Fitness Seller

Weigeren om leefstijl aan te passen = sterven

Peiling Peiling Wat vind je ervan?

• Totaal stemmers
    90
Wat vinden we hiervan? Hebben de autoriteiten juist gehandeld of hadden ze de jongen moeten helpen door hem wel een levertransplantatie te geven

Dit is de regerende tendens van artsen in ziekenhuizen hoor, als jij een risico vormt voor recidief krijg je de behandeling niet, dan ga je maar dood.

Ik begrijp wel dat de artsen dit niet willen doen. Er zijn al te weinig donors en dan moeten ze een orgaan geven aan iemand die hem na een jaar, misschien twee kapot maakt terwijl er iemand anders 20 jaar+ mee doet.

Zodra je de dood in de ogen kijkt besef je pas dat je fout bezig bent, tot die tijd is er groot kans dat je hardleers bent en het je allemaal geen **** kan schelen.

Iemand die de dood in de ogen heeft gezien verandert zijn levensstijl echt wel, trust me. als zo een persoon gewoon door zou gaan waar hij mee bezig was zou ik mijn pakketje post it's die hier liggen opeten.

En komop.. van je 13e t/m je 18e moet er voor je gezorgd worden; dan moet je in toom gehouden worden en opgevoed worden.. dat zijn je puber/tiener jaren; elk zelfrespecterende ouder zou zoiets nooit toegelaten hebben.

Dat hij flink de mist in is gegaan is dan naar mijn mening ook niet zijn fout, en hij had gewoon die lever transplantatie moeten krijgen. Beetje triest en ietwat egoïstisch dat ze hem hebben laten sterven.

We streven niet naar een perfecte samenleving, iedereen maakt fouten en sommige hebben gewoon meer nodig voordat ze dat inzien. Door de wat grovere uitschieters te laten sterven omdat ze aan een verslaving zitten of wat dan ook, terwijl ze gered hadden kunnen worden is in mijn ogen moord. Iedereen die onperfect is vermoorden; alsof hun perfect zijn.

Het is belangrijk een regel te kiezen die mensen de juiste incentives geeft, wanneer men geholpen wordt zonder destructief gedrag op te geven dan zullen de problemen enkel groter worden in de toekomst.

Als jij niet wil aanvaarden dat je van comazuipen kan sterven, dat is dat jou goed recht, dan is de wereld voor jou te min.

Hopelijk blijf ik me aan de natuurwetten houden, maar als er iets is wat ik niet kan aanvaarden aan het universum, en waar ik door kan sterven, dan ga ik liever dood dan toegeven aan deze wetten. Ik vind het eigenlijk al erg genoeg dat ik mij moet schikken aan deze wetten, maar er zijn nu éénmaal zaken die mij genot en geluk schenken, dus probeer ik met de beperkingen van het leven te leven, en deze (zoals positief is en het beste is), te aanvaarden.

Laatst bewerkt:
ik vind, dat ze zo'n lief comazuipertje best nog wel een kans hadden mogen geven. Daar kan de gemeenschap och nog wel een paar jaar voor betalen?:D
Hij droeg zelf iig genoeg bij aan de staatskas.;)

Levers groeien nu eenmaal niet aan de boom, en ik weet zeker dat iemand anders die lever veel beter kan gebruiken.

Iemand een goede lever geven die hij waarschijnlijk toch weer naar de knoppen helpt. Nee, dan kan je die lever beter aan een persoon geven die er ook dankbaar mee omspringt.

Zodra je de dood in de ogen kijkt besef je pas dat je fout bezig bent, tot die tijd is er groot kans dat je hardleers bent en het je allemaal geen **** kan schelen.

Iemand die de dood in de ogen heeft gezien verandert zijn levensstijl echt wel, trust me. als zo een persoon gewoon door zou gaan waar hij mee bezig was zou ik mijn pakketje post it's die hier liggen opeten.

En komop.. van je 13e t/m je 18e moet er voor je gezorgd worden; dan moet je in toom gehouden worden en opgevoed worden.. dat zijn je puber/tiener jaren; elk zelfrespecterende ouder zou zoiets nooit toegelaten hebben.

Dat hij flink de mist in is gegaan is dan naar mijn mening ook niet zijn fout, en hij had gewoon die lever transplantatie moeten krijgen. Beetje triest en ietwat egoïstisch dat ze hem hebben laten sterven.

We streven niet naar een perfecte samenleving, iedereen maakt fouten en sommige hebben gewoon meer nodig voordat ze dat inzien. Door de wat grovere uitschieters te laten sterven omdat ze aan een verslaving zitten of wat dan ook, terwijl ze gered hadden kunnen worden is in mijn ogen moord. Iedereen die onperfect is vermoorden; alsof hun perfect zijn.

Dus dan maar elk jaar een nieuwe lever? Hij heeft gewoon geleerd via de harde weg dat het niet zo handig was zo veel te drinken. Hopen hebben zijn vriendjes er ook wat van geleerd.

Optie 1, boeit me niet. :)
Die gast mag zich de t*ring inzuipen maar verwacht niet dat de dokters heel lief een lever leveren zodat je over een paar maanden die kan verrachen. :)

Terecht dat hij geen nieuwe lever kreeg.
Wat overigens al meerdere mensen aangeven, hier ligt de fout niet, men had eerder moeten ingrijpen bij die gast.

ja lijkt me wel logisch opzich, eigen schuld en ook slecht optreden van de ouders als je al vanaf je 13e "comazuipt" :rolleyes:
en dan moeten ze ook zoiets toepassen bij mensen die extreem veel anabolen gebruiken.

vind ik ook dat ze zieke moordenaars en verkrachters ook moeten laten rotten ipv medische zorg te geven, die verdienen het nog minder om geholpen te worden.

Als je op je 13e kan beginnen met coma zuipen is er in de opvoeding ook iets niet helemaal goed.

Moeilijke situatie. Er zijn zoveel mensen die in het weekend een slokje, slikje of snuifje nemen. Ook zijn er veel mensen met overgewicht en mensen die roken, etc, etc...

Nu is dit natuurlijk een hele extreme situatie maar waar ga je de grens trekken? Mocht er een lever ter beschikking zijn geweest denk ik dat ze hem gewoon hadden moet transplanteren. De belangrijkste taak van doktoren is altijd nog iemands leven redden...

Nou, ik vind het logisch dat een "nieuwe" lever eerder word gegeven aan iemand die een normale levensstijl had dan aan iemand die als hobby coma zuipen had. Maar ik vind het nog veel kwalijker dat hij toen hij minderjarig was niet bewust word vastgehouden omdat hij een gevaar is voorzich zelf en wellicht ook was voor de buitenwereld. En het lijkt me ook sterk dat wanneer je minderjarige kind zichzelf in een coma zuipt de ouders niet op de hoogte worden gesteld door de autoriteiten.

Ja hij zou zich toch weer kapot zuipen met die nieuwe lever...

Off Topic: Die laatste 2 opties :roflol:

Ben ik nou de enige die zich afvraagt: Hoe bewijs je in godsnaam dat je een half jaar lang van de alcohol af kan blijven?!

Laatst bewerkt:

Dan had iemand anders gestorven die ook op een lever aan het wachten was. Waarschijnlijk iemand die wel zuinig is op zijn lichaam........

Die kerel is al sinds zijn 13de zwaar aan het bijdragen aan de sociale zekerheid onder de vorm van BTW-bijdragen. Als er één een nieuwe lever verdient..

goed gehandeld

Terug
Naar boven