AndroidHealthClinic

Wat zijn voor jou de gevolgen van de hoger energiekosten?

  • Topic starter Steks
  • Startdatum
  • Reacties 299
  • Weergaven 16K
  • Volgers 20

Bezoekers in dit topic

Hoe zouden we dan nu op dit moment de instroom van asielzoekers op nul kunnen krijgen?
Op nul wordt natuurlijk moeilijk he ratten weten altijd wel een gaatje te vinden maar je kan het ie geval ontmoedigen ipv zoals nu AANMOEDIGEN!
 
Nu ben ik het niet eens met Onslow, maar aan jouw antwoord schort ook nogal wat en gaat bovendien niet in op zijn vraag.

Jan Modaal zit met zijn salaris in het gebied waar de marginale druk enorm hoog is. Hij heeft soms wel, soms niet recht op een sociale huurwoning (zijn er niet), kan niet of nauwelijks een hypotheek krijgen, maar mag wel in de vrije sector 2x zoveel betalen.

Vooralsnog heeft Jan Modaal vooral last van de stikstof-maatregelen of dat nu wel of niet uiteindelijk een nobel doel dient.

Hij mag wel betalen voor alle subsidies van mensen die hun huis verduurzamen of in een Tesla rijden, maar zelf heeft hij vooral last van het feit dat met de focus op verduurzamen de leveringdzekerheid en betaalbaarheid in gevaar is gekomen.

Het voordeel dat "we" hebben aan de EU, dat extra maandsalaris waar D66 en andere eurofielen het altijd over hebben is al even onevenredig verdeeld.


Jan Modaal heeft absoluut hoge marginale druk, daar gaat dit eigenlijk ook niet over. De discussie die ik met Onslow heb gaat daar namelijk helemaal niet over.

De discussie die wij hadden ging over de vraag die hij stelde, namelijk

"Wat is het verschil tussen recordwisten van bedrijven en de overheid die het zelfde doet door hoge belasting te heffen op energie?" (In woorden van gelijke strekking.)

Mijn argument is dat het grote verschil is dat het geld wat de overheid binnenkrijgt door deze hoge belasting, grotendeels weer terugvloeien naar de maatschappij. Terwijl de winsten van de bedrijven grotendeels in de zakken van de aandeelhoudens verdwijnen.



Ik wil hiermee helemaal geen discussie hebben over of de marginale druk op Jan Modaal te hoog is of dat het wel of niet goed is dat er hoge belasting is op de energie.

Mijn argument is alleen dat het niet het zelfde is als winst van een bedrijf.



Ik sluit me aan bij een deel wat jij inderdaar zegt, zoals het voorbeeld over de subsidies die in sommige gevallen vooral terecht komen bij de rijkere groep die het niet nodig heeft.
 
Die komen te vervallen het is crisistijd.
Clap Applause GIF by Fantastic Beasts: The Secrets of Dumbledore
 
Beste eens advies inwinnen in Polen en/of Hongarije, die hebben daar schinbaar een oplossing voor
Gewoon onze levensstandaard verlagen tot doe van Polen en Hongarije zou best wel werken denk ik.
 
Jan Modaal heeft absoluut hoge marginale druk, daar gaat dit eigenlijk ook niet over. De discussie die ik met Onslow heb gaat daar namelijk helemaal niet over.

De discussie die wij hadden ging over de vraag die hij stelde, namelijk

"Wat is het verschil tussen recordwisten van bedrijven en de overheid die het zelfde doet door hoge belasting te heffen op energie?" (In woorden van gelijke strekking.)

Mijn argument is dat het grote verschil is dat het geld wat de overheid binnenkrijgt door deze hoge belasting, grotendeels weer terugvloeien naar de maatschappij. Terwijl de winsten van de bedrijven grotendeels in de zakken van de aandeelhoudens verdwijnen.



Ik wil hiermee helemaal geen discussie hebben over of de marginale druk op Jan Modaal te hoog is of dat het wel of niet goed is dat er hoge belasting is op de energie.

Mijn argument is alleen dat het niet het zelfde is als winst van een bedrijf.
Het ging mij specifiek om onderstaande citaat wat ik las als specifiek over de belastingen op energie.
Jan Modaal die na een 40 uur per week werken niet eens meer het huis kan verwarmen door de torenhoge belasting krijgt dat op een of andere manier toch wel weer terug?
Wat mij betreft is er voor iemand met een torenhoge energierekening geen (direct) verschil of dat belasting is of (over)winst, onze Jan of Jantine kan dat niet betalen.
 
Het ging mij specifiek om onderstaande citaat wat ik las als specifiek over de belastingen op energie.

Wat mij betreft is er voor iemand met een torenhoge energierekening geen (direct) verschil of dat belasting is of (over)winst, onze Jan of Jantine kan dat niet betalen.

Dat klopt, dat maakt op dit moment voor Jan of Jantine modaal weinig uit, want het resultaat is links of rechtsom een hoge rekening.

(Op de lange termijn maakt het wel veel verschil waar dat geld terecht komt en dat was eigenlijk mijn punt)

Ik vind ook dat de belasting liever gisteren dan vandaag omlaag moet. Omdat werkende Nederlanders gewoon kapot gaan aan belasting op energie.

Ik denk dat we het grotendeels met elkaar eens zijn alleen er wat verwarring is waar de initiele discussie over ging.
 
Back
Naar boven