Fitness Seller

Wat vinden jullie van benchen met shirt aan?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yzord

VIP ŸžõrЙ
Elite Member
20 jaar lid
10.000 berichten
Waardering
167
Lengte
1m76
Massa
100kg
Vandaag eerste wedstrijd gehad en het ging super, alleen voelt het toch een beetje maf. Waarom? Omdat men dus wedstrijden doet met die speciale benchshirts. Ergens vind ik het toch maar valsspelerij. Het voelt aan als zwemmen met een buitenboordmotor aan je vast.

Wat vinden jullie ervan? Zou benchen zonder shirt niet gewoon toffer zijn?

Ik vind van wel. Zo'n shirt is gewoon een soort katapult ofzo. Een hulpstuk dat ook een deel kracht levert omhoog. Dit is gewoon te meten en mag je imo van je bp aftrekken.
Dat is net zoiets als je barbell op een stel zware springveren leggen en dan gaan deadliften.
Of gaan squatten terwijl je je stang aan een cable pull machine van 80kilo vastknoopt :D

Vergeet niet:
benchen met een shirt is voor homofielen
Daarom bench ik dus altijd ontbloot:thumbs: Hardcore!

Ik vind het dikke crap. Sterk ben je niet met suit maar RAW!

Misschien wel maar als iedereen het doet ga je jezelf op voorhand benadelen door het niet te doen...

Wat draagt een shirt nou aan je prestatie??? Leg me ff uit waar jullie het over hebben, want ik snap er niets van :)

precies. Gewoon RAW, niks geen gezeur met moeilijke shirts en je haalt weer een factor weg waardoor de een in het voordeel is en de andere niet.

Spiiiike?!? Drieeeees?!? :D

• Topic Starter Topic Starter
Suat zei:
Wat draagt een shirt nou aan je prestatie??? Leg me ff uit waar jullie het over hebben, want ik snap er niets van :)

25 tot 35kg winst (horen zeggen). Niet dat ik dat heb ofzo, maar begin ook net.

Doe maar gewoon lekker zonder shirt! Tis dat het niet toegestaan is (ivm hygiene) bij ons in de sportschool, anders had ik het daar ook lekker gedaan. Train ook het liefst in een wijde tanktop, komt het dichts bij geen shirt in de buurt :D

Ik bedoel dus wel wedstrijden, niet gewoon een training zoals altijd. Met training gebruik ik geen benchshirt.

Juist wel doen tijdens de training. Je moet er toch mee oefenen he!

Ja oefenen, maar volgende wedstrijd is ergens in februari. In het nieuwe jaar trek ik hem wel weer uit de kast :)

Je moet het wel wat serieuzer aan gaan pakken een maandje oefenen is niet genoeg.

Ik krijg ook training elke vrijdagavond en daar wordt puur op kracht getraind. En daarbij wil ik er wel bij zeggen dat ik me een BBer voel en geen PLer. Dus de wedstrijden bankdrukken doe ik er gewoon bij. Dat ik dankzij de krachttrainingen sterker wordt is mooi meegenomen. Ik probeer uit beide mijn profijt eruit te halen.

Wie weet dat ik in de toekomst het BBen laat vallen en doorga met alleen bankdrukken of PLer wordt :D maar het trekt me nog niet.

ook niet echt mijn ding, maarja ik kan begrijpen dat powerlifters het gebruiken met als doel zoveel mogelijk gewicht heffen. Daar gaat het daar volgens mij ook meer om dan om hoe sterk je bent. En ja er zijn ook wedstrijden waarbij dat soort hulpmiddelen niet zijn toegestaan, dus lijkt me dat de mensen die er tegen zijn daar ook gaan liften.

Yzord zei:
Vandaag eerste wedstrijd gehad en het ging super, alleen voelt het toch een beetje maf. Waarom? Omdat men dus wedstrijden doet met die speciale benchshirts. Ergens vind ik het toch maar valsspelerij. Het voelt aan als zwemmen met een buitenboordmotor aan je vast.
Wat vinden jullie ervan? Zou benchen zonder shirt niet gewoon toffer zijn?
Een paar jaar terug waren de shirts nog verboden, en had je veel te veel ****ers die rond de 140 kg drukten, dus zeker niet toffer.

Ook komt er veel meer techniek bij kijken als je met een shirt drukt, je moet een goede groove weten te vinden en een juist shirt uitzoeken. En jij blijft het onder het halter, bovendien is de steun alleen onderaan, de lockout doe je 100% zelf. En als je bijvoorbeeld last van je schouder krijgt merk je daar niets meer van in een shirt, dus het is ook minder blessuregevoelig. Logisch dat ze shirts toestaan, de lifters willen het!

En je mag altijd RAW drukken, maar dat deed je niet omdat je dan minder zou drukken dus eigenlijk geef je al aan dat je liever meer drukt in een shirt.
Hoeveel heb je eigenlijk gedrukt en hoeveel doe je zonder shirt?

he zwaardelettertype, wat minderen van grootte ;)

Ik snap best dat men kilo's wilt zien, atijd gaaf natuurlijk en heb inmiddels ook wel door dat je de juiste shirt moet hebben. Dit is mijn derde die ik test en bij de laatste heb ik pas echt het gevoel de kilo's omhoog te kunnen smijten.

Omdat het mijn eerste wedstrijd was samen met nog 2 anderen, heb ik me voornamelijk gefocussed op de sfeer en de (goede) spanning die er heerst. Voor de club maakte het ook niet veel uit omdat we al een team 1 hadden. Ik ben blijven steken op 117,5kg, maar voelde bij mij laatste beurt dat er veel meer in had gezeten. 122,5kg had ik er ook nog wel uitgestoot. Zonder shirt druk ik 115kg, maar op goede dagen dan. Andere dagen blijf ik steken op 110.

Omdat ik vandaag pas echt het effect van de shirt heb gevoeld, weet ik dat ik in februari veel sterker voor de dag kan komen. Tuurlijk blijf ik doordrukken met de shirt. Het voelt gewoon stabieler en je benadeelt jezelf alleen maar als je het niet doet.

Daarbij heb ik wel getwijfeld raw te drukken, omdat ik dus baalde van mijn laaste training dat de 2de shirt ook niet goed was. Ik moest dus drukken met een shirt die ik nog niet kende. Heb het toch maar gedaan, want de warmingup ging explosiever dan normaal terwijl het maar een warminup behoort te zijn.

Heel kinderachtig. Net zoiets als bier drinken maar dan stiekem slokjes water tussendoor nemen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven