- Waardering
- 24
- Lengte
- 1m79
- Massa
- 113kg
- Vetpercentage
- 35%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
na cardio ?
niet.
Er is geen specifieke reden om carbs na cardio te nemen. (tenzij je cardio bestaat ui 2 uur hardlopen of zo)
Jawel. als je wilt bulken wel. bodybuilders doen dat volop.
Ik train een dik anderhalf uur[krachttraining] en daarna nog eens 45 min low intensity cardio en ik pak meteen als ik klaar ben 70 gram magnificent post workout en 20 min daarna een protein shake.
Voor mij werkt het in ieder geval, desondanks ik nauwelijks iets afval, maar ik merk het vooral aan mijn spieren ze krijgen mooiere vorm[''droger'' worden] en aders komen te voorschijn.
Jawel. als je wilt bulken wel. bodybuilders doen dat volop.
Wat 'jawel'? Dat over carbs na cardio? Er zijn maar weinig mensen die bulken en daarbij ook nog cardio doen..
en hoe lang duurt het voordat je lichaam dit verteerd heeft en hoe lang duurt het volledige herstel proces?
Dus denk je dat niet dat je dag totaal veel belangrijker is dan je post work out shake?
Nee, weinig. Ze zijn er wel, maar niet veel in verhouding met bulkers die geen cardio doen.

Wat 'jawel'? Dat over carbs na cardio? Er zijn maar weinig mensen die bulken en daarbij ook nog cardio doen..
Nee genoeg, misschien dat jij meer ervaring hebt in deze sport, maar in mijn ervaring zie ik er toch genoeg die cardio doen![]()

Voor mij werkt no/low carb post wo dus voor geen meter. Ik heb een veel langer herstel, ik voel me doodmoe en krijg slaapaanvallen. Ik ging ook beter groeien toen ik dat om ging keren.
Ik draai het dus altijd om; overdag weinig carbs en dan post w.o mijn grootste aandeel.
Kanttekening is wel dat ik zo iemand ben die het beter doet op low fat/high carb schema's dan op low carb. Sterker nog, ik verlies nauwelijks vet op low carb. Op de een of andere manier gaat die oven niet aan.
Bij high carb wel en snel ook. Low carb is voor mij wel lekker om snel wat vocht te verliezen, maar dat is dan ook het enige. Zowel spiergroei als vetverlies gaat voor mij beter op high carb.
Zelf uitvogelen dus. Er is geen one size fits all.
Al heb ik het perfecte schema ook voor mezelf nog niet gevonden, blijft passen en meten.
Ik heb wel een duidelijk verschil gemerkt in welzijn op de verschillende methoden.
High carb ben ik sneller ziek, sneller last van allergie en absoluut de lul met griep.
Low carb/high fat ben ik nooit ziek, griep nu al 2 jr overgeslagen en ik houd mijn ra ermee onder controle.
Jammer dat low carb apenballen zuigt en ik er niet goed mee kan cutten en het aan mijn energie vreet![]()

Ja denk ik ook.
Gewoon zorgen dat je eind van de dag aan je benodigde macro's en kcal's zit, dan zit je altijd goed.
Persoonlijk vind ik carbs voor een training het beste of sochtends, maar dat verschilt natuurlijk per persoon.
Probeer gewoon wat, totdat het naar jou gevoel goed zit.