AndroidHealthClinic

Welcome to the Xamderzone (trainings-log)

xamderzone

Advanced Bodybuilder
Waardering
5
Welcome to the Xamderzone (trainings-log)

Dag luitjes, ik sport eigenlijk al mijn hele leven...begonnen op jonge leeftijd met o.a. tennis, voetbal en volleybal. Daarna (een jaar of 2 terug) een jaartje aan thaiboxen gedaan. Vlak daarna ben ik verder gegaan met fitness en nu sinds een klein half-jaar probeer ik het allemaal wat serieuzer aan te pakken. Momenteel volg ik een clean-bulk eetschema en train ik 4 maal per week op ma/di en do/vr.

Mijn trainingsschema ziet er globaal als volgt uit:

MA: Benen/Buik
DI: Borst/Biceps
DO: Schouders/Triceps
VR: Rug/Buik

Ik probeer hier bijna dagelijks min. een half uur cardio aan toe te voegen om zo wat lager in vet percentage te komen. Voornamelijk het onderste buiklaagje wil ik zien verdwijnen en hopelijk gaan zo mijn onderste buikspieren beter zichtbaar worden.

Mijn eetschema ziet er (globaal) zo uit:

06:30: Opstaan een maatschep Megagrow met sinaasappelsap en water.
06:45: Halve liter magere melk met een flinke kop havermout
06:45: XXL Whey (3 scheppen) met water.
06:45: 1x Multivitamine / 2x Omega 3 / 1x ijzer.
10:00: 4 sneden bruinbrood met 4 plakken kalkoenfilet
10:00: Kopje koffie met alleen melk
13:00: Meestal kip met rijst of kip met aardappelstukjes (vaak gecombineerd met wat groente als aubergine/ui/champignon). Allen gebakken met fatfree bakspray.
13:00: Kopje koffie met alleen melk
15:30: 2-4 sneden bruinbrood met pindakaas of wederom kalkoenfilet.
15:30: Kopje koffie met alleen melk
18:00: Meestal kip met rijst of kip met aardappelstukjes (vaak gecombineerd met wat groente als aubergine/ui/champignon). Allen gebakken met fatfree bakspray.
18:00: Of in plaats van de kip met rijst e.d. neem ik nogmaals een halve liter magere melk met een flinke kop havermout (hangt er een beetje vanaf wat we in de koelkast hebben liggen en hoeveel tijd ik heb).
18:30: Als preworkout neem ik of een sachet Nox Pump of 2 maatscheppen Supercharged.
20:00: Als postworkout neem ik mijn 2e XXL Wheyshake en vaak een banaantje.
21:30: Een goede hand noten (voornamelijk walnoten)
23:30: 500mg magere kwark.
24:00: (te laat eigenlijk) slapen!!!

Gedurende de dag zorg ik ervoor dat ik minimaal 2 liter water uit de dispencer op het werk nuttig. Ook eet ik geregeld wat stukken groenten als komkommer, wortel, tomaat e.d.

Zwakke punten waar ik aan wil werken:

* Motivatie wil nog wel eens schommelen. Soms prop ik er wel eens een week rust in waar ik achteraf soms van baal. Vele factoren spelen hier in mee als prive situaties (relaties e.d.), andere bezigheden zoals het bijhouden van mijn appartement (alleenstaand en nog vrijgezel).

* Weekendperikelen. Aangezien ik midden in het centrum woon krijg ik in de weekenden nogal eens last van uitgaansdrang. En wanneer ik uitga gaat dit vaak gepaard met overmatig drankgebruik en soms weleens een sigaretje. Dit wil ik in bepaalde mate verminderen om zo niet telkens mijn lichaam weer te erg belasten. Het weekend is nodig om mijn lichaam te laten rusten. Ook mijn eetpatroon in het weekend wil ik graag wat fine-tunen. Te vaak snak ik dan naar vet eten en hou ik mijn niet voldoende aan het juiste voedingspatroon.

* Suiker. Op kantoor zit een hele aardige vrouw (Ella) die elke morgen haar snoeppot op haar bureau bijschud met nieuw suikerwaar. Ik heb erg veel moeite deze te weerstaan en betrap mijzelf vaker met het opzoeken van deze snoeppot. Ook dit is een puntje waar ik aan wil werken.

* Kracht. Voor mijn lengte en gewicht ben ik nog niet helemaal te spreken over mijn eigen krachten. Ik hoop dan ook mentaal beter te kunnen reageren op nog zwaardere gewichten om zo eindelijk eens een flinke groeispurt te maken.

Doel:

Mijn doel is natuurlijk groot worden met een zo laag mogelijk vet percentage. Ook wil ik mentaal groeien aangezien het maken van PR's je een gevoel van trots geeft. Ik ga vanavond nog eenmaal wat meetwerk verrichten (gewicht, bf %, omtrek armen, omtrek borst, omtrek benen). Mijn doel is verder ook om mij meer te gaan focussen op het meet en rekenwerk qua voedingswaarden ed. Tot heden ben ik daar niet zo geinteresseerd in geweest. Verder is mijn doel buiten het BB toch voldoende lol in het leven te hebben en misschien nog een vriendin erbij te nemen ;-)

Succes! Ben benieuwd naar je krachtstats

Dit is je kans om jezelf te ontdoen van je status als eeuwige superdude en metroseksueel! Laat zien dat je op deze site op de juiste plek bent en show some ****ing hardcore trainingen!

Succes player.

• Topic Starter Topic Starter
20 April)

Goed wakker geworden ondanks een nogal ongezond weekend. Helaas na het werken een inzinking maar me toch bijeen geraapt en rond 7 uur de gym in gegaan. Uiteraard een Nox pump achter de kiezen. Ik voel me vandaag niet op en top fit merk ik zelfs met de Nox op.

Vandaag is het been en buikdag en ik loop als eerste naar de smith machine om er wat squats uit proberen te duwen.

Squats: 10 x 70KG
10 x 80KG
10 x 90KG (met moeite)
8 x 100KG (met moeite)

Wel full squat.

Leg press chair: 10 x 120KG
10 x 130KG
10 x 140KG (met moeite na de vorige squatset)
8 x 150KG (wederom met moeite)

Leg extension: 10 x 40KG
10 x 45KG
8 x 50KG (tip gekregen van de instructeur daar om de stand bij mijn scheen anders te zetten wat de oefening weer iets verzwaarde)
6 x 55KG (rot & kapot, overmatig zweten, warm en leeg).

Kuiten zittend: 12 x 40KG
12 x 45KG
10 x 50KG

Ik voelde me zoals ik al had vermeld bij lange niet topfit en moet wennen aan de temperatuur in de gym. Heb de benen even gelaten voor wat het was en ben de buik gaan doen:

3 x 20 crunch op smalle bank
3 x 20 beenheffen zijkant smalle bank
3 x 30 kabel crushes staand.

Cardio: none! Geen fut meer en was richting huis gegaan.

Voeding was in orde en was vanaf vanmiddag begonnen met de Megagrow:

06:30: Opstaan een groot glas water
06:45: 1 heel ei en 4 ei eiwitten. 2 bruine boterhammen.
06:45: 1x Multivitamine / 2x Omega 3 / 1x ijzer.
10:00: 4 sneden bruinbrood met 4 plakken kalkoenfilet
10:00: Kopje koffie met alleen melk
13:00: kip met aardappelstukjes met wat groente als aubergine/ui/champignon. Allen gebakken met fatfree bakspray.
13:00: Kopje koffie met alleen melk
15:30: 2 sneden bruinbrood met pindakaas (nootjes jammie)
15:30: Kopje koffie met alleen melk
18:00: een halve liter magere melk met een flinke kop havermout
20:00: maatschep Mega grow met druivensap.
20:30: postworkout mijn 2e XXL Wheyshake
21:30: Een halve emmer hotwings (vriend was gekomen voor te x-boxen met deze emmer)
23:30: 500mg magere kwark.
24:00: slapen!!!

Succes! Ben benieuwd naar je krachtstats

Dit is je kans om jezelf te ontdoen van je status als eeuwige superdude en metroseksueel! Laat zien dat je op deze site op de juiste plek bent en show some ****ing hardcore trainingen!

Succes player.

Thanks mannen...ik ga dit log puur bijhouden om zelf mijn eventuele progressie te gaan zien...ik ga niet proberen hier stoer over te komen door wat kilootjes extra te rekenen...ben gewoon nog geen Jarno Harms qua kracht en hier ben ik heel eerlijk in.

Ik hoop dat dit log bijhouden mij gemotiveerd kan HOUDEN en binnenkort eens wat krapper in dat ligbad thuis kom te zitten.

ik ben benieuwd homey :D succes..

Succes, maar waarom squat je in de smith?

veel succes..

goeie voeding :) dat is al heel wat.

Succes, maar waarom squat je in de smith?

Thanks, hopelijk zeg ik nu niet iets doms maar omdat ik bij een "normale" sportschool train (dus geen hardcore) kan ik mijn squat eigenlijk alleen goed uitvoeren in deze smith machine (hebben niet zo'n rek waar je dus meer kracht moet zetten ivm stabilisatie)...

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Succes player!

Thanks, hopelijk zeg ik nu niet iets doms maar omdat ik bij een "normale" sportschool train (dus geen hardcore) kan ik mijn squat eigenlijk alleen goed uitvoeren in deze smith machine (hebben niet zo'n rek waar je dus meer kracht moet zetten ivm stabilisatie)...

Dit snap ik niet helemaal... Hebben jullie helemaal geen squatrek?

Trouwens je moet wel meer en normaal gaan eten gozer. Door al die koppen koffie lijkt het wel veel. Maar je eet echt heel weinig.

wat zijn je veranderingen in je eetschema als je een smsje krijgt van dat chickie ?

Haal je dan die kwark eruit ? en wat zet je daarvoor in de plaats.

Verder ziet het er goed uit.

Terug
Naar boven