XXL Nutrition

Wat vinden jullie hiervan?

Anh

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m61
Goedemorgen :)

Mijn gegevens:
Leeftijd: 28
Onderhoudsniveau: 2160 kcal.
Activiteitenfactor: 1,55
Gewicht: 61 kg.
Vet: 26% (niet heel exact gemeten)
Ik heb nu 3 weken op onderhoud gegeten, niet aangekomen of afgevallen!
Nu wil ik gaan cutten ongeveer 300 kcal eronder, kijken wat er dan gebeurd.

Ik zou graag jullie mening willen weten over het volgende voedingsschema:

Ontbijt: Havermout 50 gram,Gebroken Lijnzaad 10gr, 1 kiwi, Body&Fit eiwitshake (met water).
(=378 kcal)
10:00: 4 rijstwafels, met 25 gram pindakaas (body&fit)
Lunch: Zilvervliesrijst 100 gr, Kipfilet (gebakken) 120 gr, Tuinerwten 100 gr. (=376 kcal)
15:00: 1 banaan.
Na het sporten nog een eiwitshake (met water).
18:00: Zilvervliesrijst 100 gr, 3 gekookte eieren, Tuinerwten 80 gr. (=571 kcal)
(vaak wisselt het avondeten)
20:00: Magere Milde kwark 200 gr, Ongezouten Pinda's 10,5 gr.

Eiwit: 34%, 151 gram.
Kh: 40%, 181 gram.
Vet: 26%, 52 gram.

(K vind het nog erg lastig om Vet op 61 gram te krijgen om dan niet weer teveel Kh te krijgen )

Zouden jullie aanraden om dit iedere dag aan te houden? (-300 kcal) of op rustdagen juist meer/minder?

Trainingsschema:

Mijn activiteitenfactor heb ik als 1,55 berekend, is dat goed?

Ma: Krachttraining + daarna 30 min cardio.
Dins: Krachttraining
Woensdag: 20 min heen en 20 min terug fietsen naar werk, rustig tempo. Verder die dag rust.
Donderdag: 20 min heen en 20 min terug fietsen naar werk, 's avonds 45 min. Crossfit.
Vrijdag: 20 min heen en 20 min terug fietsen naar werk, Soms nog krachttraining thuis.
Zaterdag: Rust.
Zondag: Of 40 min hardlopen, of rond de 20 km wandelen, is meestal 2-3 uur lopen, dit wissel k iedere week om, of hardlopen of wandelen.

Alvast bedankt!

volgens mij prima, op rustdagen zou ik ook gewoon het zelfde doen

Vet omhoog is juist heeeel makkelijk. Olijfolie of lijnzaad(olie) ergens in doen :)

misschien is 1,55 goed als je cardio niet bedoeld om een tekort te creeren (dit doe je al door je voeding)
Maar net zoals je nu 3 weken gemeten hebt om te kijken wat je gewicht doet, blijf je dit doen.
Val je gestaag af dan zit je goed.. kom je toch wat bij.. eet dan wat minder

• Topic Starter Topic Starter
Vet omhoog is juist heeeel makkelijk. Olijfolie of lijnzaad(olie) ergens in doen :)

misschien is 1,55 goed als je cardio niet bedoeld om een tekort te creeren (dit doe je al door je voeding)
Maar net zoals je nu 3 weken gemeten hebt om te kijken wat je gewicht doet, blijf je dit doen.
Val je gestaag af dan zit je goed.. kom je toch wat bij.. eet dan wat minder

Ok! K ga dus 300 onder onderhoud zitten (dus 1860) maar daarnaast sport k zoals hierboven (zit cardio bij)
Bedoel je dan dat k dat gewoon even moet aanzien?

ja en wekelijks wegen, val je rond de halve kg per week af.. dan ben je lekker bezig.. is het veel meer, dan kan je beter even rustiger aan doen en even wat meer eten

Terug
Naar boven