XXL Nutrition

Wat zijn voor jou de gevolgen van de hoger energiekosten?

  • Topic starter Steks
  • Startdatum
  • Reacties 299
  • Weergaven 16K
  • Volgers 20

Bezoekers in dit topic

Hoeveel azc's staan er ook alweer in Zuid Holland?
Wij als kust-provincie hebben boten. Je kan wel raden wat ze daar van mij mee mogen doen :D
 
Jan Modaal heeft absoluut hoge marginale druk, daar gaat dit eigenlijk ook niet over. De discussie die ik met Onslow heb gaat daar namelijk helemaal niet over.

De discussie die wij hadden ging over de vraag die hij stelde, namelijk

"Wat is het verschil tussen recordwisten van bedrijven en de overheid die het zelfde doet door hoge belasting te heffen op energie?" (In woorden van gelijke strekking.)

Mijn argument is dat het grote verschil is dat het geld wat de overheid binnenkrijgt door deze hoge belasting, grotendeels weer terugvloeien naar de maatschappij. Terwijl de winsten van de bedrijven grotendeels in de zakken van de aandeelhoudens verdwijnen.



Ik wil hiermee helemaal geen discussie hebben over of de marginale druk op Jan Modaal te hoog is of dat het wel of niet goed is dat er hoge belasting is op de energie.

Mijn argument is alleen dat het niet het zelfde is als winst van een bedrijf.



Ik sluit me aan bij een deel wat jij inderdaar zegt, zoals het voorbeeld over de subsidies die in sommige gevallen vooral terecht komen bij de rijkere groep die het niet nodig heeft.

Ik maakte die opmerking omdat ik enkel geroep hoor over hoeveel winst die bedrijven wel niet maken, het leek of er vergeten wordt dat het grootste gedeelte wat nog eens bovenop die absurde prijzen komt naar de belastingpot gaat en in factor ook gewoon meelift. Dat als je het hebt over een halt toeroepen op winst, het ook wel op de geheven belasting mag worden toegepast.

Dat de belasting hetzelfde doet, bedoel ik dus mee het in factor mee laten stijgen (zonder enige rem) van de kosten voor de burger. Daar mag best een aanpassing of grens op komen als je eigen volk het niet eens meer kan ophoesten.
Dat de belasting er andere dingen mee doet dan een bedrijf, is in mijn vergelijking niet het punt. Dat jij dan vindt dat ze er hele goede dingen mee doen is weer een andere stelling.
 
Welk advies zouden we trouwens van Polen moeten krijgen?
Hoe ze die pushbacks precies uitvoeren? ???
 
Welk advies zouden we trouwens van Polen moeten krijgen?
Hoe je een onderscheid maakt tussen buur(t)landen en de rest van de wereld?
 
 
Zelf maar een frietpan kopen dan.
Toch veel te duur bij de snackbar tegenwoordig.
 
Je zult nog wel meer van die filmpjes tegenkomen. DPG-Media is daar gek op.
 
Ik voorzie een nieuwe vorm van lockdown. Iedereen blijft thuis omdat buiten de deur niks meer te betalen is.
 
Met skipak aan :laugh:

Een skipak is te duur, een minima warmte outfit zal vast goed verkopen in deze tijd.
In China kan ik er toevallig 17 miljoen bestellen, ik moet alleen even de juiste contacten hebben zodat die 100 miljoen goed terecht komt, zonder winstoogmerk hoor ;)
 
Een skipak is te duur, een minima warmte outfit zal vast goed verkopen in deze tijd.
In China kan ik er toevallig 17 miljoen bestellen, ik moet alleen even de juiste contacten hebben zodat die 100 miljoen goed terecht komt, zonder winstoogmerk hoor ;)
Nobel!
 
Een skipak is te duur, een minima warmte outfit zal vast goed verkopen in deze tijd.
In China kan ik er toevallig 17 miljoen bestellen, ik moet alleen even de juiste contacten hebben zodat die 100 miljoen goed terecht komt, zonder winstoogmerk hoor ;)
Dan vergeet je de vluchtelingen in Nederland, en ik heb al een skipak ;)
 
Een skipak is te duur, een minima warmte outfit zal vast goed verkopen in deze tijd.
In China kan ik er toevallig 17 miljoen bestellen, ik moet alleen even de juiste contacten hebben zodat die 100 miljoen goed terecht komt, zonder winstoogmerk hoor ;)
Namens de Staat wil ik je vragen dit niet in een stichting, maar net als al onze partners, in een bv te doen. Ook zullen wij de voorfinanciering regelen, eventuele valutaverschillen in jou voordeel doen wij niet moeilijk over.
 
DE27F732-3CDD-422C-8A9E-2E4822DE5B5B.jpeg
 
Back
Naar boven