MuscleMeat

welk hypertrofie schema?

2skinny

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m82
Massa
62kg
Vetpercentage
4%
hey dbb'ers ,

ik heb net 6maanden starting strength achter de rug , en nu wil ik gaan voor massa! en als ik mij niet vergis is hypertrofie het beste voor snelle massa. maar ik vindt nergens een goed hypertrofie schema dat past bij mijn situatie.
omdat ik een ecto ben mag ik maar 3 keer per week 1 uur trainen , maar al die schema's zijn voor 5 dagen in de week..

weet er iemand een goed schema dat bij mijn situatie past?
en kan ik hypertrofie combineren met dropsets op het einde van elke oefening , of ga ik dan overdrijven?

grtz!

Probeer eens UB/LB of push/pull zou ik zeggen. En als ecto kun je prima 4 dagen per week 1 uur trainen lijkt mij.

Vergeet al die onzin die je op internet hebt gelezen over hoe je moet trainen als je een ecto bent.
ik was een echte echte ecto, 1.89 63 kg.
begon online te lezen , en ik voelde me haast hopeloos als een ecto:P

Ga naar de sportschool 4x per week , 1 uur hard gaan.

focus op alle COMPOUNT oefeningen.
Train gewoon basis zou ik zeggen , alle wat meer advanced trainings methode kun je later altijd nog doen.

mijn philosofie is : wil je veel en snel massa, knal hard op alle compount oefeningen

succes:)

Vergeet al die onzin die je op internet hebt gelezen over hoe je moet trainen als je een ecto bent.

Train gewoon basis zou ik zeggen , alle wat meer advanced trainings methode kun je later altijd nog doen.

mijn philosofie is : wil je veel en snel massa, knal hard op alle compount oefeningen

philosofie

philosofie

philosofie

stare.jpg

• Topic Starter Topic Starter

ja oke ,maar ik ga toch voor een hypertrofie schema gaan kheb met SS niks anders gedaan als compound oefeningen.. en 4 keer zal nog te doen zijn , weet er iemand goede en duidelijke hypertrophie schema's?

ja oke ,maar ik ga toch voor een hypertrofie schema gaan kheb met SS niks anders gedaan als compound oefeningen.. en 4 keer zal nog te doen zijn , weet er iemand goede en duidelijke hypertrophie schema's?

Zoals ik zei UB/LB of Push/pull dan doe je gewoon 7-8 oefeningen per training in reprange van 5-8 of 8-12 afhankelijk van de oefening.

Wat zijn je krachtstats trouwens nu je klaar bent met ss?

Zoals ik zei UB/LB of Push/pull dan doe je gewoon 7-8 oefeningen per training in reprange van 5-8 of 8-12 afhankelijk van de oefening.

Wat zijn je krachtstats trouwens nu je klaar bent met ss?

uuhm squat 95kg , deadlift ook 95 kg , bench 50 kg ( SS heeft voor bench press bij mij niet veel opgebracht ) ik kon int begin al 40 dus das maar 10 kilo.. waar kan ik die ub/LB en push/pull vinden?

Laatst bewerkt:
uuhm squat 95kg , deadlift ook 90 kg , bench 50 kg ( SS heeft voor bench press bij mij niet veel opgebracht ) ik kon int begin al 40 dus das maar 10 kilo.. waar kan ik die ub/LB en push/pull vinden?

Dan kun je toch wel verder met ss lijkt me.

Maarja die schema's kun je nergens vinden ;)

Hier een voorbeeld:

UB/LB
UB:
- Bench
- Pull ups
- Incline bench/overhead press
- Row
- Side raises/bent over raises
- Dips
- Bb curl

LB:
- Squat
- Deadlift/Stiff legged dl
- Leg press
- Leg curl
- Seated calf
- Standing calf
- Leg raises

Push/pull
Push:
- Squat
- Bench
- Leg press
- Side raises/db flyes
- Dips
- Seated/standing calf raises

Pull:
- Bor
- Pull ups
- Leg curl
- Shrugs/bent over raise
- Bb curl
- Leg raises

Dan kun je toch wel verder met ss lijkt me.

Maarja die schema's kun je nergens vinden ;)

Hier een voorbeeld:

UB/LB
UB:
- Bench
- Pull ups
- Row
- Side raises/bent over raises
- Dips
- Bb curl

LB:
- Squat
- Leg press
- Leg curl
- Seated calf
- Standing calf
- Leg raises

Push/pull
Push:
- Squat
- Bench
- Leg press
- Side raises/db flyes
- Dips
- Seated/standing calf raises

Pull:
- Bor
- Pull ups
- Leg curl
- Shrugs/bent over raise
- Bb curl
- Leg raises

bwua 6maanden lijkt mij wel lang genoeg.. ik wil nu gewoon gaan voor massa..

ik zou ss lekker uitmelken, madcow erachteraan en verder met wendler...
was na 6maanden ook een beetje klaar met ss heb diverse programma's gedaan en geconcludeerd dat ik beter door had kunnen gaan met ss
ik doe nu madcow en bevalt me goed

Laat dat starting strength is gewoon ongelooflijk overrated. Achterlijk om als bodybuilder dit schema te volgen. Armen, kuiten etc komen zelfs niet eens aan bod.

ik zou ss lekker uitmelken, madcow erachteraan en verder met wendler...
was na 6maanden ook een beetje klaar met ss heb diverse programma's gedaan en geconcludeerd dat ik beter door had kunnen gaan met ss
ik doe nu madcow en bevalt me goed

+1!!

SS 6 maanden gedaan +- 10kg bodyweight bij.
Geswitched naar 4 day split push/pull en bitterweinig resultaat behaald.

Nu terug op SS en zo goed als onmiddellijk progress op in krachstats & in de spiegel :)

@Balzak, net daarom dat je de compounds over een week verspreid en standing calf raises, barbel curl en french press toevoegd :) Ik kan gerust even mijn schema tonen als je wilt (Thanks to RFFNCK).

+1!!

Nu terug op SS en zo goed als onmiddellijk progress op in krachstats & in de spiegel :)

@Balzak, net daarom dat je de compounds over een week verspreid en standing calf raises, barbel curl en french press toevoegd :) Ik kan gerust even mijn schema tonen als je wilt (Thanks to RFFNCK).

Ik ben wel geïnteresseerd in uw schema. Wil ook terug SS doen. geen progress met UB/LB schema

Laat dat starting strength is gewoon ongelooflijk overrated. Achterlijk om als bodybuilder dit schema te volgen. Armen, kuiten etc komen zelfs niet eens aan bod.

Ik deed dan geen SS maar stronglift, vrijwel hetzelfde natuurlijk, maar je doet er toch je assist naast zoals je pullups en dips... en je zelf invulbare oefeningen...

+1!!

10kg in 6maanden op een krachtschema? ook de SS voedingstips gevolgd zeker?

@germeys, ik wil ook wel weten wat je schema inhoudt, doe ook starting strength van rippetoe, inmiddels zo'n 13 weken bezig

Heb wel paar keer moeten deloaden op squat en mp, zit nu ff in de cut (recomp) waardoor ik moeilijker kan verhogen in gewicht. Eens de zomer voorbij (hopelijk tegen dan gezakt tot onder 14% vet) terug gaan cleanbulken.

Begin het wel een beetje beu te worden altijd steeds dezelfde oefeningen, daarom maar dips, pullups, chinups toegevoegd. Soms nog lunges en calf raises 1x in de week erbij of shrugs :)

Terug
Naar boven