Fitness Seller

Wat vind jij van Wilders' filmplannen?

Peiling Peiling Wat vind jij van Wilders' filmplannen?

• Helemaal mooi, uitzenden op tv!

Stemmen: 56 62,2%
  • Mag hij doen, maar dit hoeft echt niet op tv te komen

Stemmen: 23 25,6%
  • Mag hij doen, maar verbod vanuit de regering om dit op tv uit te zenden (om rellen te voorkomen)

Stemmen: 6 6,7%
  • Ik vind dat dit soort films niet eens in productie mogen gaan en de regering dit voor heel de bevolk

Stemmen: 5 5,6%

• Totaal stemmers
    90
als het niet anders kan maar ik wil geen enkel slachtoffer meer aan deze kant. wil weer trots zijn als Nederlander...was dat al lang verloren

En dit is nu het verschil tussen westerse geloven en het moslim geloof.Er zijn zoveel films waar bijbels worden verbrand.Katholieken en christenen vinden dit ook niet leuk maar reageren heel anders dan jullie.Jullie reactie komt meer voort doordat jullie 100 jaar achter lopen met de evolutie.Jullie vinden jezelf zo goed en stoer maar het blijft een feit dat als de westerse beschaving de oorlog verklaart aan het totale moslim geloof het niet langer dan een week zal duuren.Maar dit zal niet gebeuren omdat wij beschaaft zijn.Als intelligent volk moet je de andere volkeren laten geloven dat ze meetellen.

Christelijk geloof neem ik al helemaal niet meer serieus, ongelovige atheistische dominees tegenwoordig die het woord van god verspreiden, ha wat een lachertje.

Wij als moslims laten niet zo gemakkelijk over ons heen lopen, en wij keren zeker niet de andere wang toe als iemand uithaalt, wat praktisch de essentie van christenen is. Nee, dan ben ik toch wel blij dat wij een wat krijgshaftigere inslag kennen.

Kerel, kom wel langs mijn huis met dat groepje en laat dat van te voren weten.
Domme gelul is er gauw uitgeslagen weet ik zeker.
Vredelievend geloof van jullie begint me de strot uit te komen.

Hoorde trouwens een mooi verhaal laatst:
Iemand die aardig is opgeleid vertelde mij het e.e.a.
Weet verder niks over geloven (I just don't care), maar hij vertelde mij dat Mohammed een rover was.
Hij overviel handelsreizigers met een groepje en is zich gaan afzetten van de christenen en joden (de reden waarom veel dingen in Bijbel en Koran hetzelfde zijn).
Hij zei ook dat Mohammed een jood was.

Zal eens aan hem vragen hoe hij aan deze info komt. Zoals ik al zeg ik weet geen moer ervan af, maar ik hoorde hem dit vertellen.

Bring it on dan, ben wel benieuwd

Geen problemen mee, als hij het gewoon bij woorden houdt.
Hij mag zeggen wat ie wil, maar als hij daadwerkelijk de koran verscheurt en hem dan in de fik steekt dan zorg ik er echt persoonlijk voor dat ik een mooi groepje bij elkaar raap en dus echt linea recta de straat op.

Sjeik Fawaz heeft hier vorige vrijdag over gepreekt, en zij ook in het ergste geval niks te doen. Nou respecteer ik Sjeich Fawaz maar ook hij is nog steeds mens, en bij de aanblik van dat zwijn die de koran vebrandt, het allerheiligste der heiligen zal ik zeker voor zorgen dat waar ik kom de Parijse toestanden net een theekransje zullen lijken en er zijn genoeg mensen die daar ook voor in staan. Met alle gevolgen van dien, de wetten van Allah staan boven die van de mensen en zeker boven die van de Nederlandse.

Straffen die de rechtstaat uitdeelt zijn maar tijdelijk en stellen niets voor, die neem ik maar voor lief dan. En we zullen nog wel eens zien hoeveel goedwillende moslims er nog zijn na zo een ongelofelijke grove belediging van een van de mensen die nota bene dit land besturen

Geweld is idd de oplossing :eyes:

Imbeciel, volgens mij heb jij het vermogen om helder te denken totaal verloren. Wat heeft het voor nut om mensen op straat lastig te vallen en andermans spullen te vernielen als 1 iemand op tv negatief is over de Islam? Stel je nou eens voor, dat elke keer als een allochtoon op tv iets negatiefs zegt over Nederland, dat er een grote groep Nederlanders de straat op gaat om jouw spullen te vernielen. Dat is toch waanzin. Veel moslims beschuldigen Nederlanders ervan om alle moslims over 1 kam te scheren, maar zo te lezen is het andersom nog een stukje erger.

Hoe kan je ook zeggen dat de wetten van je godsdienst boven de wetten in Nederland staan? Heb ik jou niet een tijdje geleden zien zeggen dat Moslims de wetten van hun geloof op moeten volgen, zolang het kan binnen de wetten van het land waar je woont? Of sla je dat stukje voor het gemak nu even over. Waarom moet er altijd gereageerd worden met geweld vanuit de moslim hoek? Kan je mij dat nou eens uitleggen. Het is toch te simpel om te denken dat je iedereen maar moet vermoorden die verbaal kritiek uit op de Islam. Mensen met zulke ideeen horen hier absoluut niet thuis.

..Wie denk jij wel dat je niet bent om mij imbeciel te noemen he?
Heb ik jou uitgescholden dan?
Mijn capaciteiten om helder te denken verdwijnen instantly als ik zo een grove daad als de koran verbrand zou zien worden door een landbestuurder, daar kun je van op uit gaan. Onschuldige mensen is ook maar een zaak van relativiteit. Voor mij is iedereen die voor dat recht is om een film te maken waarin de koran verscheurd en daarna verbrand wordt volledig schuldig. En bijna iedereen in Nederland is voor dat recht, en vandaaruit zal ik dan ook alles rechtvaardigen.

En je moet je inderdaad houden aan de wetten die er zijn, maar dat gaat ook maar tot een zekere hoogte, en daar valt het verscheuren en verbranden van de koran het allerheiligste der allerheiligste zeker niet onder.
Nogmaals ik benadruk het dat er niks zal gebeuren als hij het gewoon bij woorden houdt om zijn boodschap over te brengen. Hij kan en mag zeggen wat hij wil over de koran, hoe beledigend dit ook mag zijn of overkomen.En nogmaals straffen die deze rechtstaat uitdeelt zijn niks vergeleken met wat ons te wachten staat.
En voor degene die zeggen, gaat het niet juist tegen de koran in...zeg dat maar tegen deze broeders
YouTube - Muhammad Cartoon Protests in Amman Jordan, Feb 10 2006

Laatst bewerkt:
..Wie denk jij wel dat je niet bent om mij imbeciel te noemen he?
Heb ik jou uitgescholden dan?
Mijn capaciteiten om helder te denken verdwijnen instantly als ik zo een grove daad als de koran verbrand zou zien worden door een landbestuurder, daar kun je van op uit gaan. Onschuldige mensen is ook maar een zaak van relativiteit. Voor mij is iedereen die voor dat recht is om een film te maken waarin de koran verscheurd en daarna verbrand wordt volledig schuldig. En bijna iedereen in Nederland is voor dat recht, en vandaaruit zal ik dan ook alles rechtvaardigen.

En je moet je inderdaad houden aan de wetten die er zijn, maar dat gaat ook maar tot een zekere hoogte, en daar valt het verscheuren en verbranden van de koran het allerheiligste der allerheiligste zeker niet onder.
Nogmaals ik benadruk het dat er niks zal gebeuren als hij het gewoon bij woorden houdt om zijn boodschap over te brengen. Hij kan en mag zeggen wat hij wil over de koran, hoe beledigend dit ook mag zijn of overkomen.En nogmaals straffen die deze rechtstaat uitdeelt zijn niks vergeleken met wat ons te wachten staat.
En voor degene die zeggen, gaat het niet juist tegen de koran in...zeg dat maar tegen deze broeders\

Ik noem jou een imbeciel ja, omdat je dus beweert dat je de straat op gaat en misschien wel mijn spullen gaat vernielen, zonder dat ik er ook maar enige schuld aan heb. Naar mijn mening ben je dan een imbiciel ja. Gelukkig geef je zelf toe dat je dus niet meer helder kan denken. Gelukkig maar, want als jouw ideeen uit een heldere geest waren gekomen, was het toch echt niet goed met je gesteld. Onschuldige mensen is een zaak van relativiteit? Grootste bullshit die ik ooit heb gehoord. Zo kan je net zo goed zeggen dat alle moslims schuldig zijn aan de aanslagen van 11 september, omdat een groot deel het een goede daad vind. Het wordt steeds gekker met jou, je rechtvaardigd geweld tegen onschuldige mensen omdat 1 iemand in een film de koran verscheurd. En dan nog beweren dat de Islam de "religion of peace" is. Tegenstrijdigheid alom, maar dat ben ik ondertussen wel gewend. Straks weer niet in de slachtoffer rol kruipen he, als Nederland moslims weer in een negatief daglicht zet. Want daar kunnen jullie zelf natuurlijk helemaal niks aan doen.

Christelijk geloof neem ik al helemaal niet meer serieus, ongelovige atheistische dominees tegenwoordig die het woord van god verspreiden, ha wat een lachertje.

Wij als moslims laten niet zo gemakkelijk over ons heen lopen, en wij keren zeker niet de andere wang toe als iemand uithaalt, wat praktisch de essentie van christenen is. Nee, dan ben ik toch wel blij dat wij een wat krijgshaftigere inslag kennen.

op zich vind ik dit wel een goed punt van jou. het is goed dat je voor jezelf opkomt maar toch vind ik het niet helemaal kloppen want dat krijgshaftig is haast altijd in groepsvorm tegen een aanzienlijke minderheid. het tegendeel komt amper voor...in west brabant :)

Dat zeg ik toch ook,jullie lopen 100 jaar achter.Hoe jullie nu reageren zo reagerde de christenen en de katholieken toen.

Jezus man. Wat een kolder. Ik heb ook gelezen over de atheïstische dominee. Ik vond het een verademing. Een stukje verlichting.
Maar het gaat om één persoon, die een boek heeft geschreven. Voor jouw gemak ga je vervolgens wel voorbij aan de kritiek die eruit de verschillende denominaties is gekomen. Maar goed, je vindt het blijkbaar een geldige veralgemenisering;

alle moslims zijn terroristen.

See the point?

De essentie van de christelijke religie is trouwens niet het toedraaien van de andere wang, maar het aanvaarden van Christus als de verlosser. Think before you speak bro. In die zin zouden we het onrein noemen van ongestelde vrouwen ook als 'de essentie' van islam kunnen noemen. Of het recht van de man 'in te gaan op de akker', op elke manier, tijd en plaats zoals Allah dat goed vind. Dit resulteert bijvoorbeeld in mannen die hun vrouwen 'beklimmen' in het ziekenhuisbed, vlak na een bevalling, waarbij ze ingescheurd en geknipt zijn....

Is dat de essentie van islam? Volgens jouw redenatie zou het een logische conclusie zijn.

lees net de rest allemaal ..hij zou het dus rechtvaardig vinden als ik door 5 marokanen wordt doodgestoken omdat ik vind dat wilders die film mag maken. nee dan ben je het allerlaagste wat op dit forum rondloopt (en van een koran verbranden enz heb ik nix gehoord maar dat zal wel dan)

Ik wilde zeggen dat Wilders hierin te ver doorschiet, maar gezien de reacties van meneer spierhoofd kan de film niet snel genoeg voor me uitkomen. Ik krijg wat van die omhooggeschoten moslims die denken dat ze hoger staan dan elk anders denkende.

lees net de rest allemaal ..hij zou het dus rechtvaardig vinden als ik door 5 marokanen wordt doodgestoken omdat ik vind dat wilders die film mag maken. nee dan ben je het allerlaagste wat op dit forum rondloopt (en van een koran verbranden enz heb ik nix gehoord maar dat zal wel dan)

Nu overdrijf je, dat heb ik nou ook weer niet gezegd
Het leven van iemand ontnemen is heel wat anders

Euh, domme vraag maar wat wil ie tonen in die zogenaamde film? Wat wil ie bereiken?
Wat meer herrie of wat schenen schoppen?

imo: agressieve moslims kunnen voor mijn part de hoogste boom in, net naast die boom van agressieve rascisten en christenen....maar ieder recht op zijn visie en mening.

lees net de rest allemaal ..hij zou het dus rechtvaardig vinden als ik door 5 marokanen wordt doodgestoken omdat ik vind dat wilders die film mag maken.

Nee, dat vind ie volgens mij niet. Hij is zelfs zo gul om Wilders verbale vrijheid van meningsuiting te 'gunnen'.

Ik wilde zeggen dat Wilders hierin te ver doorschiet, maar gezien de reacties van meneer spierhoofd kan de film niet snel genoeg voor me uitkomen. Ik krijg wat van die omhooggeschoten moslims die denken dat ze hoger staan dan elk anders denkende.

Dat geldt niet alleen voor moslims hoor wat betreft het hoger staan. Zie 'reason in the balance' van Johnson (dit in een pro-creationistische advocaat, die denkt een verbetering van het wetenschappelijk en wettelijk systeem denk te hebben. (ondanks zéér duidelijke weerleggingen)), of de gek die een moord heeft gepleegd op een arts die abortussen uitvoerde, ook een losgeslagen christen. (komt voorbij in 'the root of evil' (2e deel), een docu van Richard Dawkins) Of het relaas van die snol van de CU mbt tot homo's. Valt voor mij in dezelfde categorie. Maar goed, idioot is en blijft het zeker.

Ik zit er ondertussen zelf aan te denken om zo'n filmpje te maken. Ben binnenkort jarig, ff kijken of we een vuurkorf kunnen regelen en wat bijbels en korannen.
Aangezien de joden zich bezighouden met het oude testament, lijkt het me wat overdreven om een aparte torah aan te schaffen of zo. Zo doet iedereen gezellig mee.

edit: ik zie dat Spiertje16 meeleest; wil je me de koranversen nog geven mbt de ontwikkeling van het embryo?

Nu overdrijf je, dat heb ik nou ook weer niet gezegd
Het leven van iemand ontnemen is heel wat anders

ok sorry
maar stel je loopt met een paar vrienden ..het is laat/donker en ik loop daar in de stad ..ben op stap geweest. zou je me dan willen gaan meppen? misschien niet maar het zou je ook niet interesseren als je vrienden me in elkaar trappen ..omdat ik "begrip" heb voor wilders?
ben benieuwd hoe jij dat ziet

Nee, dat vind ie volgens mij niet. Hij is zelfs zo gul om Wilders verbale vrijheid van meningsuiting te 'gunnen'.

Dat geldt niet alleen voor moslims hoor wat betreft het hoger staan. Zie 'reason in the balance' van Johnson (dit in een pro-creationistische advocaat, die denkt een verbetering van het wetenschappelijk en wettelijk systeem denk te hebben. (ondanks zéér duidelijke weerleggingen)), of de gek die een moord heeft gepleegd op een arts die abortussen uitvoerde, ook een losgeslagen christen. (komt voorbij in 'the root of evil' (2e deel), een docu van Richard Dawkins) Of het relaas van die snol van de CU mbt tot homo's. Valt voor mij in dezelfde categorie. Maar goed, idioot is en blijft het zeker.

Ik zit er ondertussen zelf aan te denken om zo'n filmpje te maken. Ben binnenkort jarig, ff kijken of we een vuurkorf kunnen regelen en wat bijbels en korannen.
Aangezien de joden zich bezighouden met het oude testament, lijkt het me wat overdreven om een aparte torah aan te schaffen of zo. Zo doet iedereen gezellig mee.

edit: ik zie dat Spiertje16 meeleest; wil je me de koranversen nog geven mbt de ontwikkeling van het embryo?

Nee

Wat betreft de andere wang toekeren: de essentie daarvan kan tweedelig zijn. Ten eerste betekent het dat je niet verlaagd tot de makkelijkste oplossing, namelijk vergelding. In plaats daarvan bedek je diegene met liefde, en juist daarin verschool in zekere essentie van het Christendom in. Hier een mooie quote:
Gij hebt gehoord, dat er gezegd is: Oog om oog en tand om tand. Maar Ik zeg u, de boze niet te weerstaan, doch wie u een slag geeft op de rechterwang, keer hem ook de andere toe; en wil iemand met u rechten en uw hemd nemen, laat hem ook uw mantel; en zal iemand u voor een mijl pressen, ga er twee met hem. Geef hem, die van u vraagt, en wijs hem niet af, die van u lenen wil. Gij hebt gehoord, dat er gezegd is: Gij zult uw naaste liefhebben en uw vijand zult gij haten. Maar Ik zeg u: Hebt uw vijanden lief en bidt voor wie u vervolgen, opdat gij kinderen moogt zijn van uw Vader, die in de hemelen is; want Hij laat zijn zon opgaan over bozen en goeden en laat het regenen over rechtvaardigen en onrechtvaardigen. Want indien gij liefheb, die u liefhebben, wat voor loon hebt gij? Doen ook de tollenaars niet hetzelfde? En indien gij alleen uw broeders groet, waarin doet gij meer dan het gewone? Doen ook de heidenen niet hetzelfde? Gij dan zult volmaakt zijn, gelijk uw hemelse Vader volmaakt is.

Een andere interpretaties daarvan is als volgt: vroeger werden mensen van andere rangen, standen, vrouwen, slaven heidenen etc. geslagen met de buitenkant van de hand. Dit is en was een teken dat de andere onder jouw stond, een tegen van minderwaardigheid. De andere wang kan in dat opzicht zowel een pacifieve reactie zijn alsmede een teken van verzet doormiddel van de andere jouw nu met respect te laten behandelen: sla me nu nog eens maar dan met de vlakke hand als erkenning dat ik je gelijke ben.

Wat betreft Christendom een lachertje: in tegenstelling tot wat de meeste Imams preken, evolueert het Christendom met de maatschappij mee, zonder dat het zijn ware essentie verloochend.

Al die geloofs onzin komt me echt de strot uit.

Verder mag wilders doen wat hij wil. Van mij hoeft het overigens niet op tv te komen. Maar uitbrengen kan hij altijd he.

en wat is er mis met een koran/bijbel/thoran verbranden? Lekker doen toch als je daar zin in hebt.

ps: jullie moslims zijn gewoon kleinzerig.

Terug
Naar boven