Fitness Seller

weed en gyno?

en wat gaf hij als antwoord? wees is wat duidelijker ;)

Hij zei dat het roken van wiet soms kan leiden tot gyno. Doordat je door wiet meer oestrogeen gaat aanmaken. En soms leidt een teveel van oestrogeen tot gynocomastie.

imo is de kans daarop vrij miniem hoor:)

ik rook al jaren weed nergens last van dus voor mij gaat het niet op. bs

ik rook al jaren weed nergens last van dus voor mij gaat het niet op. bs

Zegt iemand die 5 jaar traint met een bank van 82,5 kg...............:rolleyes: Misschien had je allang over die 100 KG kunnen zitten als je niet gesmoked zou hebben.

THC bevorderd zeker het herstel niet , het zoeken voor excuses om het te gebruiken is imo ook achterlijk Accepteer gewoon dat het niet goed is en doe lekker wat je niet kunt laten.

Ik gebruik ook al jaren XTC en zoop vaak grote hoeveelheden en toch ga/ging ik vooruit. Maar dat wil niet zeggen dat het niet slecht is voor je opbouw.....

Laatst bewerkt:
Ik blow zo nu en dan eens, en ja, wiet past niet bij bodybuilding. Wat niet wegneemt dat je hard kunt groeien met 1 a 2 x per week een jointje.

Verder is er nog een heel groot verschil tussen het roken van pure wiet en wiet vermengd met tabak. Het laatste is nog schadelijker dan wiet opzichzelf omdat er een ying yang effect onstaat in bloedvaat vernauwing en bloedvaat verwijding.

Verder is wiet een stimulerend en ondernemend middel wanneer je het puur rookt. Zodra er tabak in het spel is volgt een duffe levensinstelling.

Oraal slikken heb ik betere ervaringen mee. Een paar gram verwerkt in dierlijk vet geeft een langdurige roes. En uitdroging van m'n huid, keel lijkt niet voor te komen. Ook heeft het veel minder invloed op m'n pomp naderhand.

Vreetkicks kunnen gebruikt worden voor krachtig bulken.

Zegt iemand die 5 jaar traint met een bank van 82,5 kg...............:rolleyes: Misschien had je allang over die 100 KG kunnen zitten als je niet gesmoked zou hebben.

THC bevorderd zeker het herstel niet , het zoeken voor excuses om het te gebruiken is imo ook achterlijk Accepteer gewoon dat het niet goed is en doe lekker wat je niet kunt laten.

Ik gebruik ook al jaren XTC en zuip vaak grote hoeveelheden en toch ga ik vooruit. Maar dat wil niet zeggen dat het niet slecht is voor je opbouw.....

haha kwa massa heb ik anders niets te klagen en alleen mijn bench loopt achter, en dat komt niet door het smoken van weed, ik heb ook al lang mijn probleem ondervonden. ik had gewoon extreem low reps moeten trainen al die jaren wat ik dus nooit heb gedaan

en zo ken ik genoeg lui die aal hun halve leven blowen speed drank ezv en die henk duwt 8x160 kg

trouwens mijn pa rookt al bijna 40 jaar stuf en weed ok geen last van gyno of gezondheids klachten. en traind altijd nog op zijn bijna 60 jarige leeftijd.

haha kwa massa heb ik anders niets te klagen en alleen mijn bench loopt achter, en dat komt niet door het smoken van weed, ik heb ook al lang mijn probleem ondervonden. ik had gewoon extreem low reps moeten trainen al die jaren wat ik dus nooit heb gedaan

en zo ken ik genoeg lui die aal hun halve leven blowen speed drank ezv en die henk duwt 8x160 kg

Daar gaat het niet om. Genoeg verhalen van Opa's die oud worden terwijl ze de hele dag roken en aan de jenever zitten. Ik zeg ook niet dat je niet goed vooruit kan gaan als je elke dag een jointje opsteekt. Maar er werd hier geroepen dat het niet slecht is en zelfs dat het je herstel bevorderd.

En dan neem je jezelf als voorbeeld. Je krachtstats kunnen vele malen beter en er mag ook best nog wat kwaliteits massa op. Dan maakt het mij niet uit of je al die tijd verkeerd getraind hebt want je komt gewoon met een slecht voorbeeld.

haha bron?
volgens mij zuig je dit gewoon uit je duimpje

Ik ken genoeg mensen die blowen en er zijn er wel een stel tussen met (lichte) gyno, ken er zelfs een paar die het hebben laten verwijderen. Deze mensen blowden regelmatig. De behandelende arts gaf ook aan dat er een verband kan zijn tussen gyno en weed gebruik.
Ook erg logische als je weer dat blowen de oestrogeen aanmaak verhoogd, waardoor je een verkeerde verhouding krijgt tussen test en oestrogeen waardes. Daar komt nog bij dat blowen een zekere eetkick als gevolg kan hebben. De extra vetopslag en verhoogde oestrogenen in het bloed kan zorgen voor vetopslag op de vrouwelijke plaatsen. O.a. de borst en de triceps. Dus gyno en vetopslag bij je borst kunnen zeker het gevolg zijn van weed gebruik.
Hasj of weed maakt geen bal uit. Ze bevatten beide de actieve stof waarvan je stoned wordt (THC). Hasj is btw geen geperst afval (tenzij je genept bent misschien), maar kan uit knip afval of wiettoppen gemaakt worden door deze te zeven of in een speciale centrifuge te gooien. Van het fijne poeder worden dan blokken geperst.

Daar gaat het niet om. Genoeg verhalen van Opa's die oud worden terwijl ze de hele dag roken en aan de jenever zitten. Ik zeg ook niet dat je niet goed vooruit kan gaan als je elke dag een jointje opsteekt. Maar er werd hier geroepen dat het niet slecht is en zelfs dat het je herstel bevorderd.

En dan neem je jezelf als voorbeeld. Je krachtstats kunnen vele malen beter en er mag ook best nog wat kwaliteits massa op. Dan maakt het mij niet uit of je al die tijd verkeerd getraind hebt want je komt gewoon met een slecht voorbeeld.

ach wat the hek: ik met mijn 172 cm rond de 90kg 14 % of minder kan nog wel beter ?? ja met aas mischien !! wat ook wel zal gebeuren . mijn kracht is idd niet mijn beste punt, maar daar gaat het ook niet om bij bb puur mijn gewonnen vvm 30 kg minstens

Ik ken genoeg mensen die blowen en er zijn er wel een stel tussen met (lichte) gyno, ken er zelfs een paar die het hebben laten verwijderen. Deze mensen blowden regelmatig. De behandelende arts gaf ook aan dat er een verband kan zijn tussen gyno en weed gebruik.
Ook erg logische als je weer dat blowen de oestrogeen aanmaak verhoogd, waardoor je een verkeerde verhouding krijgt tussen test en oestrogeen waardes. Daar komt nog bij dat blowen een zekere eetkick als gevolg kan hebben. De extra vetopslag en verhoogde oestrogenen in het bloed kan zorgen voor vetopslag op de vrouwelijke plaatsen. O.a. de borst en de triceps. Dus gyno en vetopslag bij je borst kunnen zeker het gevolg zijn van weed gebruik.
Hasj of weed maakt geen bal uit. Ze bevatten beide de actieve stof waarvan je stoned wordt (THC). Hasj is btw geen geperst afval (tenzij je genept bent misschien), maar kan uit knip afval of wiettoppen gemaakt worden door deze te zeven of in een speciale centrifuge te gooien. Van het fijne poeder worden dan blokken geperst.

bron ? geef me die bron anders heb ik hier niets aan!! en anders ga ik het zelf wel uit testen door een tijdje te stoppen (wat voor mij geen probleem is)

Dit houd niet in dat je zonder weed misschien nog meer vooruit was gegaan.
Anyway, als je je eigen goed voelt bij je gebruik moet je dit natuurlijk gewoon doen. De een drinkt zijn biertje, de ander rookt zijn blowtje, sommige mensen doen het allebei en sommige mensen doen geen van beide. Zolang je er niemand mee lastig valt en je je eigen er lekker bij voelt, zie ik er niet het probleem van in. Wil je echter maximaal presteren dan kun je natuurlijk beter niet blowen en drinken, mar zo zijn er nog veel meer slechte gewoontes op te noemen.

Dit houd niet in dat je zonder weed misschien nog meer vooruit was gegaan.
Anyway, als je je eigen goed voelt bij je gebruik moet je dit natuurlijk gewoon doen. De een drinkt zijn biertje, de ander rookt zijn blowtje, sommige mensen doen het allebei en sommige mensen doen geen van beide. Zolang je er niemand mee lastig valt en je je eigen er lekker bij voelt, zie ik er niet het probleem van in. Wil je echter maximaal presteren dan kun je natuurlijk beter niet blowen en drinken, mar zo zijn er nog veel meer slechte gewoontes op te noemen.

daar heb je wel gelijk aan jah, maar er is ook nog een leven naast bb en al helemaal als je geen wedstrijd ambities hebt. maar ik ga voor de lol eens ff kijken of het effect heeft op mijn prestaties kwa kracht en conditie ik geloof het enigsins wel !!

ik heb is erges gelezen dat je door weed roken meer oestrogeen aanmaakt en minder testo.
Zou er dus een verband kunnen zijn tussen weed en gyno ????

Marihuana and coïtus: a critical survey.

* Abel EL.

Marihuana usage is associated with a life-style that involves earlier and more frequent coïtusual activity. Marihuana usage does not affect human male testosteron levels significantly, but does adversely affect sperm production. Animal studies have not found consistent changes in weights of male coïtusual organs but have corroborated the adverse effects of cannabinoid compounds on sperm production. The biological significances of these effects on sperm production are unclear, however, since there is no evidence that human marihuana users or male animals given cannabinoid compounds are less fertile or are at risk for dominant lethal mutations. Cannabinoid compounds reliably inhibit ovulation in animals and are associated with depressed luteinizing hormone (LH) levels in both female and male animals. The decreased LH levels appear to be due to both hypothalamic and ovarian sites of action. Treatment with cannabinoid compounds is also associated with lower testosteron levels in male and lower prolactin levels in female animals. Effects on progesterone levels are inconclusive. Cannabinoid compounds do not possess estrogenic activity. Despite some consistencies in the data in virtually every study conducted with animals, there has been a basic confounding between direct drug action and secondary effects resulting from drug-induced decreases in food and water consumption and attendant weight loss. Almost all of the adverse effects of cannabinoid exposure on reproductive organs can be attributed to these secondary effects.

Gebasseerd op meerdere studies komen uit deze survey volgende conclusies:

1. Geen noemenswaardig effect op testosteron levels bij de man
  2. Wel een nadelig effect op sperma productie
  3. Ook bij dieren nadelig effect sperma productie
  4. Bij dieren wél lagere testosteron levels
  5. Geen oestrogene activiteit vastgesteld

Bijna alle studies zijn uitgevoerd op muizen en ratten en ondersteunen deze bevindingen.

is er trouwens enige theorie over hoe dat weed het sperma aantast, en of dit toch effect kan hebben op de spiermassa?

• Topic Starter Topic Starter
Gebasseerd op meerdere studies komen uit deze survey volgende conclusies:

1. Geen noemenswaardig effect op testosteron levels bij de mens
  2. Wel een nadelig effect op sperma productie
  3. Ook bij dieren nadelig effect sperma productie
  4. Bij dieren wél lagere testosteron levels
  5. Geen oestrogene activiteit vastgesteld

Bijna alle studies zijn uitgevoerd op muizen en ratten en ondersteunen deze bevindingen.

Dus volgens jou kan je geen gyno krijgen door het gebruik van weed?

Gyno is een gevolg van een verstoord evenwicht tussen testosteron en estradiol. Estradiol is wat o.a. zorgt voor groei van de borstklieren. Te weinig testosteron zorgt voor een relatief hoger estradiol, maar teveel testosteron zorgt voor meer aromatase naar estradiol. Aangezien er bij gebruik van weed geen grote daling van testosteron is vastgesteld blijft alles in balans, er is ook geen directe oestrogene activiteit van weed dus via die weg kan het ook niet.

• Topic Starter Topic Starter
dus als je wekelijks blowt, zou er geen enkel probleem zijn.
Maar als je dagelijks 5joints blowt, kan er wel mogelijk lichte gyno optreden omdat je testo dan toch een beetje zal dalen?

Terug
Naar boven