MuscleMeat

Wat zijn jouw top 5 favoriete supplementen en waarom?

Seth_fit

Huge Freak
Waardering
7.723
Wat zijn voor jou de top 5 supplementen die je echt niet zou willen missen in je bodybuilding journey? 💪

Welke heeft bij jou het meeste verschil gemaakt in kracht, herstel of spiermassa

Gebruik je vooral de basics zoals whey en creatine, of ga je ook voor dingen als omega-3, magnesium, vitamines of pre-workouts?

En neem je alles het hele jaar door of pas je het aan per fase (bulk/cut/off-season)?

Benieuwd naar jullie ervaringen:

Dit is mijn top (5)

1. Creatine (verhoogt spierkracht, ondersteunt hersenfuncties, kan bijdrage aan meer spiermassa).
2. Whey (Makkelijk eiwit bron met alle aminozuren erin die je nodig hebt).
3. Magnesium (betere spierfunctie, slaap, energie-productie).
4. Omega 3 ( minder ontstekingen in het lichaam). (Goed voor hart en bloedvaten).
5. Glutamine (goed voor je darmen en immuunsysteem).

Gebruik zelf nog veel meer Sups, maar dit is wel mijn top 5 naast Health Sups.

#1 whey
#2 dextrose
#3 cafeïne
#4 EAA’s
#5 magnesium

1. Whey protein
2. Creatine
3. Preworkout of Energyblikje (caffeine dus)
4. Vitamine D3
5. Vitamine C (bruis)

Heb geen 1e plek.
Maar 4g EPA/DHA
vitamine d3 62.5/75mcg
Magn. Bisgly 375mg
Vit C ester

Ik heb niet echt een top 5 (en gebruik meer dan alleen dit),
maar als ik ze echt een plekje moet geven:

1. Whey
2. Creatine
3. Glutamine
4. Pre stim/pump mix
5. Goede muziek

Denk dat het bij de meeste wel ongeveer op hetzelfde neerkomt.

Heb geen 1e plek.
Maar 4g EPA/DHA
vitamine d3 62.5/75mcg
Magn. Bisgly 375mg
Vit C ester
Uit welk product haal je de 4g epa/dha precies? Ik moet stuk of 30 van die softgels wegwerken daarvoor met mijn H&B Visolie

Voor mezelf:
Creatine
Caffeine/Ritalin
Vit d3
MACA
Magnesium Bi

1 whey
2 zinc/magnesium
3 collageen
4 vitamine c
5 omega 3

Als cafeïne een supplement is gedeelde eerste plaats met whey 😎

1 Whey
2 Omega 3
3 Zink/Magnesium
4 Collageen
5 Milk thistle

Je ziet nu wel mooi de kracht van marketing. Een supplementen bedrijf preekt dat iedereen x/y nodig heeft, maar een supplement is een toevoeging aan iets waar jij tekort aan hebt uit je voeding / genetisch.

Je neemt dus supplementen op basis van je bloedwaardes zodat je juist kan sturen. Wat heeft het voor zin om supplement x te slikken als die waardes altijd goed zijn en je wel tekort komt van supplement y zodat andere waardes ook in range komen.

Marketing op zijn best en mensen nemen alles zonder überhaupt te kijken of je het wel daadwerkelijk nodig hebt en dus baat bij hebt, uiteraard bestaat het placebo effect ook nog.

Men neemt hier nog wel whey voor de lekker, maar komt in de winter d3 tekort 😂
Wat je dus beetje doet is een winterjas in de zomer aantrekken en in winter draag je geen jas met deze aanpak, alleen dan is het direct duidelijk maar doordat niemand wat meet en de kracht van marketing nemen we alles klakkeloos maar aan.

Laatst bewerkt:
Je ziet nu wel mooi de kracht van marketing. Een supplementen bedrijf preekt dat iedereen x/y nodig heeft, maar een supplement is een toevoeging aan iets waar jij tekort aan hebt uit je voeding / genetisch.

Je neemt dus supplementen op basis van je bloedwaardes zodat je juist kan sturen. Wat heeft het voor zin om supplement x te slikken als die waardes altijd goed zijn en je wel tekort komt van supplement y zodat andere waardes ook in range komen.

Marketing op zijn best en mensen nemen alles zonder überhaupt te kijken of je het wel daadwerkelijk nodig hebt en dus baat bij hebt, uiteraard bestaat het placebo effect ook nog.

Men neemt hier nog wel whey voor de lekker, maar komt in de winter d3 tekort 😂
Omdat het niet bij de meeste in de top 5 staat betekend dat nog niet dat we het niet nemen.

Omdat het niet bij de meeste in de top 5 staat betekend dat nog niet dat we het niet nemen.
Ja dus je maakt een top 5 van je favoriete supps maar je neem je top 6-10 dus?

Die denkwijze kan ook maar alleen hier op dbb dat men nog gaat speuren naar die 0.1% die dit daadwerkelijk doet.

Die denkwijze kan ook maar alleen hier op dbb dat men nog gaat speuren naar die 0.1% die dit daadwerkelijk doet.
Ik ben eerlijk gezegd niet zo van de suplementen. Is als je het mij vraagt alleen maar marketing. Als je goed eet haal je daar voldoende uit🤗 valt olie ook onder suplementen?🤣

Ik typte dit :
maar als ik ze echt een plekje moet geven.

6 vitamine d
7 vitamine zaad
8 vitamine zon

Nu blij 😎
Hebben alle 3 iets met een "D" te maken :haha:

• Topic Starter Topic Starter
6 vitamine d
7 vitamine zaad
8 vitamine zon

Nu blij 😎
Mop, wat houd vitamine zaad in? Wat zit daarin.

Ik ben eerlijk gezegd niet zo van de suplementen. Is als je het mij vraagt alleen maar marketing. Als je goed eet haal je daar voldoende uit🤗 valt olie ook onder suplementen?🤣
Dat denk ik juist niet sowieso als atleet heb je veel meer voedingstoffen nodig dan een regulier persoon.

Ten tweede het eten is zo bewerkt dat er nog amper daadwerkelijke voedingsstoffen inzitten.

Mop, wat houd vitamine zaad in? Wat zit daarin.

Dat denk ik juist niet sowieso als atleet heb je veel meer voedingstoffen nodig dan een regulier persoon.

Ten tweede het eten is zo bewerkt dat er nog amper daadwerkelijke voedingsstoffen inzitten.

Weet ik niet. Gewoon slikken 🤭

Ik typte dit :
maar als ik ze echt een plekje moet geven.

Hebben alle 3 iets met een "D" te maken :haha:
Ik doel niet specifiek op iemand, maar ik behoud men ervan dat ze alle supplementen maar gaan nemen terwijl merendeel overbodig is en je dus hierop kan besparen.

Iemand die bv geen vlees eet (is gek), maar doet er goed aan om toch totaal andere supplementen te slikken dan iemand die wel spareribs eet. Vandaar een bloed prikken raadzaam is en daarop te handelen, kan hiermee in de toekomst ook veel ellende besparen. Denk bv aan dat je nu al weet je cholesterol slecht is ipv 10/20 jaar zo doorlopen en eventueel de prijs betalen.

Ik doel niet specifiek op iemand, maar ik behoud men ervan dat ze alle supplementen maar gaan nemen terwijl merendeel overbodig is en je dus hierop kan besparen.

Iemand die bv geen vlees eet (is gek), maar doet er goed aan om toch totaal andere supplementen te slikken dan iemand die wel spareribs eet. Vandaar een bloed prikken raadzaam is en daarop te handelen, kan hiermee in de toekomst ook veel ellende besparen. Denk bv aan dat je nu al weet je cholesterol slecht is ipv 10/20 jaar zo doorlopen en eventueel de prijs betalen.
Ten eerste: dat doe je wel, want je reageert op mijn bericht.
Ten tweede: iemand die geen vlees eet is niet gek,
maar is een vegetariër of een veganist.

En voor de rest is dit gewoon een onschuldige topic,
gemaakt door onze Seth hier.
Wie heeft het nou weer over bloedprikken en cholesterol?
Begin jij een psychose te krijgen of zo kerel van die AAS die je neemt?
Moeten we iemand bellen voor je?

Onzin, die tekorten zijn zo verwaarloosbaar dat je er niets van gaat merken als je voeding in orde is. Heb het even evidence based opgezocht en eigenlijk het enigste wat nuttig is is vitamine D en magnesium als krachtsporter.

Terug
Naar boven