Fitness Seller

Wat vinden jullie van benchen met shirt aan?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Grijpwijk zei:
Heel kinderachtig. Net zoiets als bier drinken maar dan stiekem slokjes water tussendoor nemen.
:rolleyes:
Geef wielrenners dan maar een damesfiets en poolstokspringers een houten stok... Net hetzelfde.

Grijpwijk zei:
Heel kinderachtig. Net zoiets als bier drinken maar dan stiekem slokjes water tussendoor nemen.
die vergelijking snap ik niet helemaal

Ik sluit me aan bij Joopie en bij samu

ten eerste voorkomt het ook blessures
ten tweede als een wielrenner niet op een superlichte fiets fietst, zou hij dan ook toptijden rijden?
Maakt dat hem dan een slechte wielrenner als hij op een superlichte fiets rijdt?
Nee want iedereen mag op zo'n fiets rijden. (in de regelementen staat wat wel en wat niet mag) en als jij daar als atleet je op jou manier kan profileren maakt dat jou tot een van de beste (als je het goed doet)

Het is namelijk niet persé zo dat je met suit of wat dan ook meer drukt of dat het makkelijker gaat.

Wat Joopie ookal zei. Het geeft alleen steun onderin, de rest mag je echt zelf doen.
En wat ik ook al eerder schreef iedereen mag suits of what so ever gebruiken (mits het volgens de regelementen gaat)

En zie eerst maar eens te wennen aan de pijn/blauwe/plekken/striemen en vervolgens ook nog eens de juiste techniek te ontdekken....

ja zelf ben ik ook nie zo voor shirts.
Het ene shirt is ook weer beter als het andere etc. Dan heb je nog de verschillende soorten/materialen van shirt dat ook weer invloed heeft op de prestaties.
Daarna heeft ook nog is elke bond weer zijn eigen regels wat betreft shirts.

Het zou allemaal een stuk makkelijker zijn als er gewoon raw werd gedrukt.

ja precies dan heb je tenminste een hoog verloop van atleten hè (door blessures)

in elke sport heb je nou eenmaal kans op blessures.
Nou komen er ook blessures doordat mensen door een shirt te dragen gewichten pakken die ze helemaal niet aan kunnen.

ik ben zelf helemaal niet tegen het dragen van shirts. Net als in elke sport zullen door technische innovaties de prestaties steeds verbeterd gaan worden. Ook powerlifting zal hieraan moeten toegeven.
Je zou natuurlijk stom zijn als je meedoet aan wedstrijden en zelf geen shirt gebruikt aangezien je tegenstanders dat ook zullen gaan doen.

De vergelijking met een wielrenner is krom. Wielrennen zonder fiets gaat heel lastig. Benchen zonder shirt gaat prima.

floris2 zei:
ten tweede als een wielrenner niet op een superlichte fiets fietst, zou hij dan ook toptijden rijden?
Maakt dat hem dan een slechte wielrenner als hij op een superlichte fiets rijdt?
Nee want iedereen mag op zo'n fiets rijden. (in de regelementen staat wat wel en wat niet mag) en als jij daar als atleet je op jou manier kan profileren maakt dat jou tot een van de beste (als je het goed doet)
Het is namelijk niet persé zo dat je met suit of wat dan ook meer drukt of dat het makkelijker gaat.
Wat Joopie ookal zei. Het geeft alleen steun onderin, de rest mag je echt zelf doen.
En wat ik ook al eerder schreef iedereen mag suits of what so ever gebruiken (mits het volgens de regelementen gaat)
En zie eerst maar eens te wennen aan de pijn/blauwe/plekken/striemen en vervolgens ook nog eens de juiste techniek te ontdekken....
Das natuurlijk gelul. Die wielrenner moet ook gewoon een afstand afleggen. Een lichtere fiets legt niet een deel van die afstand af, terwijl een shirt wel gewoon een bepaald gewicht wegdrukt.
Een straalmotor bij de fietser acherop of een F16 die de man de champs elysée optrekt, dát zou te vergelijken zijn met een bench-shirt.

:D
floris2 zei:

Ik zou een stuk grager naar powerlifting kijken als men zonder shirts of suits lifte, gewoon allemaal op eigen kracht en eventueel alleen een riem

Heeft iemand een link waarop de betreffende shirts te zien zijn?

die spannende shirt zorgen er ook voor dat die PL hun pens stukken kleiner is waardoor ze makkelijker wat bf % lager scoren :P

ik vind het wat bedrog , doe zoals de grieken vroeger volledig naakt poseren dan kun je niet valsspelen

Grijpwijk zei:

Mja....kan ik wel inkomen....

Hulpmiddelen zijn hulpmiddelen en dan telt je bank niet vind ik...

Ik ben overigens heel slecht in banken en heb respect voor iedereen die veel kan pushen!

Wou dat ik 200 kon drukken maar helaas....:(

D. zei:
Das natuurlijk gelul. Die wielrenner moet ook gewoon een afstand afleggen. Een lichtere fiets legt niet een deel van die afstand af, terwijl een shirt wel gewoon een bepaald gewicht wegdrukt.
Een straalmotor bij de fietser acherop of een F16 die de man de champs elysée optrekt, dát zou te vergelijken zijn met een bench-shirt.

Iets overdreven maar snap wat je wil zeggen en ben het volledig met je eens,gab!:p

floris2 zei:

Je hebt wel een punt kerel maar dat neemt niet weg dat je extra ondersteuning hebt door dat shirt en dat blijft imo hetzelfde als dat je spotter een handje helpt....

Vergelijking met een fietser heeft weinig zin, een lichte fiets maakt alleen wat verschil uit bij beklimmingen en dan alleen op topniveau. Een shirt dragen bij benchen maakt tientallen procenten verschil uit, terwijl je bij een lichte fiets misschien een paar procent wint. Net genoeg om te winnen soms, maar omdat de limiet van 6,8 Kg is ingesteld zal er overwegend een gelijk speelveld zijn. Zelfde geldt overigens voor shirted benching, als iedereen met een shirt benched dan blijft het speelveld toch gelijk. Het is alleen een heel andere discipline dan raw benching. Dat is ook het grootste verschil met fietsen of een andere sport, het hulpmiddel zorgt er hier gewoon voor dat je echt op een andere manier traint en in feite ook de beweging uitvoert.

D. zei:

Heb jij ooit een shirt opzichzelf een barbell weg zien drukken?
Dan kun je het ook zo verwoorden:
De fiets gaat niet vanzelf vooruit, maar een wielrenner hoeft bij een superlichte hi-tech fiets bij elke omwenteling een X-hoeveelheid minder kracht uit te oefenen op de trappers.

EricR zei:
...
Zelfde geldt overigens voor shirted benching, als iedereen met een shirt benched dan blijft het speelveld toch gelijk. Het is alleen een heel andere discipline dan raw benching.

:stupid:

Grijpwijk zei:

Wat is daar mis mee?! O nee wacht, dat is natuurlijk niet stoer he :rolleyes:

Laatst bewerkt:
Adema zei:
Heb jij ooit een shirt opzichzelf een barbell weg zien drukken?
Dan kun je het ook zo verwoorden:
De fiets gaat niet vanzelf vooruit, maar een wielrenner hoeft bij een superlichte hi-tech fiets bij elke omwenteling een X-hoeveelheid minder kracht uit te oefenen op de trappers.

Maakt een paar procent verschil uit, maximaal. Je moet dan natuurlijk wel appels met appels vergelijken, bijvoorbeeld een 9 kilo wegende fiets en een 6,8 kilo wegende fiets, niet vergelijken met een omafiets of zo. Bij fietsen is de grootste limiterende factor de luchtweerstand, de rolweerstand die mede wordt bepaald door het gewicht is een veel kleinere factor. Op het vlakke is gewicht amper bepalend, vooral ook omdat t.o.v. het totaalgewicht van fiets en berijder het gewicht van de fiets maar een klein onderdeel is :

Stel een fietser van 70 kilo en 1 fiets van 6,8 en 1 van 9 Kg.

70 kilo + 6,8 Kg = 76,8 Kg, fiets is 8,9% van het totaalgewicht
70 kilo + 9 = 79 Kg, fiets is 11,4% van het totaalgewicht

Verschil is dus 2,5% totaalgewicht, waarbij niet al het gewichtsverschil ook direct er voor zorgt dat je een hoger wattage nodig hebt om fiets en berijder vooruit te krijgen.

Bij shirted benching praat je over tientallen procenten vesrchil, dat is al op te maken aan de verschillen in RAW Pr's en shirted PR's.

Gewoon de boel de boel laten, een shirt is geen rib uit het lijf om aan te schaffen. Iedere PL-er die verder wil gaan in zijn sport kan zoiets aanschaffen. Als het o.a. blessures kan voorkomen is alleen maar beter dat ze nu met shirts benchen.

Iedereen weet ook dat een shirt bijdraagt aan de prestatie, maar er zal toch echt niet op eens een teruggang zijn naar raw benching. Vergelijk het maar met schaatsen, daar heeft de klapschaats gezorgd voor 10% verbetering of iets meer in tijden, maar niemand verlangt terug naar de tijd van de traditionele schaats. Er worden ook geen wedstrijden meer gereden op traditionele schaatsen. Suited PL-ing is here to stay. Het is gewoon een evolutie binnen de sport.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven