MuscleMeat

Wat vind jij van Wilders' filmplannen?

Peiling Peiling Wat vind jij van Wilders' filmplannen?

• Helemaal mooi, uitzenden op tv!

Stemmen: 56 62,2%
  • Mag hij doen, maar dit hoeft echt niet op tv te komen

Stemmen: 23 25,6%
  • Mag hij doen, maar verbod vanuit de regering om dit op tv uit te zenden (om rellen te voorkomen)

Stemmen: 6 6,7%
  • Ik vind dat dit soort films niet eens in productie mogen gaan en de regering dit voor heel de bevolk

Stemmen: 5 5,6%

• Totaal stemmers
    90
Als ik het zelf mag doen, pirima! Wil ik zelfs nog voor betalen:P

Verbieden kun je het niet, maar het is gewoonweg een domme actie.
Het laat zich al raden hoe het script van die film eruit gaat zien en dit werkt alleen maar provocatie in de hand. Nederland schuift zo mooi omhoog in het prioriteitenlijstje van de radicale Islam.

En dit heeft niets met 'laat je niet bang maken' te maken maar het is puur realisme. Zolang de radicale Islam een serieuze bedreiging vormt is dit strategisch gezien gewoon een ontzettend domme zet.
Als dit leidt tot aanslagen kun je dus stellen dat er aan die idioot Wilders handen net zo goed bloed kleeft.

Als er een protestmars van komt weet je tenminste op wie je met scherp moet schieten. :thumbup:

er zullen allicht zware reacties op gaan komen, en ik denk dat je als moslim wel heel diep gezonken moet zijn wil je dit soort dingen niet belachelijk vinden.
wat de film zal brengen mag wel duidelijk zijn denk ik, aangezien wilders niet echt objectief te noemen is. maar wat is het nut? natuurlijk hij mag zeggen en kenbaar maken wat hij denkt. maar is dat nodig?
of beter; is het nuttig?

draagt het bij aan de leefbaarheid van Nederland?
draagt het bij aan de positieve omgang met de medemens?
draagt het bij aan het tegengaan van radicalisatie?
draagt het bij aan een betere verstandhouding tussen moslims en niet moslims?

wanneer hij een filmmaker zou zijn, en geen politicus, zou het denk ik anders liggen bij me, maar een politicus is bedoelt om een land de juiste richting op te helpen, om het klimaat tussen bevolkingsgroepen te verbeteren
en niet om een rel uit te lokken en dan te roepen, zie je wel, je kan niks negatiefs over de islam zeggen. het is niet dat hij een straatjochie is, maar een politicus, zijn gedrag kan invloed hebben op de verstandhouding met andere landen, en kan belangen aantasten die voor iedere burger belangrijk zijn.

zolang wilders dat blijft vergeten, zal hij uiteindelijk eindigen waar hij vandaan is gekomen, en dat is in de goot

er zullen allicht zware reacties op gaan komen, en ik denk dat je als moslim wel heel diep gezonken moet zijn wil je dit soort dingen niet belachelijk vinden.

Bedoel je niet dat je als moslim heel diep gezonken moet zijn als je zo'n heisa gaat maken om ene meneer Wilders.............

Gezien het aantal serieuze reacties uit moslimkringen moeten er dan wel heel wat diep gezonken moslims zijn.

Bedoel je niet dat je als moslim heel diep gezonken moet zijn als je zo'n heisa gaat maken om ene meneer Wilders.............
gaat niet om wilders maar om wat hij doet, en ik heb het niet over het maken van een heisa, maar erover dat mensen dit belachelijk zullen vinden

Gezien het aantal serieuze reacties uit moslimkringen moeten er dan wel heel wat diep gezonken moslims zijn.
ook voor jou geldt; misschien komen er weinig serieuze reacties, dat wil niet zeggen dat degenen die niet reageren het maar normaal vinden.
en overigens zullen er inderdaad wel veel diepgezonken moslims zijn, maar daar ga ik verder niet over

Het is vrijheid van meningsuiting, echter volledig onnodig en alleen bedoeld om mensen te provoceren en kwetsen. Dat is ook het enige dat je ermee uitlokt. Nergens zie ik bij Wilders meer kritiek die ergens anders op is gebaseerd dan populistisch en kwetsend gedrag. Kijk ik ben de eerste die toegeeft dat de Moslim gemeenschap een hoop rotte appels heeft, en er soms radicale, vrouwonvriendelijke, imperialistische gedachten op na houdt alsmede een (vals) gevoel van superioriteit. Echter het overgrote merendeel van de Moslims denkt er NIET zo over, waarom moet je nou perse deze groep moedwillig beledigen.

Dat dit de aandacht trekt van radicale groeperingen is wel zeker. Aan de andere kant laat ze maar komen, vergelding van 'onze' kant zal er natuurlijk ook zijn.

Geen problemen mee, als hij het gewoon bij woorden houdt.
Hij mag zeggen wat ie wil, maar als hij daadwerkelijk de koran verscheurt en hem dan in de fik steekt dan zorg ik er echt persoonlijk voor dat ik een mooi groepje bij elkaar raap en dus echt linea recta de straat op.

Sjeik Fawaz heeft hier vorige vrijdag over gepreekt, en zij ook in het ergste geval niks te doen. Nou respecteer ik Sjeich Fawaz maar ook hij is nog steeds mens, en bij de aanblik van dat zwijn die de koran vebrandt, het allerheiligste der heiligen zal ik zeker voor zorgen dat waar ik kom de Parijse toestanden net een theekransje zullen lijken en er zijn genoeg mensen die daar ook voor in staan. Met alle gevolgen van dien, de wetten van Allah staan boven die van de mensen en zeker boven die van de Nederlandse.

Straffen die de rechtstaat uitdeelt zijn maar tijdelijk en stellen niets voor, die neem ik maar voor lief dan. En we zullen nog wel eens zien hoeveel goedwillende moslims er nog zijn na zo een ongelofelijke grove belediging van een van de mensen die nota bene dit land besturen

Hij mag zeggen wat ie wil, maar als hij daadwerkelijk de koran verscheurt en hem dan in de fik steekt dan zorg ik er echt persoonlijk voor dat ik een mooi groepje bij elkaar raap en dus echt linea recta de straat op.

Sjeik Fawaz heeft hier vorige vrijdag over gepreekt, en zij ook in het ergste geval niks te doen. Nou respecteer ik Sjeich Fawaz maar ook hij is nog steeds mens, en bij de aanblik van dat zwijn die de koran vebrandt, het allerheiligste der heiligen zal ik zeker voor zorgen dat waar ik kom de Parijse toestanden net een theekransje zullen lijken en er zijn genoeg mensen die daar ook voor in staan. Met alle gevolgen van dien, de wetten van Allah staan boven die van de mensen en zeker boven die van de Nederlandse.

Straffen die de rechtstaat uitdeelt zijn maar tijdelijk en stellen niets voor, die neem ik maar voor lief dan. En we zullen nog wel eens zien hoeveel goedwillende moslims er nog zijn na zo een ongelofelijke grove belediging van een van de mensen die nota bene dit land besturen

Die Sjeik Fawaz komt me uit jouw beschrijving nog wel redelijk sympathiek over, inderdaad nog als mens, iets wat we van jou helaas niet meer kunnen zeggen.

Pardon? en wat voor zin heeft het om met een groepje op straat te gaan rellen tegen mensen die niets met Wilders te maken hebben? wat denk je dat de tegenreactie zal zijn dáárop?

Verder wat bedoel je met de wetten van Allah/God staan boven die van de Nederlandse rechtstaat. Als Wilders Allah/God beledigd zal hij dat zelf maar moeten regelen, daar hebben we geen idoten voor nodig die zogenaamd 'Allah's taak' vervullen.

Die Sjeik Fawaz komt me uit jouw beschrijving nog wel redelijk sympathiek over, inderdaad nog als mens, iets wat we van jou helaas niet meer kunnen zeggen.

Sjeich Fawaz is mild over dit onderwerp, omdat hij wel moet
Hij is voorbeeld voor velen namelijk, heeft daarnaast ook een voorbeeldfunctie en zijn woorden kunnen 10x meer impact hebben dan een politicusje of agent ooit kan hebben. Hij wil niet de starter van een rel zijn, maar ik weet zeker dat hij diep in zijn hart ook Wilders graag gestenigd zou zien worden. Het verbranden van de koran is het verbranden van de essentie van de islam.

Nogmaals als hij het gewoon bij woorden houdt om zijn boodschap over te brengen zal er denk ik geen haan naar kraaien en daar heb ik eigenlijk ook geen moeite mee. Hij kan en mag zeggen wat ie wil in mijn ogen

Hij is voorbeeld voor velen namelijk, heeft daarnaast ook een voorbeeldfunctie en zijn woorden kunnen 10x meer impact hebben dan een politicusje of agent ooit kan hebben. Hij wil niet de starter van een rel zijn, maar ik weet zeker dat hij diep in zijn hart ook Wilders graag gestenigd zou zien worden. Het verbranden van de koran is het verbranden van de essentie van de islam.

Nogmaals als hij het gewoon bij woorden houdt om zijn boodschap over te brengen zal er denk ik geen haan naar kraaien en daar heb ik eigenlijk ook geen moeite mee. Hij kan en mag zeggen wat ie wil in mijn ogen

Dus jij ziet hem het liefst gestenigd? rot op met die achterlijke retorieken van je. Krankzinnig om zoiets te zeggen.
Grappig overigens dat veel Moslims nooit solidair zijn met andere religies wanneer dit gebeurt:
Christians in Gaza Fear for Their Lives as Muslims Burn Bibles and Destroy Crosses - Associated Content
Justify This!: Australia : Muslim Students Urinate, Spit On Then Burn Bible

ga je auto's in de fik steken van mensen die hier niets mee te maken hebben en onschuldige voorbijgangers in elkaar timmeren?

on topic: die Wilders heeft helemaal geen besef waar de islam rond draait en is gewoon een goedkoop onruststokertje, de verkorene van het volk, waaruit blijkt dat democratie toch niet zo zaligmakend is: de stem van de domme middelmatigheid.
gewoon die film laten uitbrengen en eens goed meelachen zou ik zeggen.

Sjeik Fawaz is een man met maniakale denkbeelden. Spiertjes gedrag echter is heel menselijk. Maar ja, wij zijn dan ook niet meer dan kale apen. En dat wordt duidelijk als een bepaalde meer rationele bovenlaag door wat dan ook beschadigd raakt. Dan gaan we meer en meer bevestigen dat we toch echt uit apen geëvolueerd zijn, gek genoeg juist iets waar fundamentalistische religieuzen zich zo hard tegen wil verzetten.

waar raap je ze vandaan? de goot?

Een ingebouwd virus is aan het woekeren gegaan in de werking van je rationele vermogens en je ethische waarden. Bestraling door verlichting en de chemokuur van wat biologie zullen je goed doen.
But I guess you ain't got enough honour or the balls to ask the right questions... And that's sad.

Maar ik neem dus aan dat je de eerbied voor alles wat anderen 'heilig' achten dus wel bewaart? Anders zou je jezelf ook eenzelfde zwijn maken. Auto's, onze heilige koeien, zijn dus taboe. En daardoor ben ik heel benieuwd wat je in petto hebt om de parijse rellen tot een theekransje te degraderen. Bushokjes slopen?

Een belediging van? Mohammed? Die bestuurt het land niet hoor. Of bedoel je een belediging door?

Toch vreemd. De gemiddelde Suske & Wiske kent een betere moraal, meer diepgang en meer feitelijke waarheden. Maar de koran noemen we heilig... Wat zie je toch in dat boek? Dat je in allah gelooft, tja, have it your way, maar de koran is toch wel echt ff een portie baggerlectuur. Dat KAN je toch gewoon niet op de letter nemen, als mens met een fatsoenlijk verstand? En hoe heilig is een boek waarvan delen gewoon geplagieerd zijn? Ik doel hierbij op bijv de overeenkomsten tussen het werk van Galen en de beschrijving van de stadia van ontwikkeling van het embryo zoals die in de koran te vinden is.(nutfah, mudghah e.d.). Zoek het eens op. Galen was een paar eeuwen eerder. Het is net niet letterlijk overgenomen... Hoe bang ben je voor het hellevuur Spiertje? Zou je branden als je niet de straat op zou gaan? Ik denk van wel. Ik denk dat je dan eeuwige pijnen zult doorstaan en je kokende lichaamsappen zullen de grootste dorst die je ooit gekend hebt moeten lessen.

Zou je mij trouwens, mocht je deze kufr nog van dienst willen zijn, de verzen over die ontwikkeling van het embryo willen posten, zoals jij ze kent? Of me een link geven met de verzen?

Hij is voorbeeld voor velen namelijk, heeft daarnaast ook een voorbeeldfunctie en zijn woorden kunnen 10x meer impact hebben dan een politicusje of agent ooit kan hebben.
Daaruit begrijp ik dat de Islamiet slechts een kuddedier is door blijkbaar blindelings het gedachtegoed van 1 man te volgen.
Hij wil niet de starter van een rel zijn, maar ik weet zeker dat hij diep in zijn hart ook Wilders graag gestenigd zou zien worden. Het verbranden van de koran is het verbranden van de essentie van de islam.
Was dat maar waar, dan waren we door simpelweg 1 boek te verbranden gelijk van die idioterie verlost.
En als hij volgens jou over de schreef gaat denk je dat het een oplossing is om met een groepje maten op straat te gaan rellen? Je gaat je wreken op anderen die hier helemaal niets mee te maken hebben? Je laat je inspireren door de Koran, dus ik neem aan dat je ook al je beslissingen afweegt aan wat je Koran je opdraagt te doen. Als dit werkelijk is wat je Koran je opdraagt te doen bij een dergelijke actie, dan is dit boek het inderdaad slechts waard om verbrand te worden.

Het gaat niet om die meneer Wilders, het gaat om de daad die hij begaat.
Het scheuren en verbranden van de koran

Ja en juist daarom ben je zielig als je daar heisa om zou gaan maken , en heel Nederland er op aan zou vallen.

Als je niet boven meneer Wilders kunt staan (of de daad die hij begaat) dan ben je gewoon achterlijk!

Ik denk dat Spiertjes reactie wel klopt met de algemene ingesteldheid van de jongere Islamieten.
Hoe spijtig dat ook is.

Ze stellen zich op als slachtoffers, maar ze zijn gewoon slachtoffer van hun eigen ingesteldheid.

Mocht het tot rellen komen, en raken ze eigendommen aan van mij of mijn vrienden,
zal ik niet aarzelen om de nodige maatregelen te treffen.

Terug
Naar boven