MuscleMeat

Wat vind jij van Wilders' filmplannen?

Peiling Peiling Wat vind jij van Wilders' filmplannen?

• Helemaal mooi, uitzenden op tv!

Stemmen: 56 62,2%
  • Mag hij doen, maar dit hoeft echt niet op tv te komen

Stemmen: 23 25,6%
  • Mag hij doen, maar verbod vanuit de regering om dit op tv uit te zenden (om rellen te voorkomen)

Stemmen: 6 6,7%
  • Ik vind dat dit soort films niet eens in productie mogen gaan en de regering dit voor heel de bevolk

Stemmen: 5 5,6%

• Totaal stemmers
    90
het zal wel gewoon moslim EIGEN zijn dus bij hun gewoon zijn om zo te reageren als iemand iets over de koran zegt maarja hier hebben wij ONZE normen en waarden en wetten en daar hebben ze zich gewoon aan te houden en anders oprotten

Wat me wel opvalt is dat niemand hier toegeeft dat het wel degelijk heel beledigend kan zijn dat iemand jou levensvisie op zo'n manier en plein public belachelijk maakt, en dat er eigenlijk heel laconiek over gedaan wordt. Hoewel vrijheid van meningsuiting ons grootste goed is, mag er wel degelijk rekening gehouden worden met iemand anders.

Om je eens goed te verplaatsen wat zou je doen als iemand een film maakt over dat hij Pumping Iron van Arnold zou verbranden? ;)

het zal wel gewoon moslim EIGEN zijn dus bij hun gewoon zijn om zo te reageren als iemand iets over de koran zegt maarja hier hebben wij ONZE normen en waarden en wetten en daar hebben ze zich gewoon aan te houden en anders oprotten

Respect !

Een andere interpretaties daarvan is als volgt: vroeger werden mensen van andere rangen, standen, vrouwen, slaven heidenen etc. geslagen met de buitenkant van de hand. Dit is en was een teken dat de andere onder jouw stond, een tegen van minderwaardigheid. De andere wang kan in dat opzicht zowel een pacifieve reactie zijn alsmede een teken van verzet doormiddel van de andere jouw nu met respect te laten behandelen: sla me nu nog eens maar dan met de vlakke hand als erkenning dat ik je gelijke ben.

Mooie uitleg, maar my god, voor een alwetende had ie toch bar weinig inzicht in de interpretatiemogelijkheden die mensen lijken te bezitten en paar duizend jaar na het schrijven er van... Op 'de schaal van god' zou dat een fiks korte termijn geheugenprobleem zijn. :D

Wat betreft Christendom een lachertje: in tegenstelling tot wat de meeste Imams preken, evolueert het Christendom met de maatschappij mee, zonder dat het zijn ware essentie verloochend.

Hmz.... barely. De kerken lopen voor het grootste deel leeg. Groei van bijv de evangelische gemeenten (de enige kerk in het christelijke dorp waar ik vandaan kom die groeide) vind ik nu niet een evolutie op gelijke tred met de maatschappelijk ontwikkeling. En die 'ware essentie' is natuurlijk een product van jouw gedachten over het christendom. Daar zijn de meningen heel erg over verdeeld.

als iemand pumping iron verbrandt zou ik zeggen dat hij niet goed wijs is maar daar gaat het niet over.

Wat me wel opvalt is dat niemand hier toegeeft dat het wel degelijk heel beledigend kan zijn dat iemand jou levensvisie op zo'n manier en plein public belachelijk maakt, en dat er eigenlijk heel laconiek over gedaan wordt. Hoewel vrijheid van meningsuiting ons grootste goed is, mag er wel degelijk rekening gehouden worden met iemand anders.

Om je eens goed te verplaatsen wat zou je doen als iemand een film maakt over dat hij Pumping Iron van Arnold zou verbranden? ;)

I couldn't care less. Het verbranden van boeken opzich is jammerlijk. Een exemplaar van pumping iron zou me helemaal gestolen kunnen worden.
Ik zou hellig worden als iemand mijn boeken in de fik zou steken. Maar als iemand zijn exemplaar van 'the origin of species', 'the blind watchmaker', the hitchhikersguide to the galaxy, of 'de verschrikkingen van het nazi systeem' wil verbranden, ga ik daar niet wild van worden als ik er een filmpje van zie. Ik zou benieuwd zijn naar de redenen erachter denk ik. Waarom ben je het er niet mee eens? Of waren het andere hout en evt bijbels e.d op en moest je het toch warm zien te krijgen?
Mijn overtuigingen worden ook dagelijks met voeten getreden. Maar daar ga ik niets om slopen oid.

Hoezo niemand ?
Het kan beledigend (eerder 'zal') overkomen, maar vrijheid van meningsuiting staat wel op een hoger rang.

Laatst bewerkt:
Hoezo niemand ?
Het kan beledigend (eerder zal) overkomen, maar vrijheid van meningsuiting staat wel op een hoger rang.

Zeker dat zei ik tevens al, echter is het nu echt nodig om een film te maken waarin je de koran in de fik zet? Dat kan ook op vele andere manieren. Als ik iemand zou smeken om iets niet te doen wanneer mij dit kwetst en hij/zij doet het toch, wat zegt dat over diegene?

Slechte vergelijking. Als wilders Koran een fascistisch boek vindt, dan is het meer dan normaal dat hij het verwerpt of als de koran herschreven wordt (is niet mogelijk). Dan heeft smeken geen nut, want koran is en blijft een fascistisch boek en moet aan banden worden gelegd (in de ogen van wilders)

Hij mag zijn filmpje dus doen, hij heeft daar alle recht bij, ook al is hij een lunatic (en ik ben er zeker van dat er echt iets schort met die loser)
Mss kan koran in de fik steken wel gezien worden als provocatie, maar ik weet niet onder welke juridische achtergrond. Maar op een waaheidsgetrouwe film kan je niks op zeggen.

I couldn't care less. Het verbranden van boeken opzich is jammerlijk. Een exemplaar van pumping iron zou me helemaal gestolen kunnen worden.
Ik zou hellig worden als iemand mijn boeken in de fik zou steken. Maar als iemand zijn exemplaar van 'the origin of species', 'the blind watchmaker', the hitchhikersguide to the galaxy, of 'de verschrikkingen van het nazi systeem' wil verbranden, ga ik daar niet wild van worden als ik er een filmpje van zie. Ik zou benieuwd zijn naar de redenen erachter denk ik. Waarom ben je het er niet mee eens? Of waren het andere hout en evt bijbels e.d op en moest je het toch warm zien te krijgen?

Een slechte analogie: de verschrikkingen van het nazi-systeem en hitchhikers guide... zijn slechts 'ontspannen' literatuur en staan nergens in verhouding tot een boek dat iemand zijn levensovertuiging bevat en dat iemands cultureel/intellectueel erfgoed is alsmede iemand zijn identiteit. Een voorbeeld (niet helemaal in de trant van maar toch) zou kunnen zijn als iemand de nederlandse vlag in de brand steekt. Ik zou er niet om gaan rellen maar pissig word ik er wel van.

En zoals je al zei je bent benieuwd naar de redenen achter die verbranding. Waarom dan niet gewoon die redenen weten zónder de verbranding.

hoezo loser. dan zouden alle politici losers zijn . hij is elk geval een goed politicus

Een slechte analogie: de verschrikkingen van het nazi-systeem en hitchhikers guide... zijn slechts 'ontspannen' literatuur en staan nergens in verhouding tot een boek dat iemand zijn levensovertuiging bevat en dat iemands cultureel/intellectueel erfgoed is alsmede iemand zijn identiteit. Een voorbeeld (niet helemaal in de trant van maar toch) zou kunnen zijn als iemand de nederlandse vlag in de brand steekt. Ik zou er niet om gaan rellen maar pissig word ik er wel van.

? ? ?

'ontspannen literatuur'? Dan zijn de bijbel en de koran dat ook. Op z'n minst. Maar eerder nog te vinden ergens tussen de bouquetreeks en de TUK. De Nederlandse vlag boeit me geen drol. Zo gefascineerd ben ik niet door een lappie stof met drie kleuren. De reden erachter zou ik verontrustend vinden. Maar de vlag opzich? Lekker belangrijk. Ben 'em liever kwijt dan rijk eigenlijk.

En zoals je al zei je bent benieuwd naar de redenen achter die verbranding. Waarom dan niet gewoon die redenen weten zónder de verbranding.

Omdat ik er dan niets van zou weten? Ik kan immers niet ruiken dat ie het wil doen of zo...

hoezo loser. dan zouden alle politici losers zijn . hij is elk geval een goed politicus

:roflol: Ik vraag me af of 'niet serieus genomen worden' onderdeel is van een goed politicus. Als die dan ook nog eens met hobbyfilmpjes over hun ideeën aankomen...

Een politicus dat de koran in de fik steekt.
Hij die enkel islam viseert, terwijl christendom en jodendom niet veel verschillen.
Hij, door zijn film, niet bijdraagt voor de integratie van beide groepen ?

En dat vind je dan een goede politicus ?
Eerder een haatzaaier dat teert op de angsten van de mensen om zoveel mogelijk stemmen te winnen.

mooi verwoord maar ben het niet mee je eens . tijd om te trainen laterzzzzzz

wie is wilders ?

kom maar op met die film.
moslims moeten hoe dan ook leren met kritiek te leven.
als ze zeggen dat ze dat nu al kunnen dan mag zo een film ook geen problemen geven.
bovendien wordt waarschijnlijk niemand persoonlijk afgekraakt in die film
geloofspunten van de moslims zulllen wel aan de kaak gesteld worden.
Dit is in mijn ogen bittere noodzaak omdat het laat zien hoe fout het geloof is.
als dit bij iedereen een beetje doordring kunnen in de toekomst misschien alle mensen op deze wereld volgens de zelfde waarden en normen leven en is er minder reden voor oorlog en haat.
dus uiteindelijk komen we allemaal dichter bij elkaar.
:-)

Slechte vergelijking. Als wilders Koran een fascistisch boek vindt, dan is het meer dan normaal dat hij het verwerpt of als de koran herschreven wordt (is niet mogelijk). Dan heeft smeken geen nut, want koran is en blijft een fascistisch boek en moet aan banden worden gelegd (in de ogen van wilders)

Hij mag zijn filmpje dus doen, hij heeft daar alle recht bij, ook al is hij een lunatic (en ik ben er zeker van dat er echt iets schort met die loser)
Mss kan koran in de fik steken wel gezien worden als provocatie, maar ik weet niet onder welke juridische achtergrond. Maar op een waaheidsgetrouwe film kan je niks op zeggen.

Zeg eens eerlijk heretic, hoe zou jij hebben gereageerd als Geert Wilders de koran in de fik zou steken, toen je nog wel gelovig was?
A.u.b niet aankomen met politiek correct antwoord

Zeg eens eerlijk heretic, hoe zou jij hebben gereageerd als Geert Wilders de koran in de fik zou steken, toen je nog wel gelovig was?
A.u.b niet aankomen met politiek correct antwoord

Ik zal er heel eerlijk om antwoorden, al zeg het imo niet veel en ik zal ook zeggen waarom.
Ik zou ongetwijfeld even erg als u reageren. Ik zou er dus ook woest om worden en zou ook rellen geschopt hebben. Maar, sinds ik op allerlei fora vertoef heb ik ook heel wat bijgeleerd over de visie van de andere kant, namelijk de autochtonen en ik heb geleerd dat we niet zoveel met elkaar verschillen (op menselijk vlak). De hele bonje tussen autochtonen en allochtonen/moslims is puur uit onbegrip.
Ik geloof, uiteraard kan ik nooit 100% zeker zijn, al moest ik OP DIT MOMENT moslim zijn, dan nog zou ik geen onnodige acties doen zoals rellen etc. Ik zie het er de nut van niet in, integendeel, het maakt de boel gewoon erger. Mjah, misschien is het mijn zwaar overwegend atheistisch kant dat nu spreekt over dat laatste, vandaar dat ik voorzichtig ben en echt niet weet hoe ik zou reageren op dit moment, ook al was ik moslim.

Terug
Naar boven