XXL Nutrition

Welke antidepressiva gebruiken jullie?

En enig idee hoe dit komt?
Doen die mensen dingen die andere mensen niet doen?
Is onbekend. er is eigenlijk vrij weinig bekend over de oorzaak van depressie´s. maar men gaat ervan uit dat het een samenloop van factoren is zoals de lichamelijke gezondheid, levenstijl, voeding, bepaalde gebeurtenissen in je leven, maar zeker ook erfelijkheid. het blijk namelijk dat mensen waarbij depressie in de familie voorkomt veel meer kans hebben op het ontwikkelen van depressie´s.

verder kun je eigenlijk niet zoveel doen aan het voorkomen van depressie´s. in alle hoeken van de maatschappij hebben mensen er last van. echter zijn intelligente en emotionelere mensen wel gevoeliger voor het ontwikkelen van een depressie. maar zoals ik al zei iedereen kan het krijgen.

Je kan nog zo succesvol en zelfverzekerd zijn, maar dan alsnog kun je depressief worden, vak zegt men dat je veel moet sporten, maar veel mensen weten niet dat er een hoop sporters zijn die kampen met depressies. het is dus uiteindelijk allemaal maar relatief.

• Topic Starter Topic Starter
En enig idee hoe dit komt?
Doen die mensen dingen die andere mensen niet doen?

Dat is giswerk, maar ik heb wel het vermoeden dat er naast erfelijke/constitionele factoren een aantal zaken zijn die hier een steeds belangrijkere oorzakelijke rol zijn gaan spelen.

Denk aan:
- Toegenomen maatschappelijke 'druk' die ons opgelegd wordt (we ons laten opleggen of onszelf opleggen) en de daar aan inherente faalangst.

- De algemene stress&haast cultuur en de enorme hoeveelheid externe (vaak negatieve) prikkels die we 'binnenkrijgen'.

Ik heb wel eens gelezen dat de 'moderne mens' binnen een jaar meer zintuiglijke input krijgt te verwerken, dan een middeleeuwer in zijn heel leven.
Hoewel de mens een redelijk flexibel organisme is, kan ik me ook voorstellen dat dit te veel information overload is en je alleen daar al depressief van kunt worden.

I can confirm. ben een paar keer in tranen uitgebarsten tijdens het trainen. was echt k*t.

Is mij nog niet gebeurd. Ik blijf trainen en meestal voel ik me na de training wel iets beter. Maar dit is maar voor een paar uurtjes want de volgende dag word ik meestal weer met een k*tgevoel wakker.

Met tunux eens, probeer eerst alles voordat je aan AD begint, wellicht is er een oorzaak te vinden die je niet makkelijk kan oplossen als je AD gebruikt.

Iedere dag krachttraining!

(en nee, dat is echt niet om de spot te drijven met dit topic)

Mee eens, voor mij ook de meest effectieve anti-depressant.

Persoonlijk denk ik dat het stijgend aantal depressies komt door het egoïsme en arrogantie van mensen. Mensen denken steeds meer alleen aan zichzelf, iedereen wil meer hebben zonder na te denken dat we elkaar nodig hebben in de maatschappij. Er is geen wederzijds respect meer, alleen wat iemand zelf doet is goed genoeg. Maar zonder putjesscheppers zagen de straten er heel wat anders uit.

Tevens de meest verslavende drug ever, geld. Iedereen wil meer hebben en je kunt niet zonder. Mensen doen de gekste dingen om eraan te komen. De nieuwe generatie wordt het allemaal veel te makkelijk gemaakt met ipod/ipad/iphone etc.. Te verwend en komen dan later in een maatschappij die te confronterend is, het gaat om de opvoeding.
Doe wat je gelukkig maakt en stel daarbij doelen voor jezelf.

Laatst bewerkt:
Met tunux eens, probeer eerst alles voordat je aan AD begint, wellicht is er een oorzaak te vinden die je niet makkelijk kan oplossen als je AD gebruikt.

Dat is het hem juist. Ik weet niet wat de oorzaak is. De klachten zijn begonnen met het uitspuiten van een oor, en daarna een vreemde kriebel in de buik wat leidde tot grote nervositeit. Toen begon ook nog eens de ellende met tinnitus.

Enfin ... hier al tot in den treure over geschreven in dit topic:

http://forum.dutchbodybuilding.com/f280/zie-niet-meer-zitten-361142/

Ik was al een tijd werkeloos maar daar heb ik me altijd wel staande in kunnen houden. Verder speelt de gezondheid van mijn moeder ook wel een rol denk ik. Maar die kan er natuurlijk helemaal niets aan doen.

---------- Toegevoegd om 10:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:36 ----------

Vraagje Ray. Hoe erg was jij eraan toe voordat je aan de AD begon? Depressief in een milde vorm of best zwaar? Wat heb jij geluk man dat het medicijn gelijk aansloeg! Je leest wel eens andere verhalen.

---------- Toegevoegd om 10:39 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:38 ----------

Mee eens, voor mij ook de meest effectieve anti-depressant.

Maar ja, jij hebt het in een milde vorm vermoed ik ...

Nee ik heb geen depressie meer, juist door bodybuilding, het heeft me een doel in het leven gegeven. Daarnaast ben ik werk gaan doen wat ik leuk vind in plaats van een baan die me niet ligt maar wel meer betaald.

Soms is er een erg diepliggende oorzaak, deze eerst vinden (met behulp van psychische hulp) en daarna (of als de oorzaak toch echt onbekend is, maar die kans is klein) pas denken aan AD.

Nee ik heb geen depressie meer, juist door bodybuilding, het heeft me een doel in het leven gegeven. Daarnaast ben ik werk gaan doen wat ik leuk vind in plaats van een baan die me niet ligt maar wel meer betaald.

Had je naast je mentale problemen ook fysieke problemen als gevolg van je depressie?

---------- Toegevoegd om 10:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:44 ----------

Soms is er een erg diepliggende oorzaak, deze eerst vinden (met behulp van psychische hulp) en daarna (of als de oorzaak toch echt onbekend is, maar die kans is klein) pas denken aan AD.

Eenzaamheid misschien ... Geen vrienden hebben en nauwelijks mijn hart kunnen luchten. Wel vreemd dat dit pas na 43 jaar boven water komt drijven... Terwijl ik altijd er wel met kon leven.

Had je naast je mentale problemen ook fysieke problemen als gevolg van je depressie?

Zeker, slecht eten/drinken en veel alcohol om me maar 'beter' te kunnen voelen. Daarnaast rookte/blowde ik ook om maar niet in de realtiteit (de depressie) te hoeven komen. Het lichaam eigenlijk verwaaloosd door m'n verwaarloosde levenslust. Ik deed mezelf niks aan, was wel vrij agressief.

Zeker, slecht eten/drinken en veel alcohol om me maar 'beter' te kunnen voelen. Daarnaast rookte/blowde ik ook om maar niet in de realtiteit (de depressie) te hoeven komen. Het lichaam eigenlijk verwaaloosd door m'n verwaarloosde levenslust. Ik deed mezelf niks aan, was wel vrij agressief.

Alcohol. Moet er niet aan denken. Ik heb al zo nu en dan last van een licht gevoel in het hoofd.

---------- Toegevoegd om 11:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:58 ----------

Stoppen met roken zou ik eigenlijk ook moeten doen. Maar ga dat eens doen in deze helse periode zeg! Word er nog depressiever van ben ik bang!

Waar schrijven ze oxazepam en diazepam voor eigenlijk?

Waar schrijven ze oxazepam en diazepam voor eigenlijk?

Dat zijn betablockers. Het vermindert de hartslag waardoor je wat rustiger wordt tijdens nervositeit of een paniekaanval. Ook studenten die een examen doen gebruiken het om de rust te houden.

natuurlijke kruiden...

Terug
Naar boven