XXL Nutrition

Wat zijn voor jou de gevolgen van de hoger energiekosten?

Ik denk dat het goed is dat er altijd sceptisch gekeken wordt naar belasting, maar deze vergelijking is wel echt zo krom als een hoepel.

Belasting wordt uiteindelijk weer uitgegeven aan het ouderhouden van de sociale staat en maatschappij, recordwinsten gaan naar offshore rekeningen van rijke aandeelhouders waar je nooit meer een cent voor terug ziet.

Jan Modaal die na een 40 uur per week werken niet eens meer het huis kan verwarmen door de torenhoge belasting krijgt dat op een of andere manier toch wel weer terug?

Gelukkig maar, dacht dat het deels naar stikstof, uitkeringen, asielzoekers, ambtenaren, wapens Oekraïne, Brussel etc. ging. Toch snap ik dan niet waarom Jan Modaal toch nog in de armoede terecht komt ondanks 40 uur ploeteren en vraag mij af of hij er wel degelijk een cent van terug ziet.

Jan Modaal die na een 40 uur per week werken niet eens meer het huis kan verwarmen door de torenhoge belasting krijgt dat op een of andere manier toch wel weer terug?

Gelukkig maar, dacht dat het deels naar stikstof, uitkeringen, asielzoekers, ambtenaren, wapens Oekraïne, Brussel etc. ging. Toch snap ik dan niet waarom Jan Modaal toch nog in de armoede terecht komt ondanks 40 uur ploeteren en vraag mij af of hij er wel degelijk een cent van terug ziet.

Ja, ook Jan Modaal krijgt ziet geld terug voor zijn belasting.

Jij noemt allemaal uitgaven waar Jan Modaal direct iets van terug ziet.

Uitkering krijgt Jan Modaal ook als hij werkeloos zou worden.
Stickstof maatregelen zijn in het belang van Jan Modaal.
Opvang van azielzoekers lijkt me vrij duidelijk, ik denk dat Jan Modaal ze niet in zijn eigen woning wilt hebben.
Ambtenaren behoeft niet eens een uitleg.
Wapens naar Oekraine, tja dat hangt een beetje af van de specifieke Jan Modaal, maar de reactie van bijna iedereen was dat we Oekraine moeten steunen.

Brussel zal je toch echt wat specifieker moeten gaan zijn in wat je bedoelt? Ik neem aan dat je doelt op de kosten die Nederland maakt voor zijn lidmaatschap aan de EU, maar dat is voor Nederland essentieel op de internationale markt, dus ja, ook dat is absoluut in het belang van Jan Modaal.

Maar jouw vergelijking is gewoon incorrect en dat snap je zelf ook wel.
Ongeacht of je vind dat er te veel belasting op energie is(ik vind het persoonlijk veel te veel). Het geld wat je aan belasting kwijt bent is een stuk minder verloren dat het geld wat als winst naar de bedrijven gaat, dat gaat voor een groot deel naar de broekzakken van een kleine groep.

Opvang van azielzoekers lijkt me vrij duidelijk, ik denk dat Jan Modaal ze niet in zijn eigen woning wilt hebben.
Wapens naar Oekraine, tja dat hangt een beetje af van de specifieke Jan Modaal, maar de reactie van bijna iedereen was dat we Oekraine moeten steunen.

Brussel zal je toch echt wat specifieker moeten gaan zijn in wat je bedoelt? Ik neem aan dat je doelt op de kosten die Nederland maakt voor zijn lidmaatschap aan de EU, maar dat is voor Nederland essentieel op de internationale markt, dus ja, ook dat is absoluut in het belang van Jan Modaal.

Ongeacht of je vind dat er te veel belasting op energie is(ik vind het persoonlijk veel te veel). Het geld wat je aan belasting kwijt bent is een stuk minder verloren dat het geld wat als winst naar de bedrijven gaat, dat gaat voor een groot deel naar de broekzakken van een kleine groep.
Wat lul jij met dat je het geld terugkrijgt?

Laat je pony maar weer groeien malle hipster

Wat lul jij met dat je het geld terugkrijgt?

Laat je pony maar weer groeien malle hipster

Kan je lezen?
Waar zeg ik dat je GELD terug krijgt?

Kom eens met een goed argument IPV persoonlijke aanvallen of ga anders lekker in een goek zitten mokken en bemoei je niet met de discussie.

Kan je lezen?
Waar zeg ik dat je GELD terug krijgt?

Kom eens met een goed argument IPV persoonlijke aanvallen of ga anders lekker in een goek zitten mokken en bemoei je niet met de discussie.
Haal aub wat asielzoekers in huis en geef ze de helft van jouw loon joh.

Man man man door mensen als jij gaat dit land kapot

Ja dit moeten wij echt doen voor het klimaat

Ja nee die mensen moeten wij echt opvangen

Misselijk 🤢

Haal aub wat asielzoekers in huis en geef ze de helft van jouw loon joh.

Man man man door mensen als jij gaat dit land kapot

Beargumenteer nou eens wat dan.

Je kan wel van alles roepen maar zover onderbouw ik daadwerkelijk wat ik zeg en jij roept maar wat.

Door mensen als ik gaat het land kapot?

Wat voor mens ben ik dan?
Wat gaat er kapot?
Wat aan mijn acties of mening zorgt voor die directe afbraak?

Weigeren kan (helaas) ook niet zomaar.
Nee tuurlijk kan dat niet :rolleyes: Een rechter dezelfde avond invliegen om de uitspraak van een andere rechter te cancellen kan wel om zomaar een voorbeeld te noemen.

Oh No Omg GIF by WWE

• Topic Starter Topic Starter
Nee tuurlijk kan dat niet :rolleyes: Een rechter dezelfde avond invliegen om de uitspraak van een andere rechter te cancellen kan wel om zomaar een voorbeeld te noemen.

Oh No Omg GIF by WWE
Hoe zouden we dan nu op dit moment de instroom van asielzoekers op nul kunnen krijgen?

Nu ben ik het niet eens met @Onslow, maar aan jouw antwoord schort ook nogal wat en gaat bovendien niet in op zijn vraag.

Jan Modaal zit met zijn salaris in het gebied waar de marginale druk enorm hoog is. Hij heeft soms wel, soms niet recht op een sociale huurwoning (zijn er niet), kan niet of nauwelijks een hypotheek krijgen, maar mag wel in de vrije sector 2x zoveel betalen.

Vooralsnog heeft Jan Modaal vooral last van de stikstof-maatregelen of dat nu wel of niet uiteindelijk een nobel doel dient.

Hij mag wel betalen voor alle subsidies van mensen die hun huis verduurzamen of in een Tesla rijden, maar zelf heeft hij vooral last van het feit dat met de focus op verduurzamen de leveringdzekerheid en betaalbaarheid in gevaar is gekomen.

Het voordeel dat "we" hebben aan de EU, dat extra maandsalaris waar D66 en andere eurofielen het altijd over hebben is al even onevenredig verdeeld.

Hoe zouden we dan nu op dit moment de instroom van asielzoekers op nul kunnen krijgen?
Heel eenvoudig: Controleren wie er de grens overkomt net zoals ze in bv Denemarken en Zwitserland doen, o en Nederland 35 jaar geleden. Het is niet zo moeilijk hoor Steks alhoewel jij natuurlijk dalijk allerlei internationale 'verdragen' uit je borstzak tovert.

Terug
Naar boven