Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Lijkt me pijnlijk. Waar blijf je met je organen?riem zorgt er alleen maar voor dat je buikspieren tegen je ruggengraat drukt.

riem zorgt er alleen maar voor dat je buikspieren tegen je ruggengraat drukt.
dat beschermt je tussenwervelsschijven.
zonder riem worden je buikspieren naar buiten gedrukt door het zware liften/hurken.
de riem geeft alleen voordeel bij zware verticale oefeningen.
als je goed en veel wil liften kun je beter zorgen dat je sterke buikspieren hebt.
Geen riem is nog altijd het beste. Je moet er voor zorgen dat je alles mee traind. Enkel bij 1rm's squat en deadlift kun je er een gebruiken, maar dan nog ben je beter dat je het beperkt.
Ik train al jaren gewichtheffen en deed vroeger competitie. Op training gebruikte ik nooit superveel een riem, enkel op wedstrijd omdat je dan wel eens ver boven je pr's kunt komen.
Een riem verminderd ook de ontwikkeling van het dorso-abdominaal corset.
Bij beginners zou je eerder een lap moeten geven met hun riem. Je ziet dikwijls dat ze ook alle oefeningen met die riem doen. Nergens nodig voor!!
Je laatste zin is correct. De rest niet imo. Natuurlijk gezien gebeurt er juist het tegenovergestelde. In een gezonde core, trekken de buikspieren in eerst instantie naar binnen bij bijv het oppakken van een dumbbell. (dit agv het samentrekken van de binneste laag buikspieren). Let op: in een gezonde core, waarin de verschillende lagen buikspieren goed SAMENWERKEN. (een riem kan juist een goede samentrekking van de buikspieren verhinderen)
-->----------------------------------------------------------------------------------------------
ik denk het niet .
kijk maar als je door je hurken gaat naar je buik.
die komt naar voren.
met riem zal hij juist naar binnen drukken.
Je laatste zin is correct. De rest niet imo. Natuurlijk gezien gebeurt er juist het tegenovergestelde. In een gezonde core, trekken de buikspieren in eerst instantie naar binnen bij bijv het oppakken van een dumbbell. (dit agv het samentrekken van de binneste laag buikspieren). Let op: in een gezonde core, waarin de verschillende lagen buikspieren goed SAMENWERKEN. (een riem kan juist een goede samentrekking van de buikspieren verhinderen)
-->
Maar ik blijf erbij dat een goede bekken-, knie- en enkelstand VEEEL, VEEEL, HEEL ERG VEEL crucialer zijn voor het gezond houden van je rug dan een riem. Jammergenoeg is daar ongeveer een miljoenste van de aandacht voor ivm het gebruik van riemen.