MuscleMeat

Wat vinden jullie van benchen met shirt aan?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wedstrijd bankdrukken gaat erom zoveel mogelijk gewicht omhoog te brengen binnen de daarvoor vastgestelde regels. Shirts, arches, whatever maar toegestaan is moet je gebruiken.

Ik ga ook niet aan de tour de France meedoen op mijn grootmoeders fiets omdat ik dat persoonlijk fijn fietsen vind en het "oneerlijk" vind dat sommige mensen op carbon fietsen rijden. Net als klapschaatsen, kevlar polsstokken, extra large rackets, "shark skin" zwempakken, houding-ondersteunende schaatspakken, speciale wax onder skis, ...

• Topic Starter Topic Starter
Toch leuke discussie huh?

:D

Denk dat de shirts en suits in het Pl'en hetzelfde zijn voor de juice in de bodybuilding. Tis niet meer 100% vanjezelf maar je moet t uiteindelijk toch zelf doen.

Beetje manke vergelijking met juicen, PL-ers aan de top juicen ook, maakt niet uit of het nou Raw of met suit is. Een suit is een legaal hulpmiddel, juicen niet.

Testo zei:
Iets overdreven maar snap wat je wil zeggen en ben het volledig met je eens,gab!:p
je begrijpt hem.

Adema zei:
Heb jij ooit een shirt opzichzelf een barbell weg zien drukken?
Dan kun je het ook zo verwoorden:
De fiets gaat niet vanzelf vooruit, maar een wielrenner hoeft bij een superlichte hi-tech fiets bij elke omwenteling een X-hoeveelheid minder kracht uit te oefenen op de trappers.
Als je het shirt goed vast zou zetten, is er kracht voor nodig de bb naar beneden te drukken en dan gaat die door het shirt idd vanzelf omhoog. Mits het gewicht lager is dan de weerstand vh shirt natuurlijk, je snapt dat ik daarmee de eerder genoemde +/- 35kg mee bedoel.

Ik snap niet waarom jullie nog steeds die vergelijking maken met lichte fietsen en klapschaatsen. Een lichte fiets LEVERT GEEN ENERGIE. Een Bench-shirt Wél!! Hij neemt gewoon 35kilo over, zowel positief als negatief.

Dat er voor verschillende takken van PL sport ofzo andere regels zijn mbt het gebruiken van een shirt, dat terzijde. Als je een shirt mág gebruiken, moet je dat zeker doen omdat je jezelf dan inderdaad op het zelfde uitgangspunt plaatst als je concurrentie.

Ik ga mijn eigen PL-bond oprichten. Hierbij mag je als deelnemer van wedstrijden een vorkheftruck gebruiken.

Weet je wel wat een vorkheftruck kost?

Yzord zei:
Weet je wel wat een vorkheftruck kost?
Die koop ik gewoon zelf. Deelnemers mogen dan mijn vorkheftruck gebruiken. Zo hebben ze allemaal hetzelfde voordeel...

En ja het is duur, maar zal voor mij dubbel en dwars uitkunnen. Want deelnemers willen best wat meer geld betalen om mee te doen met mijn wedstrijden want we gaan records breken!!

Goed, even een serieuze noot: Dat filmpje van die 'Big gene' laatst. Belachelijk, dat shirt. Dat was zo stijf, hij kon zijn armen niet eens uit elkaar trekken om de barbell te pakken. Sorry hoor, maar zo lift je dus gewoon 80kilo meer. met mijn vorkheftruck scheelt het ook 1500kilo, dan kan ik ook records breken!

Persoonlijk vind ik RAW het mooist en dan echt zonder alle mogelijke hulpmiddelen.

Ik neem aan dat men met shirts is begonnen om blessures tegen te gaan. Echter is men naar mijn mening doorgeschoten. Een shirt uit 3 lagen lijkt mij immers meer op prestatie gericht dan op voorkomen van blessures.

Als je benchen met shirt wilt vergelijken met een andere sport, is zwemmen met flippers een goede optie. In beide gevallen zal je zelf moeten bewegen: je moet zelf de stang op en neer bewegen, je zal zelf met je benen moeten trappelen. Door het shirt en de flippers wordt je beweging versterkt: je kan een groter gewicht benchen of sneller zwemmen.
Vergelijking met een buitenboordmotor is onzinnig. In dat geval zou je het shirt aantrekken, op de bench een tukkie doen en je shirt bencht het gewicht wel voor je.

Was een goede ontgroening voor jullie Yzord ;) Allemaal hebben jullie witte lampen gezien.. paar rode er tussen.. Maar sfeer was goed en de prestaties ook..

Ik vind benchen met shirt persoonlijk ook niks.. maar aan de andere kant begrijp ik het gebruik ervan wel..

Het is idd een hele aparte techniek.. trek iemand voor de 1e keer een shirt aan... en ik gok errop dat ie niet eens zwaarder zal drukken.. benchen met shirt moet je leren..

Het benchen met shirt maakt het voor buitenstaanders ook lastiger om de sport te begrijpen.. het ziet er raar uit.. het is een beetje sm achtig om je in zo'n ding te persen.. en veel mensen zien het als cheaten.. Dus je krijgt al snel dat mensen de sport niet waarderen.. en dat is toch wel erg jammer..

Kweet niet... Mij staat het idee niet aan dat pro's minimaal 50kg meer duwen door het gebruik van zo'n shirt. Volgens mij kan het verschil met RAW en shirt zelfs oplopen tot 100kg verschil?

Het blijft eigen kracht, maar zoiets maakt een erg groot verschil. RAW vind ik mooier om te zien, geen mannetjes geperst in één en dezelfde houding.

Doe mij maar RAW bp'ing.

benchMarc zei:
Kweet niet... Mij staat het idee niet aan dat pro's minimaal 50kg meer duwen door het gebruik van zo'n shirt. Volgens mij kan het verschil met RAW en shirt zelfs oplopen tot 100kg verschil?

Het blijft eigen kracht, maar zoiets maakt een erg groot verschil. RAW vind ik mooier om te zien, geen mannetjes geperst in één en dezelfde houding.

Doe mij maar RAW bp'ing.

Ik train regelmatig met wat toppers.. het maximale wat ik heb gezien wat ze uit een pakje halen is 40kg. Bij de een wat meer.. de ander wat minder.. Dries had toch iets van 70kg ??? vind het absurd veel.. meestal zie je een winst van 20/30 kg.

Vind het prima als men tijdens wedstrijden zo'n shirtje gebruikt, maar dan ga dan niet vertellen dat je 200 kg hebt gedrukt omdat het nu 1maal volgens de regels van die en die powerlift bond is gebeurd.
Nee, je hebt 200 kg gedrukt omdat het shirt je in staat stelde dat gewicht omhoog te duwen. Als ik morgen volgens de regels van de PL-bond van D. (blijft een mooie naam overigens) 1500 kg druk, zegt dat toch ook geen drol?

Red devil zei:
Vind het prima als men tijdens wedstrijden zo'n shirtje gebruikt, maar dan ga dan niet vertellen dat je 200 kg hebt gedrukt omdat het nu 1maal volgens de regels van die en die powerlift bond is gebeurd.

Wat moet je dan zeggen? Ik heb 200 gedrukt,maar drukte geen 200? Klinkt ook weer zo raar. Als iedereen een shirt heeft gebruikt kan je gerust zeggen dat je 200 hebt gedrukt. Want hoe je hetook went of keert, het is gewoon 200.

Yzord zei:
Wat moet je dan zeggen? Ik heb 200 gedrukt,maar drukte geen 200? Klinkt ook weer zo raar. Als iedereen een shirt heeft gebruikt kan je gerust zeggen dat je 200 hebt gedrukt. Want hoe je hetook went of keert, het is gewoon 200.

Ik heb een shirted bench gedaan met 200 kg.

ik zou er dan ook nog ff bij vermelden welk merk en hoe die gestikt is.......
(scheelt namelijk ook allemaal weer)

jezus wat een gezeik

sorry hoor

floris2 zei:
ik zou er dan ook nog ff bij vermelden welk merk en hoe die gestikt is.......
(scheelt namelijk ook allemaal weer)
jezus wat een gezeik
sorry hoor
Grootste gezeik komt dan nog van mensen die niks met pl-ing te maken hebben. Zijn ook bonds waar ze enkel RAW liften, ga daar dan.

hierzie, 100% RAW powerlifting
No suits, no wraps, no belt ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven