XXL Nutrition

Wat zijn jouw top 5 favoriete supplementen en waarom?

Ten eerste: dat doe je wel, want je reageert op mijn bericht.
Ten tweede: iemand die geen vlees eet is niet gek,
maar is een vegetariër of een veganist.

En voor de rest is dit gewoon een onschuldige topic,
gemaakt door onze Seth hier.
Wie heeft het nou weer over bloedprikken en cholesterol?
Begin jij een psychose te krijgen of zo kerel van die AAS die je neemt?
Moeten we iemand bellen voor je?
Dit is geen Rusland dat poetin wat zegt en jij doet wat ie zegt he.
Een forum deel je ervaringen en tips.

En een vegan is gek ja aangezien het een ongezonden leefstijl is en je dit alleen doet uit “liefde” voor een onbekende koe. Je schiet er letterlijk niks mee op, naast dat je misschien beter kan slapen door de gedachten je oprecht het verschil maakt.

Onzin, die tekorten zijn zo verwaarloosbaar dat je er niets van gaat merken als je voeding in orde is. Heb het even evidence based opgezocht en eigenlijk het enigste wat nuttig is is vitamine D en magnesium als krachtsporter.
Ik heb onlangs zelfs gelezen dat je in de zomer genoeg vit D aanmaakt om de winter door te komen
:dunno:

een vegan is gek ja aangezien het een ongezonden leefstijl is en je dit alleen doet uit “liefde” voor een onbekende koe. Je schiet er letterlijk niks mee op, naast dat je misschien beter kan slapen door de gedachten je oprecht het verschil maakt.
Sommigen doen het niet voor de dieren maar voor hun eigen gezondheid. Beetje kort door de bocht dit maar dat is weer een heel andere discussie.

Dit is geen Rusland dat poetin wat zegt en jij doet wat ie zegt he.
Een forum deel je ervaringen en tips.

En een vegan is gek ja aangezien het een ongezonden leefstijl is en je dit alleen doet uit “liefde” voor een onbekende koe. Je schiet er letterlijk niks mee op, naast dat je misschien beter kan slapen door de gedachten je oprecht het verschil maakt.
Haha nee jij leeft lekker gezond verder!
En andere vinden ons weer gek dat we prepbakjes meenemen naar een verjaardag. Boeie!
Zo kunnen we nog wel even door blijven gaan pik.

Je ziet nu wel mooi de kracht van marketing. Een supplementen bedrijf preekt dat iedereen x/y nodig heeft, maar een supplement is een toevoeging aan iets waar jij tekort aan hebt uit je voeding / genetisch.

Je neemt dus supplementen op basis van je bloedwaardes zodat je juist kan sturen. Wat heeft het voor zin om supplement x te slikken als die waardes altijd goed zijn en je wel tekort komt van supplement y zodat andere waardes ook in range komen.

Marketing op zijn best en mensen nemen alles zonder überhaupt te kijken of je het wel daadwerkelijk nodig hebt en dus baat bij hebt, uiteraard bestaat het placebo effect ook nog.

Men neemt hier nog wel whey voor de lekker, maar komt in de winter d3 tekort 😂
Wat je dus beetje doet is een winterjas in de zomer aantrekken en in winter draag je geen jas met deze aanpak, alleen dan is het direct duidelijk maar doordat niemand wat meet en de kracht van marketing nemen we alles klakkeloos maar aan.
Jouw hoofd ziet er wel uit als het toppunt van gezondheid dus dit neem ik zonder twijfel van je aan!!!!!

Ik heb onlangs zelfs gelezen dat je in de zomer genoeg vit D aanmaakt om de winter door te komen
:dunno:
1-3 maanden opslag (vetweefsel en spieren).

Van mei t/m september maak je zelf voldoende aan, alhoewel mei en september soms twijfelgeval zijn.

Dus afhankelijk van hoeveelheid zon zit je doorgaans november t/m april te laag en bij sommigen zelfs tot mei.

1-3 maanden opslag (vetweefsel en spieren).

Van mei t/m september maak je zelf voldoende aan, alhoewel mei en september soms twijfelgeval zijn.

Dus afhankelijk van hoeveelheid zon zit je doorgaans november t/m april te laag en bij sommigen zelfs tot mei.
Butthole sunning doet wonderen voor het opnemen van vitamine d heb ik wel een ergens gelezen. :laugh:

(en nee niet gelijk op gaan reageren, dit is al grappig bedoelt
ik weet ook dat dit niet bewezen is maar wel een ding is)

Mijn top 5 is:

1 Vit D 3000-4000iu per dag (bloedwaarde check), zomer 1000-2000iu
2 Vitamine C ester 500mg
3 Magnesium bisglycinaat 150-250mg
4 CDP choline 250mg
5 Nicotinamide riboside 300mg

Butthole sunning doet wonderen voor het opnemen van vitamine d heb ik wel een ergens gelezen. :laugh:

(en nee niet gelijk op gaan reageren, dit is al grappig bedoelt
ik weet ook dat dit niet bewezen is maar wel een ding is)
Om anuskanker te krijgen waarschijnlijk ja.

Als je meer spieren hebt doe je wel langer met je opgeslagen voorraad en meer vet zorgt juist voor slechtere beschikbaarheid.

Om anuskanker te krijgen waarschijnlijk ja.
Tsja... Tegenwoordig krijg je al kanker als je water uit de kraan drinkt.
Andere zeggen weer dat je bent kanker geboren word alleen zijn die cellen nog niet actief.
En weet ik het wat ze nog meer allemaal zeggen tegenwoordig.
Ik vind het wel best allemaal.

Tsja... Tegenwoordig krijg je al kanker als je water uit de kraan drinkt.
Andere zeggen weer dat je bent kanker geboren word alleen zijn die cellen nog niet actief.
En weet ik het wat ze nog meer allemaal zeggen tegenwoordig.
Ik vind het wel best allemaal.
Genen zijn belangrijkste en dan zijn er telkens externe factoren die de kans verhogen (of verlagen). Dit is ook afhankelijk van de hoeveelheid/duur, dus er valt zelf een hoop aan te doen en ook als maatschappij. Afgelopen jaren zijn er al een hoop risicofactoren verminderd. In de EU zijn ze daar ook iets strenger op tov de VS.

Je immuunsysteem is een grote factor in het opruimen van foutieve cellen en dus kanker te voorkomen. Met goede genen heb je al een stapje voor, maar de rest van je leven wil je dat ook optimaal houden.

Laatst bewerkt:
Genen zijn belangrijkste en dan zijn er telkens externe factoren die de kans verhogen. Dit is ook afhankelijk van de hoeveelheid/duur, dus er valt zelf een hoop aan te doen en ook als maatschappij. Afgelopen jaren zijn er al een hoop risicofactoren verminderd. In de EU zijn ze daar ook iets strenger op tov de VS.

Je immuunsysteem is een grote factor in het opruimen van foutieve cellen en dus kanker te voorkomen. Met goede genen heb je al een stapje voor, maar de rest van je leven wil je dat ook optimaal houden.
Ja dat weet ik..
Maar daar ga ik al.. Oma overleden aan kanker, vader overleden aan kanker, moeder 2x een vorm van kanker overleefd (gelukkig).
Dus tsja. Ik probeer zo gezond mogelijk te leven verder met alles erop en eraan en we zien het wel.
Je kan zo gezondleven als je wil maar als jou tijd is gekomen dan is jou tijd gekomen hoe dan ook hoe hard het ook is.

Ja dat weet ik..
Maar daar ga ik al.. Oma overleden aan kanker, vader overleden aan kanker, moeder 2x een vorm van kanker overleefd (gelukkig).
Dus tsja. Ik probeer zo gezond mogelijk te leven verder met alles erop en eraan en we zien het wel.
Je kan zo gezondleven als je wil maar als jou tijd is gekomen dan is jou tijd gekomen hoe dan ook hoe hard het ook is.
Je anus uit de zon houden doet al heel veel 😁

Nou voor velen is de tijd al gekomen rond 50 jaar, maar dankzij medicatie en behandelingen verlengd naar 80 jaar. Hartkwalen, diabetes en kanker dus ook.

Hun levensstijl wijkt mogelijk ook sterk af wat het risico heeft verhoogt, ook mogelijk door factoren uit het verleden die nu niet meer toegelaten zijn of men bewuster van is.

Ook moet je kijken naar de soort kanker. Vrouwen krijgen vaak baarmoederkanker door HPV wat nu grotendeels te voorkomen is met een vaccin. Borstkanker en prostaatkanker is veelal goed te behandelen als je er op tijd bij bent.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter

Nou voor velen is de tijd al gekomen rond 50 jaar, maar dankzij medicatie en behandelingen verlengd naar 80 jaar. Hartkwalen, diabetes en kanker dus ook.

Hun levensstijl wijkt mogelijk ook sterk af wat het risico heeft verhoogt, ook mogelijk door factoren uit het verleden die nu niet meer toegelaten zijn of men bewuster van is.

Ook moet je kijken naar de soort kanker. Vrouwen krijgen vaak baarmoederkanker door HPV wat nu grotendeels te voorkomen is met een vaccin. Borstkanker en prostaatkanker is veelal goed te behandelen als je er op tijd bij bent.
Iedereen wilt oud worden, maar niemand wilt oud zijn….

Beter oud zijn dan er niet meer zijn. Alhoewel dat van je gezondheid dan afhangt, maar overlevingsdrang is meestal sterk.

Bij sommigen is de voortplantingsdrang groter dan de overlevingsdrang wat ook weer complicaties geeft 🤭

Eeuwig jong willen zijn is er altijd al geweest, vooral in de eeuwen dat je van zoveel meer kon sterven als nu.

Gelukkig kunnen ze al heel veel inderdaad.

Uit welk product haal je de 4g epa/dha precies? Ik moet stuk of 30 van die softgels wegwerken daarvoor met mijn H&B Visolie

Voor mezelf:
Creatine
Caffeine/Ritalin
Vit d3
MACA
Magnesium Bi
Oa https://xxlnutrition.com/nl/omega-3-ultra-pure-1000-mg-100-softgels
Maar zijn meer merken met hogere dosis, oa weightworld of

Tsja en ook dat ligt er weer aan op welke manier je dan oud word/bent natuurlijk,
Ik kende mensen van 80 dit nog heel vitaal waren en ik kende mensen van 80 die al met 1 been in het graf stonden.

Terug
Naar boven