MuscleMeat

Wat vind jij de beste laptop (s) / notebook (s) ?

Peiling Peiling Wat vind jij nou de beste laptop (s) / notebook (s) ?

• Toshiba

Stemmen: 4 7,0%
  • Hewlett Packard (HP)

Stemmen: 11 19,3%
  • Sony

Stemmen: 6 10,5%
  • Dell

Stemmen: 8 14,0%
  • Acer

Stemmen: 10 17,5%
  • Fujitsu Siemens

Stemmen: 1 1,8%
  • Packard Bell

• Apple

Stemmen: 13 22,8%
  • Asus

Stemmen: 9 15,8%
  • Lenovo

• xxodd

Stemmen: 0 0,0%
  • MSI

• Alienware

Stemmen: 3 5,3%
  • Anders

• Geen flauw idee, kwil gewoon de resultaten zien

• Totaal stemmers
    57
dat ze duur zijn is mn laatste zorg, daar heb ik ook niks over gezegd, (heb er zelf paar gehad namelijk, dus kan zel wel betalen ;) ) Maar idd, die prijs is 1 aspect dat shit is.

• Topic Starter Topic Starter
Apple heeft lang de reputatie gehad van grafische computer voor de industrie, ofwel vrouwen-pc. Die reputatie is door de jaren heen wel wat verandert maar voor zover ik weet blijft een PC meer voordelen hebben:

- compatibel met de meeste software/applictaties die er te vinden zijn
- de specs liggen hoger voor dezelfde prijs
- Windows XP met anti-virus, anti-spyware ed erop is gewoon een prima besturingssysteem dat ook gewoon stabiel is.
- PC's zijn in veel meer vormen en maten te krijgen, van veel meer verschillende merken

Apple heeft lang de reputatie gehad van grafische computer voor de industrie, ofwel vrouwen-pc. Die reputatie is door de jaren heen wel wat verandert maar voor zover ik weet blijft een PC meer voordelen hebben:

- compatibel met de meeste software/applictaties die er te vinden zijn
- de specs liggen hoger voor dezelfde prijs
- Windows XP met anti-virus, anti-spyware ed erop is gewoon een prima besturingssysteem dat ook gewoon stabiel is.
- PC's zijn in veel meer vormen en maten te krijgen, van veel meer verschillende merken

-ja maar macs hebben wel meer specifieke software, is een beetje zoals linux weer. Er is goede software maar is niet ingeburgerd maar dat ligt aan jezelf of je het programma al dan niet leert. Bovendien kun je native windows draaien in mac wat omgekeerd niet anders kan.
-mja 1 jaar geleden was dat niet zo, maar iedereen heeft ram bijgestoken buiten apple :s
-mac is minstens even stabiel als win xp en dit zonder anti virus, anti spyare edm.
-juist maar dat heeft ook voordelen zo moet er geen rekening gehouden worden met 1000den configs maar slecht met 1 bij het schrijven van software. En de mac look is redelijk uniek en ik ken weinig mensen die zeggen dat het echt lelijk is. Nuja hebt een pak meer keuze bij anderen, als het design je niet aanstaat zou ik sowieso alleszins niet voor een mac gaan want dat lijkt mij de enige reden waarom eerder een mac dan een linux of windows pc.

hands down: dell

mogelijkheid om je eigen laptop te customizen, goede support en meerendeel vd business gebruikt ze

Even een vraagje tussendoor,
als je een laptop hebt met 1 gb geheugen, en je steekt daar 3 gb geheugen bij, is dat de moeite waard? Gaat hij sneller werken?

alleen met een 64 bits Operating System, anders heb je waarschijnlijk aan 2~3 GB al genoeg!
:thumbs:
A 32-bit OS can only address 4 GB of memory :)

tja hangt er vanaf wat je wilt doen, maar vind persoonlijk dat 2gig geheugen ruim volstaat hierna is de processor meestal de bottleneck

A 32-bit OS can only address 4 GB of memory :)

tja hangt er vanaf wat je wilt doen, maar vind persoonlijk dat 2gig geheugen ruim volstaat hierna is de processor meestal de bottleneck

snap je mijn post niet, of vind je het gewoon leuk om me te herhalen?

...........zucht...............Belgen!
:roflol:

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb in januari een hp laptop aangeschaft en ben over de hardware zeer tevreden echter heeft windows vista al wat fouten vertoont maar de laatste tijd loopt het nu ook wel vlotjes.

Mijn model is de hp dv9630eb die momenteel niet meer verkrijgbaar. Hetzelfde model is nu wel nog steeds verkrijgbaar maar dan met betere specs (extra harde schijf en RAM geheugen).

Het heeft Mac OSX erop zitten, dat is het beste systeem wat er is imo, geen last van virussen, spyware etc. Je kan als je graag windows wilt hebben altijd nog bootcamp er op zetten, dan kan je nog altijd windowsen, er zit N-standaard draadloos internet op, bluetooth, het zijn mooie dunne leptops, heel snel, 2,8GHz is best snel voor een leptop. 300Gb HD is best veel voor een (dunne) leptop. Ik heb zelf een 1900 euro Macbook Pro, werkt perfect :cool:
XP is het beste. Alle applicaties zijn voor XP te krijgen en spyware valt wel mee als je gewoon een spyware scanner hebt en niet al te gek doet met rare gay sites

oja en koop geen asus, die zijn slecht gebouwd en worden te warm. service is ook slecht.

Big-T ik heb een HP Compaq 6820s. Ik ben er tevreden mee maar goed ik ben een meisje en weet niks van... alles ;) Dus aan mijn mening heb je weinig hahaha.

Ik heb hem nu 9 maanden en de laatste tijd loopt Internet Explorer nogal vaak vast.

Ik heb hem nu 9 maanden en de laatste tijd loopt Internet Explorer nogal vaak vast.
idem, brouwser loopt vast als ik er nog een tabblad bijvraag.
al heb ik de mijne al jaartje of 2.
heb al es een HD schijfcrash gehad ook:)
maar goed, dit ding(tower) koste dan geen drol ook.

jij zegt dat enkel 64bit ossen 4 gig aan kunnen, wat niet waar is, ff onderzoek doen voor je bs verkoopt klusje :kiss:

het OS is niet de enige beperkende factor, ook dingen als de chipset spelen mee. anyway, op een PAE capable system kan je op een 32bit OS tot 64gb gebruiken (36bits address space).

het OS is niet de enige beperkende factor, ook dingen als de chipset spelen mee. anyway, op een PAE capable system kan je op een 32bit OS tot 64gb gebruiken (36bits address space).
euh nee, het os is hier de beslissende factor, wil graag wel xp/vista 32bit zien werken met +4gig geheugen (toonbaar in de config)

Terug
Naar boven