AndroidHealthClinic

Wat vind jij van Wilders' filmplannen?

Peiling Peiling Wat vind jij van Wilders' filmplannen?

• Helemaal mooi, uitzenden op tv!

Stemmen: 56 62,2%
  • Mag hij doen, maar dit hoeft echt niet op tv te komen

Stemmen: 23 25,6%
  • Mag hij doen, maar verbod vanuit de regering om dit op tv uit te zenden (om rellen te voorkomen)

Stemmen: 6 6,7%
  • Ik vind dat dit soort films niet eens in productie mogen gaan en de regering dit voor heel de bevolk

Stemmen: 5 5,6%

• Totaal stemmers
    90
Ik zal er heel eerlijk om antwoorden, al zeg het imo niet veel en ik zal ook zeggen waarom.
Ik zou ongetwijfeld even erg als u reageren. Ik zou er dus ook woest om worden en zou ook rellen geschopt hebben. Maar, sinds ik op allerlei fora vertoef heb ik ook heel wat bijgeleerd over de visie van de andere kant, namelijk de autochtonen en ik heb geleerd dat we niet zoveel met elkaar verschillen (op menselijk vlak). De hele bonje tussen autochtonen en allochtonen/moslims is puur uit onbegrip.
Ik geloof, uiteraard kan ik nooit 100% zeker zijn, al moest ik OP DIT MOMENT moslim zijn, dan nog zou ik geen onnodige acties doen zoals rellen etc. Ik zie het er de nut van niet in, integendeel, het maakt de boel gewoon erger. Mjah, misschien is het mijn zwaar overwegend atheistisch kant dat nu spreekt over dat laatste, vandaar dat ik voorzichtig ben en echt niet weet hoe ik zou reageren op dit moment, ook al was ik moslim.

idd, er zijn genoeg middelen om bij de overheid je misgenoegen kenbaar te maken. het is beter om die wegen te bewandelen :thumbs:

Geen problemen mee, als hij het gewoon bij woorden houdt.
Hij mag zeggen wat ie wil, maar als hij daadwerkelijk de koran verscheurt en hem dan in de fik steekt dan zorg ik er echt persoonlijk voor dat ik een mooi groepje bij elkaar raap en dus echt linea recta de straat op.

Sjeik Fawaz heeft hier vorige vrijdag over gepreekt, en zij ook in het ergste geval niks te doen. Nou respecteer ik Sjeich Fawaz maar ook hij is nog steeds mens, en bij de aanblik van dat zwijn die de koran vebrandt, het allerheiligste der heiligen zal ik zeker voor zorgen dat waar ik kom de Parijse toestanden net een theekransje zullen lijken en er zijn genoeg mensen die daar ook voor in staan. Met alle gevolgen van dien, de wetten van Allah staan boven die van de mensen en zeker boven die van de Nederlandse.
Straffen die de rechtstaat uitdeelt zijn maar tijdelijk en stellen niets voor, die neem ik maar voor lief dan. En we zullen nog wel eens zien hoeveel goedwillende moslims er nog zijn na zo een ongelofelijke grove belediging van een van de mensen die nota bene dit land besturen

lees het dikgedrukte nog een keer en kom even op je mening terug in dat geval. . . ter aanvulling zal ik met een fatwa komen over het houden van demonstraties;

De Fatwa van al-Moeftie al-'Allaamah Shaych 'Abdoel-'Aziez ibn Baaz (rahiemehoellaah): Vraag:“Is het houden van demonstraties en opstanden van de Djihaad?” Antwoord:“Nee, dit is fout! Dit is een Fietnah! Dit is slecht en niet van nut!” Vraag:“Is het houden van mannelijke en vrouwelijke demonstraties tegen de regeringen en bewindhebbers één van de manieren om da’wah te verrichten? Antwoord:“Ik zie niet in dat mannelijke en vrouwelijke demonstraties als oplossing kunnen gelden. Wat ik wel zie is dat dit redenen zijn voor fietnah, slechtheden, het veroorzaken van onrecht voor sommige mensen en het aanvallen van sommige mensen zonder recht! Wat echter de Islaamitisch wettelijke redenen zijn is: 'Het schrijven, adviseren, het uitnodigen naar het goede via de Islaamitisch wettelijke wegen die de metgezellen van de profeet (salallaahoe `alayhie was sallem) en hun oprechte volgelingen gebruikten. En die de geleerden gebruikten, door te schrijven of te spreken met de Moeftie, of de prins (burgemeester, landheer), of de bevelhebber. Door contact met hem te hebben en hem te adviseren en naar hem te schrijven, zonder hem op de preekstoelen te schandaliseren (en te zeggen jijbent dit en er is dat door jou gedaan etc. Wallaahoel-Moesta'aan!!!”

lees het dikgedrukte nog een keer en kom even op je mening terug in dat geval. . . ter aanvulling zal ik met een fatwa komen over het houden van demonstraties;

De Fatwa van al-Moeftie al-'Allaamah Shaych 'Abdoel-'Aziez ibn Baaz (rahiemehoellaah): Vraag:“Is het houden van demonstraties en opstanden van de Djihaad?” Antwoord:“Nee, dit is fout! Dit is een Fietnah! Dit is slecht en niet van nut!” Vraag:“Is het houden van mannelijke en vrouwelijke demonstraties tegen de regeringen en bewindhebbers één van de manieren om da’wah te verrichten? Antwoord:“Ik zie niet in dat mannelijke en vrouwelijke demonstraties als oplossing kunnen gelden. Wat ik wel zie is dat dit redenen zijn voor fietnah, slechtheden, het veroorzaken van onrecht voor sommige mensen en het aanvallen van sommige mensen zonder recht! Wat echter de Islaamitisch wettelijke redenen zijn is: 'Het schrijven, adviseren, het uitnodigen naar het goede via de Islaamitisch wettelijke wegen die de metgezellen van de profeet (salallaahoe `alayhie was sallem) en hun oprechte volgelingen gebruikten. En die de geleerden gebruikten, door te schrijven of te spreken met de Moeftie, of de prins (burgemeester, landheer), of de bevelhebber. Door contact met hem te hebben en hem te adviseren en naar hem te schrijven, zonder hem op de preekstoelen te schandaliseren (en te zeggen jijbent dit en er is dat door jou gedaan etc. Wallaahoel-Moesta'aan!!!”

Shoukran aghi
Mischien moet ik inderdaad maar eens op mijn ideen terugkomen, maar dan nog vraag ik me af hoe ik zijn advies moet interpreteren. Waar doelt hij precies op want ik zie zijn oplossing niet echt als een effectieve en ook niet echt een bevrediging van bepaalde emoties of boodschap die moet overkomen

Karma voor jou en Cyan.

Ben blij eens een ander geluid te horen van mensen die toch een goed stel hersens hebben.

Nu Spiertje nog en misschien komen we dan toch vooruit met zn allen.

de wetten van Allah staan boven die van de mensen en zeker boven die van de Nederlandse.
Dit stukje tekst is gewoon te grappig:D
Schiet iemand neer en zeg je gewoon dat je boven de wet staat want je bent een moslim:D

Mensen luisteren naar fabels uit een boek van 100-en jaren terug zegt imo genoeg.
Dat mensen ergens in willen geloven moeten ze geheel zelf weten, maar belast anderen er niet mee.

Christelijk geloof neem ik al helemaal niet meer serieus, ongelovige atheistische dominees tegenwoordig die het woord van god verspreiden, ha wat een lachertje.

Wij als moslims laten niet zo gemakkelijk over ons heen lopen, en wij keren zeker niet de andere wang toe als iemand uithaalt, wat praktisch de essentie van christenen is. Nee, dan ben ik toch wel blij dat wij een wat krijgshaftigere inslag kennen.

religion of peace?

Dus hij moordde, had coïtus met een 9 jarig meisje enz enz.
Nee topvent:D

Respect voor deze man...eem moslim waar ik mij in kan vinden. Een moslim die ik graag als buurman heb. Als meer van dit soort moslims dit zou prediken en hij krijgt zijn volgelingen overstag, dan kan het misschien nog wat worden met de integratie in NL (waar ik NIET op tegen ben).

Al moet ik we lachen om zijn dikgedrukte naam haha

Respect voor deze man...eem moslim waar ik mij in kan vinden. Een moslim die ik graag als buurman heb. Als meer van dit soort moslims dit zou prediken en hij krijgt zijn volgelingen overstag, dan kan het misschien nog wat worden met de integratie in NL (waar ik NIET op tegen ben).

Al moet ik we lachen om zijn dikgedrukte naam haha

Yzord,
niemand heeft problemen met een normale hardwerkende allochtoon, die andere mensen niet lastigvalt (in de ruimste zin van het woord).

Het zal mij eerlijk waar een worst wezen of er een marokaan of een nl-er woont.

Maar als ik elke dag herrie in de hut naast me heb, gezeik heb van het geloof en dergelijke en weet ik veel wat voor overlast je nog meer kan hebben, dan word ik de meest lastige buurman die je kan hebben.

Ik val anderen ook niet lastig (op af en toe een avondje herrie na). Dat verwacht ik dus ook niet van anderen.

Waar mensen vooral last van hebben zijn de schoffies van de straat.

Het grappige is dat die knulletjes die zo lopen te rellen, blijkbaar geen benul hebben van het geloof en haar regels.

Vooral idd zinnen als "de wetten van Allah staan boven die van de mensen en zeker boven die van de Nederlandse." bevestigen dit

Shoukran aghi
Mischien moet ik inderdaad maar eens op mijn ideen terugkomen, maar dan nog vraag ik me af hoe ik zijn advies moet interpreteren. Waar doelt hij precies op want ik zie zijn oplossing niet echt als een effectieve en ook niet echt een bevrediging van bepaalde emoties of boodschap die moet overkomen

Wat denk je dat er gebeurd als iedere moslim de straat op gaat om auto's in brand te steken? denk je dat dat een positieve uitwerking heeft op de moslimgemeenschap (in nederland)? nee natuurlijk niet.
men kan een aanklacht indienen, of een dialoog aangaan met de overheid over dit soort zaken.
met mensen in elkaar rammen, auto's affikken en winkelruiten ingooien zijn we nooit wat opgeschoten, en geef je wilders weer de kans te roepen:
"zie je wel, altijd die moslims"

als je iets doet moet je niet alleen kijken naar wat je zelf van die daad vind, maar ook naar wat de maatschappelijke gevolgen zijn. en geloof me, ik lig er niet wakker van als er een protestmars komt en er worden rake klappen uitgedeeld door de politie, moeten ze zich maar normaal gedragen.

dat een ander dat niet doet is een ander verhaal, maar als we steeds met een vingertje naar een ander wijzen, schieten we niet op. iemand zal toch een keer moeten beginnen met het geven van het goede voorbeeld door bijvoorbeeld geduldig te blijven onder dit soort omstandigheden

• Topic Starter Topic Starter
ja, laten we lekker generaliseren met z'n allen :)

Spiertje, je past niet in dit land. Waarom ga je niet weg?

Spiertje, je past niet in dit land. Waarom ga je niet weg?

Omdat, als hij in een echt islamitisch land, nooit zou kunnen volhouwen aan de strenge eisen van dat land & geloof. Hier is het allemaal lekker makkelijk om van alles te blaten en te rellen.

Ik heb 1 gekozen het is best goed om te laten zien wat ze in naam van de koran allemaal doen, en gewoon uitzenden.
Op El Jazira laten ze ook allerlei zooi zien, dus hier gewoon ook doen.
Bull, Wilders geeft zijn eigen invulling aan de Koran en belicht slechts een kant van het verhaal. Hij kijkt naar het uitschot dat we hier hebben rondlopen in Venlo en de rest van Nederland.

Dat die gast maar lekker met zijn vriendjes in de VS voor het peleton wordt gezet.

Het enige goede idee van die gast is om onze steun naar de derde wereld van 0,8% van het BNP te verlagen naar 0,15% (het europees gemiddelde) en wat daardoor bespaard wordt te gebruiken om de loonbelasting te verlagen.

Bull, Wilders geeft zijn eigen invulling aan de Koran en belicht slechts een kant van het verhaal. Hij kijkt naar het uitschot dat we hier hebben rondlopen in Venlo en de rest van Nederland.

Dat die gast maar lekker met zijn vriendjes in de VS voor het peleton wordt gezet.

Het enige goede idee van die gast is om onze steun naar de derde wereld van 0,8% van het BNP te verlagen naar 0,15% (het europees gemiddelde) en wat daardoor bespaard wordt te gebruiken om de loonbelasting te verlagen.

Hij doet dus het tegenovergestelde van de moslims?
Die hebben niets dan lof, en hij geeft tegengas door al het slechte te belichten.

Wat is nu je punt?

Terug
Naar boven