AndroidHealthClinic

Welcome to the Xamderzone (trainings-log)

• Topic Starter Topic Starter
Biceps en borst zijn zeker je favoriete spiergroepen, of niet?
Want die gewichten springen er echt uit.

Verder goed te zien dat je serieus bezig bent.
Heb je een SOA te pakken trouwens?

Thanks! Nou ik heb zo niet direct mijn favoriete spiergroepen al moet ik eerlijk toegeven dat ik vroeger de focus inderdaad zoals elke superdude meer op de biceps en borst had. Probeer deze focus nu wel meer richting schouders en benen te zetten...

Verder neem ik het allemaal ook best serieus al zijn er vaak momenten dat ik denk waar doe ik het voor...

Haha toevallig vandaag moeten bellen en SOA vrij verklaard jippie!!!

Je gaat erg goed met de gewichten man! Je zet wel keer op keer PR's neer. Je voeding gaat ook lekker tekeer zo te lezen.

Go!!

Je gaat erg goed met de gewichten man! Je zet wel keer op keer PR's neer. Je voeding gaat ook lekker tekeer zo te lezen.

Go!!

Thanks, ja ik ben bezig mijn eigen kracht wat meer uit te testen en merk dat ik wel wekelijks probeer net ietsje zwaarder te gaan. Denk dat ik mij altijd wat te laag heb ik geschat en ik geloof in wat Ronnie altijd zei om te groeien many reps, heavy weight...voeding probeer ik ook echt op te letten...alleen de weekenden mogen nog wat meer bijgeschaafd worden!

12 Mei 2009)

Qua voeding een redelijke dag gehad. Zat er wat krapjes bij dus heb maar de noodvoorraad aangebroken. Ik heb vandaag dus in mijn 3 pauzes enkel macaroni met broccolli en courgette gegeten. Thuis aangekomen wederom een biefstukje klaargemaakt en toen snel naar de Gym. Vanwege een mega lading stress die ik de afgelopen paar dagen heb meegemaakt had ik het gevoel dat ik moest knallen. En als ik echt wil knallen ga ik vaak toch voor de Supercharged ipv de Nox Pump. 2 volle scheppen en wegwezen op mijn mountainbike. Vandaag even wat freestyle getraind dus even het schema ietwat afgeweken:

BORST SCHUIN-BANKDRUKKEN (MET DUMBELLS):

10 x 18 (Warming Up)
10 x 26
10 x 28
6 x 30! (Lekker)

PLAT BANKDRUKKEN (Dumbbells)

10 x 24
10 x 26
8 x 28

Dumbbell Fly's (Incline):

10 x 12
10 x 14
10 x 16

CABLE CROSSOVER (CABLE MACHINE)

10 x 20
10 x 24

BICEPS DUMBELL CURLS

10 x 12
10 x 14
10 x 16
8 x 18 (niet meer zo netjes)

HAMMER CURLS DUMBELL

16 x 10
16 x 10

SCOTT BENCH EZ-STANG

10 x 20
10 x 25
8 x 30

Hierna even lekker de lat pulldown gedaan:

10 x 40
10 x 45
10 x 50

En nog even een seated row uitgevoerd (onderkant borst)

10 x 30
10 x 35
10 x 40

Vond het goed zo. Was nog knetter opgefokt door de Supercharged en heb thuis weer even flink kunnen koken. Dat was het voor vandaag. Ivm de stress periode heb ik gisteren niet mijn benen getraind. Deze pak ik morgen aan samen met de triceps!

13 Mei 2009l)

Beendag en ivm de maandag rust heb ik er de triceps bij gepakt!

Squats:

10 x 80KG
10 x 100KG
5 x 120KG
(squatten in de smith-machine suckt toch echt. mijn bewegingsvrijheid is zo beperkt dat ik het gevoel heb alsof ik echt de beenspieren minder goed aanspreek)

Normaal pak ik nu de leg press (chair). In het logje van Loo heb ik gelezen dat hij de leg extension na het squatten neemt en zag hier erg zware gewichten. Ik dacht laat ik dit eens proberen aangezien ik normaal maar tot de 55KG ga. Dus bij deze was het lekker knallen zeg. Het ging soepel en kon flink wat meer gewicht nemen:

Leg extension:
10 x 50KG
10 x 55KG
10 x 60KG PR
10 x 70KG PR

Leg press chair:

10 x 170KG PR
10 x 180KG PR
4 x 190KG PR
Pijp leeg!

Kuiten zittend:
12 x 40KG
12 x 45KG
12 x 50KG

Benen zijn lekker voorruit gegaan. Vind het echt k*t dat ik het squatten nog altijd in de smith machine moet doen. Ik ga binnenkort eens kijken of ik er nog een aantal nieuwe beenoefeningen aan kan toevoegen. Misschien nog wat met de losse dumbbells.

Triceps warming up losse dumbbell.

Triceps extension bench.

10 x 8 KG
10 x 10 KG
10 x 12 KG
10 x 14 KG

Triceps pulldown

10 x 20 KG
10 x 22.5 KG
10 x 25 KG
8 x 27.5 KG

Voeding was prima vandaag:
06:30: Opstaan mijn Megagrow met water
06:45: 1 volle kop havermout met halve liter halfvolle melk en een whey shake met water.
06:45: 1x Multivitamine / 2x Omega 3 / 1x ijzer.
09:30: 4 sneden bruinbrood met 7 plakken kalkoenfilet en wat jaja honing mosterdsaus mmm.
10:00: Kopje sterke koffie met alleen melk
13:00: Flinke bak spaghetti met courgette en brocolli en mijn lievelingssaus erdoor: Curry!
13:00: Kopje koffie met alleen melk
13:00: Klote! manager is jarig 1 stuk vlaai
15:30: Wederom een bak spaghetti met courgette en brocolli + mmm huzarensalaatje.
15:30: Kopje koffie met alleen melk
15:30: ****! Er waren nog stukken vlaai over, 2 naar binnen geschoven.
18:00: Alleen even snel een biefstukkie met 1 gepofte aardappel.
20:00: maatschep Mega grow met water.
20:30: postworkout mijn 2e XXL Wheyshake met halfvolle melk.
21:30: 2 sneden bruinbrood met pindakaas.
22:30: 500mg magere kwark.
23:00: slapen (geen Sharreparrie meer dus de focus ligt weer volledig op het BB'en)

Ik ben tevreden over mijn vooruitgang momenteel. Begin eindelijk de definitie wat meer te zien en ook komt er langzaam aan wat meer massa op de benen (welke ik vroeger als superdude veel te weinig tot nooit trainde). Ik ben echt blij dat ik qua schuin dumbbell drukken (borst) toch al met de 30 KG aan het spelen ben en dat de dumbbells bij ons maar tot 32 gaan. Dat voelt toch wel prettig al weet ik dat het ooit ophoud hier en ik verplicht zal zijn een hardcore gym te gaan zoeken.

Peace!

Misschien wat Lunges toevoegen?

12 Mei 2009)

Qua voeding een redelijke dag gehad. Zat er wat krapjes bij dus heb maar de noodvoorraad aangebroken. Ik heb vandaag dus in mijn 3 pauzes enkel macaroni met broccolli en courgette gegeten. Thuis aangekomen wederom een biefstukje klaargemaakt en toen snel naar de Gym. Vanwege een mega lading stress die ik de afgelopen paar dagen heb meegemaakt had ik het gevoel dat ik moest knallen. En als ik echt wil knallen ga ik vaak toch voor de Supercharged ipv de Nox Pump. 2 volle scheppen en wegwezen op mijn mountainbike. Vandaag even wat freestyle getraind dus even het schema ietwat afgeweken:

BORST SCHUIN-BANKDRUKKEN (MET DUMBELLS):

10 x 18 (Warming Up)
10 x 26
10 x 28
6 x 30! (Lekker)

PLAT BANKDRUKKEN (Dumbbells)

10 x 24
10 x 26
8 x 28

Dumbbell Fly's (Incline):

10 x 12
10 x 14
10 x 16

CABLE CROSSOVER (CABLE MACHINE)

10 x 20
10 x 24

BICEPS DUMBELL CURLS

10 x 12
10 x 14
10 x 16
8 x 18 (niet meer zo netjes)

HAMMER CURLS DUMBELL

16 x 10
16 x 10

SCOTT BENCH EZ-STANG

10 x 20
10 x 25
8 x 30

Hierna even lekker de lat pulldown gedaan:

10 x 40
10 x 45
10 x 50

En nog even een seated row uitgevoerd (onderkant borst)

10 x 30
10 x 35
10 x 40

Vond het goed zo. Was nog knetter opgefokt door de Supercharged en heb thuis weer even flink kunnen koken. Dat was het voor vandaag. Ivm de stress periode heb ik gisteren niet mijn benen getraind. Deze pak ik morgen aan samen met de triceps!

Beetje overbodig lijkt me DB flye en cable crossover na elkaar in een training. 1 van de 2 zal al voldoende zijn...

Een pr op de leg extension. Iets om trots op te zijn!!

Volgende keer zou ik toch weer gewoon van zwaar naar licht en van compound naar isolatie trainen.

Verder vind ik je squat netjes met 5x120.

Een pr op de leg extension. Iets om trots op te zijn!!

Volgende keer zou ik toch weer gewoon van zwaar naar licht en van compound naar isolatie trainen.

Verder vind ik je squat netjes met 5x120.

Het klinkt natuurlijk erg dom van me maar zou je mij een voorbeeldje kunnen geven om de volgende keer eens jouw manier van trainen te gaan doen?

Het klinkt natuurlijk erg dom van me maar zou je mij een voorbeeldje kunnen geven om de volgende keer eens jouw manier van trainen te gaan doen?

Nou kijk. Ik vind het nutteloos om isolatie voor een compound kan doen, zodat je daar dan een pr op kan zetten.
Ik zou altijd eerst de zwaarste oefeningen doen en dan pas overgaan op isolatie.

Dus gewoon:
squat.
Legpress.
Isolatie enz.

Terug
Naar boven