MuscleMeat

Welcome to the USA

Uiterlijk is niet wat bedoeld word met het adjectief 'oppervlakkig' hoor.
En dat is nou relatief. Voor jou is religie en afkomst oppervlakkig, voor mij gaat het juist diep.

Als iemand religieus is dan weet ik al enkele hele belangrijke zaken:

- tegen abortus
- tegen homo's
- tegen coïtus voor huwelijk
- tegen condoomgebruik
- tegen stamcelonderzoek
- tegen etc....

- mogelijk te weinig kritisch tegenover de informatie die er te vinden is
- mogelijk lager IQ
- mogelijk conservatief
- mogelijk etc...

Als iemand van vreemde afkomst is:

- mogelijk gelukzoeker
- mogelijk extremist
- andere gewoonten
- hogere kans op crimineel gedrag (zie statistieken)
...

Alles wat je over iemand weet draagt bij tot hoe je perceptie is tegenover die persoon. Soms zijn het vooroordelen, maar soms ook niet. Punt is dat die dingen niet oppervlakkig zijn maar vaak juist heel wat zeggen over iemand.

Eigenlijk is zelfs het uiterlijk van iemand genoeg om heel wat over die persoon te kunnen zeggen. Zulke dingen zijn niet oppervlakkig, dit heet mensenkennis.

En dat is nou relatief. Voor jou is religie en afkomst oppervlakkig, voor mij gaat het juist diep.

- tegen abortus
- tegen homo's
- tegen condoomgebruik
- tegen stamcelonderzoek
- tegen etc....

- mogelijk lager IQ
- mogelijk conservatief
- mogelijk etc...

- mogelijk gelukzoeker
- mogelijk extremist
- andere gewoonten
...

Alles wat je over iemand weet draagt bij tot hoe je perceptie is tegenover die persoon. Soms zijn het vooroordelen, maar soms ook niet. Punt is dat die dingen niet oppervlakkig zijn maar vaak juist heel wat zeggen over iemand.

Eigenlijk is zelfs het uiterlijk van iemand genoeg om heel wat over die persoon te kunnen zeggen. Zulke dingen zijn niet oppervlakkig, dit heet mensenkennis.

Wat een ****ing waardeloze post Big T

De 'mogelijk' zaken kan je sowieso schrappen. Als iemand van vreemde afkomst is: andere gewoonten'. My god... Zeg dan niets...

Voor de rest zullen je bevindingen mbt religieuzen wellicht correct zijn als het over de grote groep gaat. Maar om te denken dat je aan de hand van iemands religie denkt de dingen te weten over een persoon die je stelt, dan heb je nog een lange weg te gaan mbt 'mensenkennis'.

De 'mogelijk' zaken kan je sowieso schrappen. Als iemand van vreemde afkomst is: andere gewoonten'. My god... Zeg dan niets...

Voor de rest zullen je bevindingen mbt religieuzen wellicht correct zijn als het over de grote groep gaat. Maar om te denken dat je aan de hand van iemands religie denkt de dingen te weten over een persoon die je stelt, dan heb je nog een lange weg te gaan mbt 'mensenkennis'.

ooit zal ik gelijk krijgen.......
;):D

Het is je goed recht om dat te vinden.

De 'mogelijk' zaken kan je sowieso schrappen.
Waarom? Als je weet dat er een grotere kans bestaat dan kan dat mee bepalen. Je "weet" het dan nog niet, maar je hebt wel een vermoeden. Je moet dan alleen nog dat vermoeden kunnen bewijzen.

Als iemand van vreemde afkomst is: andere gewoonten'. My god... Zeg dan niets...
Hoezo? Als ik weet dat iemand uit een bepaald land komt waar heel vaak het geloof op radicale wijze gevolgd wordt, waar er nog vrouwendiscriminatie is, dan is de kans groot dat die gewoonten ook in een ander land gevolgd worden. En trouwens is dat helemaal niet ver gezocht, want het blijkt vaak te kloppen ook.

Haha ik hoor van mijn omgeving vaak dat ik een goede mensenkennis heb. Dat komt omdat ik let op details en achtergronden van mensen. Dingen die ze doen en zeggen.... ALLES wat je ziet of hoort bepaald je mensenkennis.

Maar nogmaals: het is dom om vermoedens te uiten in vormen van discriminatie. Dus dat mag je nooit afleiden uit mijn post.

Waarom? Als je weet dat er een grotere kans bestaat dan kan dat mee bepalen. Je "weet" het dan nog niet, maar je hebt wel een vermoeden. Je moet dan alleen nog dat vermoeden kunnen bewijzen.

Omdat de 'mogelijk' zaken beslist niet voorbehouden zijn aan religieuzen. Je eerste rijtje 'tegen', zou vervangen moeten worden door 'mogelijk'.

Hoezo? Als ik weet dat iemand uit een bepaald land komt waar heel vaak het geloof op radicale wijze gevolgd wordt, waar er nog vrouwendiscriminatie is, dan is de kans groot dat die gewoonten ook in een ander land gevolgd worden. En trouwens is dat helemaal niet ver gezocht, want het blijkt vaak te kloppen ook.

vrouwendiscriminatie bestaat hier ook nog, zij het in mindere mate. (mannendiscriminatie ook overigens, maar goed)
de kans is idd groot. Zoals ik ook al zei: op de grote groep gezien. De stelligheid waarmee je de 'tegen' zaken echter stelt is ridicuul. Een voorbeeld: mijn moeder is zwaar gelovig, maar niet tegen euthanasie of abortus.

'mogelijk' = erg wazig. Het geldt voor zoveel meer groepen mensen. Pas bij persoonlijk contact worden dergelijke zaken duidelijk. Het kan prima zijn dat je veel conservatief gelovigen tegenkomt. Maar ook daarin kan je persoonlijke bias een grote rol spelen.

Haha ik hoor van mijn omgeving vaak dat ik een goede mensenkennis heb. Dat komt omdat ik let op details en achtergronden van mensen. Dingen die ze doen en zeggen.... ALLES wat je ziet of hoort bepaald je mensenkennis.

Misschien moet je je omgeving dan beter leren kennen? :D
Gekheid, en ik zeg ook niet dat je geen mensenkennis hebt, maar ik mag hopen dat je verkregen informatie op een andere manier kanaliseert dan op deze manier. Als jij met een religieus persoon spreekt ga je er toch niet direct van uit dat deze tegen euthanasie etc is? Vandaar ook dat ik zeg dat je de 'tegens' uit je post beter kunt vervangen door 'mogelijk'. En dan krijgt je post al een heel andere lading. Het is tegenwoordig ook prima mogelijk om atheïst en conservatief te zijn. En het is mogelijk om dominee en atheïst te zijn. (Erkenning van pluriformiteit is de basis van een samenleving naar mijn idee)

Maar nogmaals: het is dom om vermoedens te uiten in vormen van discriminatie. Dus dat mag je nooit afleiden uit mijn post.

Wat ik mag afleiden uit je post is aan mij, dat hangt af van jouw boodschap. Daarbij discrimineer je natuurlijk hevig: religieuzen zijn tegen etc. etc. En dat is zo menselijk als de pest. Het is wel de vraag of je je daarbij op juiste 'vooroordelen' baseert. En ik denk dat je daarbij veel te kort door de bocht gaat.
Want wat zegt het feit dat iemand religieus is nu werkelijk over iemand? Dat deze of gene in god gelooft? Zelfs dat is dus betwistbaar.

- tegen abortus
- tegen homo's
- tegen condoomgebruik
- tegen stamcelonderzoek
- tegen etc....

- mogelijk lager IQ
- mogelijk conservatief
- mogelijk etc...

- mogelijk gelukzoeker
- mogelijk extremist
- andere gewoonten
...

Dit is gewoon te grappig, dat er zo een mensen nog echt bestaan. :roflol::roflol:

Mensenkennis en vooroordelen, ik zie genoeg om me heen dat veel mensen die twee begrippen onwillekeurig inwisselbaar gebruiken. Meeste lieden die zichzelf mensenkennis toedichten zitten zonder het zelf door te hebben vastgeroest in vaste, luie denkpatronen. Is mijn ervaring en eigenlijk doe ik nu hetzelfde min of meer.

Onbewust doet iedereen het in bepaalde mate, maar je bent ver heen als je het onderscheid niet meer ziet. Als je vriendenkring zegt dat je over veel mensenkennis beschikt zou ik extra alert zijn, wat ik zelf veel zie bij mensen die van een ander zeggen "ja die gozer heeft wel veel mensenkennis!" is dat die persoon uiteindelijk goed hetgeen kan verwoorden wat andere ook voelen bij bepaalde oppervlakkige kenmerken van een ter discussie staand persoon.

Het is net zo met mensen die betrekkelijk vaak bezig zijn met hoe slim ze wel niet zijn en hoe zich dat verhoud met anderen, of mensen die regelmatig laten vallen dat ze wel goed liggen bij de vrouwtjes..veelal is het dan vooral onbewust wishful thinking en 'net niet' en belangrijkste, slechts afspelend in zijn of haar eigen wereldje.

Geen persoonlijke aanval persee hoor Big-T, maar dat lijstje dat je samenstelt en mensen kennelijk in categoriseert komt op mij nogal belachelijk over. Het is inderdaad hoe mensen onbewust denken, die categorisering zijn onbewuste processen die een indruk maken, maar om nu bewust mensen als zodanig (en zo doe je het overkomen) in te delen bij contact komt op mij enigszins wereldvreemd en oppervlakkig over.

Terug
Naar boven