelt. Het cache geheugen is bij een dual core toch meer van belang dacht ik.

Hij weegt geen 10 maar 7kg, even naar auto/kantoor is niet ver lopen. Het is niet zo dat ik 'm op de trein hoef te gebruiken. Ik zal inderdaad eens kijken in de winkel, want misschien kan het idd beter wat kleiner. Bedankt voor je kritische blik.

kantoor auto is doenbaar :)
2.1 is ruim voldoende indd.
Cache is belangrijk maar een 4 keer zo groote cashe (dus 1mb en 4mb) geeft niet een zo enorme boost. Kijk daar even: http://www.tomshardware.com/reviews/cache-size-matter,1709.html . Het geeft dus wel performance winst maar niet zo extreem veel.

degene die apple hebben gestemd zijn gek en hebben geen verstand van computers.
die dingen zien er vet uit, maar alle andere aspecten zijn dikke shit.

2e zin

oja, en nou niet komen haten met dat apple wel goed is en blablabla

/thread

degene die apple hebben gestemd zijn gek en hebben geen verstand van computers.
die dingen zien er vet uit, maar alle andere aspecten zijn dikke shit.

oja, en nou niet komen haten met dat apple wel goed is en blablabla

/thread

ok je vind het te duur. Dat kan. Ik vind wel dat dat gevoel relatief is ten opzichte van je portefeuille en in dit geval van je esthetische voorkeuren. Als jij dat mooi genoeg vind om er wat meer voor te betalen dan is dat jou goed recht, maar om te zeggen dat alle aspecten dikke shit zijn omdat jij het duur vindt....sry.

Terug
Naar boven