Fitness Seller

Weigeren om leefstijl aan te passen = sterven

Peiling Peiling Wat vind je ervan?

• Totaal stemmers
    90

pat21

Lamme tak
Elite Member
Waardering
425
Comazuiper sterft door weigering operatie
Uitgegeven: 20 juli 2009 20:33
Laatst gewijzigd: 20 juli 2009 20:33
LONDEN - Een Britse jongeman is op 22-jarige leeftijd aan levercirrose gestorven omdat hij niet kon aantonen dat hij een half jaar zonder alcohol kon. De autoriteiten weigerden hem voor die periode een reddende levertransplantatie te geven.

De man uit Londen begon volgens eigen zeggen op 13-jarige leeftijd met het gevaarlijke comazuipen. Tien weken geleden moest hij voor de eerste keer naar een ziekenhuis wegens ernstige gezondheidsproblemen.
Volgens artsen had de patiënt nog maar een paar weken te leven. De gezondheidsautoriteiten weigerden echter een transplantatie.

Volgens de richtlijnen had de man moeten bewijzen dat hij een half jaar van de alcohol kon afblijven. De moeder beklaagde zich in Britse media over de strikte naleving van de regels.

Wat vinden we hiervan? Hebben de autoriteiten juist gehandeld of hadden ze de jongen moeten helpen door hem wel een levertransplantatie te geven

ends good, all good toch?

goed van die artsen,

Belachelijk dat een systeem een minderjarige niet van de drank kan afkrijgen. Hij is nu wel meerderjarig maar ergens gaat het toch mis als er geaccepteerd wordt dat minderjarigen zich volledig kapot zuipen. De schade is al veel eerder gedaan en de keuze van dokters is op zich wel terecht maar hier had gewoon veel eerder ingegrepen moeten worden.

Wat een klote-enquete! Gezien zijn leeftijd verdiende hij nog wel een kansje lijkt me. En 6 maanden zonder alcohol voorafgaand aan de operatie was ook geen optie want dan was het al te laat geweest.

/care lelijke engelse

Laat hem maar rotten. Die lever kan wel voor zinnigere mensen gebruikt worden.

het is misschien hard, maar ik vind dat ze goed gehandeld hebben. zou hij een nieuwe lever krijgen, dan is het nog maar de vraag hoe lang die nieuwe lever meegaat..

• Topic Starter Topic Starter
Belachelijk dat een systeem een minderjarige niet van de drank kan afkrijgen. Hij is nu wel meerderjarig maar ergens gaat het toch mis als er geaccepteerd wordt dat minderjarigen zich volledig kapot zuipen. De schade is al veel eerder gedaan en de keuze van dokters is op zich wel terecht maar hier had gewoon veel eerder ingegrepen moeten worden.

Dat is een feit. Het had nooit zover moeten en mogen komen. De ouders hebben zwaar gefaald.

Waarom moet een systeem eigenlijk een persoon van de drank afhelpen als de persoon in kwestie duidelijk geen zin heeft in die onthouding. Weer een moron minder, so what? Bespaart een berg kosten en ellende. Deden we dat maar meer, evolution does the job. Wordt het nog eens rustig en betaalbaar in Europa.

De overheid kan (nog) niet alles weten wat wij doen, die moeder had echter wel moeten zien dat er iets mis was. In dit geval is de moeder waarschijnlijk het zwakke schakel in dit systeem.

Offtopic dit maar, als je bij donorrigistratie kon aangeven van: Mensen die drinken, criminele achtergrond hebben, roken, drugs gebruiken etc. mogen mijn organen niet krijgen. Zouden dan meer van jullie orgaandonor worden?
Ik wel...

Jup, alleen dan krijg je weer de vraag tot hoever die beperkingen moeten worden opgelegd. Dan wordt het een Big Brother is Watching You... Kan je helemaal niks meer doen wat ongezond is... Moeilijk.

Waarom moet een systeem eigenlijk een persoon van de drank afhelpen als de persoon in kwestie duidelijk geen zin heeft in die onthouding. Weer een moron minder, so what? Bespaart een berg kosten en ellende. Deden we dat maar meer, evolution does the job. Wordt het nog eens rustig en betaalbaar in Europa.

maar waar ligt de grens? Alleen bij drank en drugs of als men rookt? Hoeveel mag je dan wel drinken? Dit is natuurlijk wel een extreem voorbeeld, maar de grens kan vanzelf opschuiven

Idd, zie bovenstaande post. Is ECHT heel moeilijk om te gaan bepalen. Dat lukt in de praktijk gewoon niet zonder een belachelijk eng systeem te creeren.

Bijna 10 jaar gehad om er iets aan te doen! Mensen die niet snuggerder zijn of die hardleers zijn en MISSCHIEN pas tot het besef komen dat ze verkeerd bezig zijn als er ook echt wat ernstigs voorvalt, zullen het in mijn ogen nooit leren!

Dat is een feit. Het had nooit zover moeten en mogen komen. De ouders hebben zwaar gefaald.

Ho ho, ouders zijn zich vaak nergens van bewust, waarschijnlijk zoop hij zich met zijn vrienden gewoon helemaal klem en hadden zijn ouders geen idee dat het zo erg was.

Ho ho, ouders zijn zich vaak nergens van bewust, waarschijnlijk zoop hij zich met zijn vrienden gewoon helemaal klem en hadden zijn ouders geen idee dat het zo erg was.

Nou.... als je zoveel drinkt dat je in coma raakt dan moet je als ouder toch wel een vermoeden hebben dat er iets niet klopt

Terecht hoor vind ik.
Ik zou tenminste als gever van een donor niet willen hebben dat mijn lever naar iemand gaat die niet van de alcohol af kan blijven.
En jouw lever dan ook binnen een paar jaar naar de t*fus zuipt.

Terug
Naar boven