AndroidHealthClinic

Wat voor bouw?

vind je trainingschema niet echt super.
Zoek eens op 'rippetoe' en kijk of je dat bevalt.

De whey iedere morgen nemen (40gram) en 40gram voor je training.
Qua voeding: Gewoon water drinken ipv melk, kwark voor het slapen gaan is heel goed.
Verspreid over de dag MINDER koolhydraten en meer eiwitten

vind je trainingschema niet echt super.
Zoek eens op 'rippetoe' en kijk of je dat bevalt.

De whey iedere morgen nemen (40gram) en 40gram voor je training.
Qua voeding: Gewoon water drinken ipv melk, kwark voor het slapen gaan is heel goed.
Verspreid over de dag MINDER koolhydraten en meer eiwitten

Haha je citeerd nu al voor de 2de keer 98% van wat ik zeg ;)

Dank u baksteen dat doet me goed :D

ik denk dat je in de tuinbouw moet met dit lichaam
de landbouw is net iets te hoog gegrepen

Jeeeeeemig :roflol:

Over wel of geen melk/whey/whatever: Het hangt van je totale voedingsschema af. Bereken met Katch McArdle of Harris Benedict formule je onderhoudscals uit, ga daar 10-20% onder zitten en verdeel het eerst maar in 30/50/20 verhouding voor eiwitten/koolhydraten/vetten. Goed voedsel (zo onbewerkt en clean mogelijk) kiezen gedurende de dag, koolhydraten vooral overdag/ontbijt/pre-workout en je witten verdelen over de dag. Cardio drbij kan je best hebben op dinsdag en donderdag. Voeding/cardio tweaken aan de hand van de resultaten die je behaald. Zou wel gaan deadliften en squatten.

Laatst bewerkt:
Heb niet alle posts gelezen maar ik zou het "cutten" niet te serieus nemen aangezien je nog geen spiermassa hebt. Met zware en gediciplineerde KT i.c.m. goede voeding zul je groeien en tegelijkertijd vet verliezen (eigen ervaring). Hier kun je dan na je KT nog 30 tot 45 min cardio bij doen waar je pak m beet 400/500 kcal mee verbrandt.

Het is weldegelijk beter dat hij cut hoor. Hij moet daarom niet per se een diepe cut doen, maar nu gaan bulken zou dom zijn.

Heb niet alle posts gelezen maar ik zou het "cutten" niet te serieus nemen aangezien je nog geen spiermassa hebt. Met zware en gediciplineerde KT i.c.m. goede voeding zul je groeien en tegelijkertijd vet verliezen (eigen ervaring). Hier kun je dan na je KT nog 30 tot 45 min cardio bij doen waar je pak m beet 400/500 kcal mee verbrandt.

Deze man heeft gelijk,

Cutten met zo''n lichaam.... zou ik niet doen. Je hebt nauwelijks massa/spiermassa.
Wat ik je aanraad is om te gaan cleanbulken, waarbij je eiwitname ff water hoger ligt. Zoals xitta zegt zware kt+goede voeding. Meer spiermassa=sneller vet verbranding en al helemaal bij de cut.

Als ik iets fout heb gezegd graag mij corrigeren.

Pauper schema, degelijke fullbody is incl deadlift, squat, chins en BOR.
Endo for life, join the club, is genoeg van te maken.

Eerst lekker cutten en keihard trainen, krachtgains zul je prima kunnen maken tijdens cutten in het begin. Daarna gewoon lekker clean eten en verder bouwen.

Kijk op deze site maar eens goed rond

Zou gelijk gaan cleanbulken, **** het cutten.

of probeer de warrior diet net zoals ik :D

als je wilt weten of je voeding goed is, dan moet je ekv en aantal kcals bepalen.
je kunt dan vervolgens kijken of je beter reageert op hoog carbs of hoog eiwit.
ook kun je aan de hand van de getallen bepalen of je omhoog/omlaag moet qua kcals.

En of je ecto/meso/endo bent maakt weinig uit. Het gaat om doorzettingsvermogen.
De meeste meso's zijn lui :D

Mensen die beweren dat je 1 bepaald lichaamstype bent zijn dom, je bent altijd combinatie van meerdere lichaamstypen, je kan niet 1 bepaald zijn.

Mensen die zeggen dat andere mensen dom zijn zijn pas echt dom...
Hoe dom ben ik nu?

:D

Bwaaaa jij ben echt dom :roflol:

:roflol:

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Dus als ik genoeg wil cutten om tot 12-14% te komen, is het dan afdoende om 4x per week te cardio'en?

Thanks

Dus als ik genoeg wil cutten om tot 12-14% te komen, is het dan afdoende om 4x per week te cardio'en?

Thanks

zeker man.. 4x is genoeg..

je focus moet liggen op je voeding en op je krachtraining.

geloof mij, ga squaten en deadliften. Probeer deze oefeningen elke week intensief te doen, je zal op korte termijn echt grote veranderingen in je lichaam zien.

Dus probeer 50 min intensieve krachtraining te doen, en aansluitend een half uur of 40 min cardio.

met je voeding: ga hoog in de eiwitten zitten, ongeveer 3g per kilo lichaamsgewicht. Vetten zo rond de 100g, voornamelijk uit olijfolie, noten en vis.
Koolhydraten proberen te beperkten. Je ontbijt mag koolhydraatrijk zijn en rondom je trainingen ook. Op andere momenten zo min mogelijk..

voor de rest geen snelle koolhydraten. Die zijn echt killers voor je vetverlies..

ga ermee aan de gang, hou het vol (cruciaal!) en op korte termijn zal je echt veranderingen gaan zien.

• Topic Starter Topic Starter
zeker man.. 4x is genoeg..

je focus moet liggen op je voeding en op je krachtraining.

geloof mij, ga squaten en deadliften. Probeer deze oefeningen elke week intensief te doen, je zal op korte termijn echt grote veranderingen in je lichaam zien.

Dus probeer 50 min intensieve krachtraining te doen, en aansluitend een half uur of 40 min cardio.

met je voeding: ga hoog in de eiwitten zitten, ongeveer 3g per kilo lichaamsgewicht. Vetten zo rond de 100g, voornamelijk uit olijfolie, noten en vis.
Koolhydraten proberen te beperkten. Je ontbijt mag koolhydraatrijk zijn en rondom je trainingen ook. Op andere momenten zo min mogelijk..

voor de rest geen snelle koolhydraten. Die zijn echt killers voor je vetverlies..

ga ermee aan de gang, hou het vol (cruciaal!) en op korte termijn zal je echt veranderingen gaan zien.

Thanks voor de informatie!

Maar ik kom net uit de sportschool, en ik train ~ 1 uur, 1,5 uur (kracht training). Ipv NA de kracht training te cardioen, is het niet afdoende om dit tijdens dagen te doen dat je geen kracht training doet?

Voorbeeld:

Maandag kracht
Dinsdag Cardio
Woensdag kracht
Donderdag Cardio
Vrijdag kracht
Zaterdag Cardio

OF krijgt het lichaam dan veel te weinig rust, en loop ik dan te hard van stapel

En wat mag er gegeten worden NA de kracht training/ en of cardio?

Thanks (Sorry voor de vele vragen, ben een nieuweling, en zeer enthousiast)

Ik zou toch liever een skinny b*ch worden en daarna beginnen met groeien ! Maar hey, moet je zelf weten ! Cleanbulken gaat idd ook, maar gaat lang duren eerdat je pens weg is.

Bouw maakt trouwens geen zak uit, gewoon keihard knallen!
Als je nou ecto bleek te zijn, zou je dan gestopt zijn met trainen? nee toch? :D

Terug
Naar boven