Fitness Seller

weed en gyno?

dus als je wekelijks blowt, zou er geen enkel probleem zijn.
Maar als je dagelijks 5joints blowt, kan er wel mogelijk lichte gyno optreden omdat je testo dan toch een beetje zal dalen?
Dat durf ik niet te zeggen, je zou daarvoor meer onderzoek moeten afwachten.

Nog wat studiemateriaal:

EFFECTS ON REPRODUCTIVE
HORMONES IN MALES
Studies in male rodents have shown significant decreases
in both testosteron and gonadotropins7 with
acute administration of Δ9-THC due to inhibition of the
GnRH pulse generator8 in the hypothalamus. Similar
effects have been demonstrated in primates. In the rhesus
monkey, THC reduced testosteron levels by 65%,
which lasted 1 hour.9 Chronic effects of cannabinoid administration
are less clear. Although dose-dependent
decreases in LH have been observed with chronic administration
of Δ9- THC,10 the effect of chronic exposure
is less dramatic than that of acute administration7 and
may be related to the development of tolerance.11
Human studies investigating the effects of
cannabinoids on reproductive hormones have been
conflicting. Lower testosteron levels have been reported
in chronic marijuana users compared to nonusers,
12 and acute decreases in both LH and testosteron
have been observed after marijuana smoking,13 but
multiple subsequent studies have not confirmed these
findings.14-17 In one study, heavy chronic users were
found to have similar testosteron levels compared to
casual users at baseline and did not experience any significant
alterations in testosteron after a 21-day period
of intense marijuana smoking in a controlled research
setting.14 A subsequent study of similar design by the
same investigators showed no significant changes in
integrated LH levels over the study period.16 These inconsistent
observations may be due to differences in
study design but also may reflect the development of
tolerance, as suggested by the animal studies.
Down-regulation and desensitization of CB1 receptors
in the hypothalamus may underlie the weakening of effect
observed with chronic cannabinoid administration.

18,19

SUMMARY AND CONCLUSIONS
Marijuana and its active component THC affect multiple
endocrine systems. A suppressive effect is seen on
the reproductive hormones, prolactin, growth hormone,
and the thyroid axis, while the HPA axis is activated.
These effects are mediated through CB1 receptor
activation in the hypothalamus, which directly or indirectly
modulates anterior pituitary function. Many of
the responses observed, however, are lost with chronic
administration
, which is likely due to the development
of tolerance. Studies in humans have had inconsistent
results that may reflect differences in study design, the
hormonal milieu (e.g., stage in menstrual cycle), or the
development of tolerance.
Long-term effects on the various
endocrine systems have not been clearly demonstrated,
and clinical consequences, if present, are likely
to be subtle.
[Link niet meer beschikbaar]

Bij chronisch gebruik gaat het endocriene effect dus juist verminderen...

Maar verder een typish geval van studies die elkaar tegenspreken, maar beter geen risico nemen als je zeker wilt zijn.

moet zeggen dat ik zelf ook enige vorm van lokale vetopslag, klierweefsel heb sinds mijn pubertijd. Toen ik bij het ziekenhuis foto's had laten maken + bloedonderzoek was het volgens de arts geen echte gyno. Ook is het niet erger geworden ondanks dat ik toch wel wat blowtjes wegwerk in de week.

Marijuana extracts possess the effects like the endocrine disrupting chemicals.Watanabe K, Motoya E, Matsuzawa N, Funahashi T, Kimura T, Matsunaga T, Arizono K, Yamamoto I.
Department of Hygienic Chemistry, Faculty of Pharmaceutical Sciences, Hokuriku University, Ho-3 Kanagawa-machi, Kanazawa 920-1181, Japan. k-watanabe@hokuriku-u.ac.jp

The progesterone 17alpha-hydroxylase activity, which is one of the steroidogenic enzymes in rat testis microsomes, was significantly inhibited by crude marijuana extracts from Delta(9)-tetrahydrocannabinolic acid (THCA)- and cannabidiolic acid (CBDA)-strains. Delta(9)-Tetrahydrocannabinol, cannabidiol and cannabinol also inhibited the enzymatic activity with relatively higher concentration (100-1000 microM). Testosterone 6beta- and 16alpha-hydroxylase activities together with androstenedione formation from testosterone in rat liver microsomes were also significantly inhibited by the crude marijuana extracts and the cannabinoids. Crude marijuana extracts (1 and 10 microg/ml) of THCA strain stimulated the proliferation of MCF-7 cells, although the purified cannabinoids (THC, CBD and CBN) did not show significant effects, such as the extract at the concentration of 0.01-1000 nM. These results indicate that there are some metabolic interactions between cannabinoid and steroid metabolism and that the constituents showing estrogen-like activity exist in marijuana.

PMID: 15588936 [PubMed - indexed for MEDLINE]

Het effect bij dieren lijkt sterker te zijn dan bij mensen, bij mensen lijkt het ook af te hangen van de omstandigheden. Die rattenstudie geeft iig wel aan dat er meer onderzoek nodig is en dat het risico er wel is.

Waarom zo moelijk doen? Als je ziet dat er nadelige verandering plaatsvind rondom je tepel en je meent dat wiet daar verantwoordelijk voor is, overweeg dan of het je waard is om te stoppen. Wetenschappelijk aangetoond of niet.

Heb er zelf nooit wat van gemerkt, maar mocht ik zoiets aanmezelf opmerken zou ik toch echt m'n keuze niet gaan maken aan de hand van wetenschappelijk bewijs of niet.

De chemische stoffen in marihuana beïnvloeden delen van de hersenen die de geslachts- en groeihormonen controleren en reguleren. Bij mannen, verlaagd marihuana de testosteronspiegel. Testosteron is het belangrijkste groeihormoon en is essentieel voor het groeiproces bij jonge mannen. Dit proces, inclusief het verbreden van de schouders, de vergroting van de spieren, biceps en billen, het verdiepen van de stem, baardgroei en ontwikkeling van de geslachtsdelen, is afhankelijk van adequate hormoonspiegels

hmm billen biceps EN spieren, zo zo ;x

Waarom zo moelijk doen? Als je ziet dat er nadelige verandering plaatsvind rondom je tepel en je meent dat wiet daar verantwoordelijk voor is, overweeg dan of het je waard is om te stoppen. Wetenschappelijk aangetoond of niet.

Heb er zelf nooit wat van gemerkt, maar mocht ik zoiets aanmezelf opmerken zou ik toch echt m'n keuze niet gaan maken aan de hand van wetenschappelijk bewijs of niet.

zelf ik wel vergrote klieren op mijn borst gehad en die zijn ook operatief verwijdert. Dit heeft echter geen samenhang met wietgebruik, is gewoon genetisch bepaald.

Verder denk ik wel dat wietgebruik je een ander mens maakt. Ik zie mensen om me heen die ouder zijn dan mij en wiet roken, die veel minder volwassen zijn dan ik.

Ook in de gym zijn er een paas mensen die waarvan k weet dat ze wiet roken en niet echt goed groeien. Heb het idee dat dit wel samen zou kunnen hangen.

Soms kan de gyno al in vroeg stadium blijvend zijn, dus wel nuttig om het op voorhand te weten. Beter voorkomen dan...

Maar sowieso hoort weed niet thuis in een BB'er levensstijl IMHO...

Heb het ook een tijdje gedaan, wel lekker om de spieren en mind ff te relaxeren en slapen ging ook altijd prima. Maar de nadelen wegen toch niet op tegen de voordelen... het is een heel andere levensstijl vind ik. Maar.. dat moet iedereen voor zichzelf uitmaken.

Heb het ook een tijdje gedaan, wel lekker om de spieren en mind ff te relaxeren en slapen ging ook altijd prima. Maar de nadelen wegen toch niet op tegen de voordelen... het is een heel andere levensstijl vind ik.

ik heb zelf ondervonden dat ik het absoluut niet smorgen of smiddags moet gaan doen (blowen) wantt dan ben ik de hele dag lam en kan ik wel op bed liggen en kan ik savond niet meer lekker trainen.

ik heb zelf ondervonden dat ik het absoluut niet smorgen of smiddags moet gaan doen (blowen) wantt dan ben ik de hele dag lam en kan ik wel op bed liggen en kan ik savond niet meer lekker trainen.

Beter gewoon weekends en dan doordeweeks lekker fris

of als je een blessure hebt en niet kunt trainen ofzo.

Het is niet dat THC echt nadelig is door het lichaam/spieren maar door de levensstijl dat THC met zich meebrengt en ervoor zorgt dat je alles gaat verwaarlozen (trainingen, voeding..)
Daar schuilt volgens mij meer gevaar in.

Het is niet dat THC echt nadelig is door het lichaam/spieren maar door de levensstijl dat THC met zich meebrengt en ervoor zorgt dat je alles gaat verwaarlozen (trainingen, voeding..)

Daar zit ook een vorm van waarheid in. Mensen die veel blowen zijn over het algemeen meer passief en laks dan mensen die het niet doen. Dit houd echter niet in dat dit altijd zo is. Je kan van blowen ook helemaal opgaan in waar je mee bezig bent, ik denk dat het eraan ligt wat je leuk vind om te doen.

Daar zit ook een vorm van waarheid in. Mensen die veel blowen zijn over het algemeen meer passief en laks dan mensen die het niet doen. Dit houd echter niet in dat dit altijd zo is. Je kan van blowen ook helemaal opgaan in waar je mee bezig bent, ik denk dat het eraan ligt wat je leuk vind om te doen.

denk ik ook

Lijkt me wel dat als je het elke dag doet dat 't invloed ken hebben. Maar als je gewoon soms een jonko smoort is er niks mis mee lijkt mij. Doe 't onderhand al 4 jaar en heb er ook nooit last van gehad met trainen. Alcohol heeft wel flinke negatieve invloed op m'n trainingen..

Terug
Naar boven