AndroidHealthClinic

Welke antidepressiva gebruiken jullie?

• Topic Starter Topic Starter
Gewoon als tip; muziek waar je happy van wordt wil vaak ook wel helpen... Dan heb ik het over summer vibes etc !
Helpt bij mij wel als ik mood swings heb, echter nog geen depressie gehad gelukkig.

5htp en magnesium, vit b6 heeft mij goed geholpen.

Nu nergens meer last van.
Soms een beetje paniek, kan slecht tegen veel prikkels :P of kleine ruimtes.
Maar daar kan ik me gemakkelijk overheen zetten :)

Dat is giswerk, maar ik heb wel het vermoeden dat er naast erfelijke/constitionele factoren een aantal zaken zijn die hier een steeds belangrijkere oorzakelijke rol zijn gaan spelen.

Denk aan:
- Toegenomen maatschappelijke 'druk' die ons opgelegd wordt (we ons laten opleggen of onszelf opleggen) en de daar aan inherente faalangst.

- De algemene stress&haast cultuur en de enorme hoeveelheid externe (vaak negatieve) prikkels die we 'binnenkrijgen'.

Ik heb wel eens gelezen dat de 'moderne mens' binnen een jaar meer zintuiglijke input krijgt te verwerken, dan een middeleeuwer in zijn heel leven.
Hoewel de mens een redelijk flexibel organisme is, kan ik me ook voorstellen dat dit te veel information overload is en je alleen daar al depressief van kunt worden.

Maar dat doen mensen zichzelf toch aan? Je hoeft er niet aan mee te doen imo.

Maar dat doen mensen zichzelf toch aan? Je hoeft er niet aan mee te doen imo.

Off topic:

Dat is zeker waar en ook de reden waarom ik mezelf bewust van heel veel zaken/gekten afsluit en/of er niet aan mee doe.
Pure zelfbescherming feitelijk, omdat ik anders daadwerkelijk psychische en ook psychosomatische klachten krijg.

Maatschappelijke grenzen verschuiven in dat opzicht ook heel geleidelijk, dus de kans is vrij groot dat je ongemerkt in dit soort valkuilen terecht komt.
Velen die ik ken zijn eigenlijk al zo geconditioneerd (zou het bijna gehersenspoeld willen noemen) in de zin dat dit alles 'normaal' is geworden, dat ze het niet eens door hebben hoe ze zichzelf gek (laten) maken.

Dat ik persoonlijk heel selectief gebruik maak cq. om ga met allerlei media zoals kranten, TV en het internet en verder mijn rust&privacy sterk bewaak vinden ze maar raar of aanstellerij.
Ik weet inmiddels wel beter wat mezelf betreft.

Seroxat, 2 van 20mg p/d. Heel tevreden over.

Als je de bijsluiter van AD leest wordt je ook niet echt vrolijk van.
Oorsuizen kan ook een van de bijwerkingen zijn trouwens

???

Sorry hoor maar oxazepam en diazepam zijn geen betablockers maar zijn benzo's.

Farmaceutische drugs, probeer daar maar eens van af te kicken, is een nachtmerrie.

---------- Toegevoegd om 20:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:21 ----------

Heb je die van paracetamol of ibuprofen weleens gelezen?

Nee, nog niet gelezen. als ik paracetamol neem heb ik geen bijwerkingen.

---------- Toegevoegd om 20:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:25 ----------

Stelt trouwens niks voor die mogelijke bijwerkingen van Paracetamol , die van AD als eens gelezen?

Farmaceutische drugs, probeer daar maar eens van af te kicken, is een nachtmerrie.

---------- Toegevoegd om 20:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:21 ----------

---------- Toegevoegd om 20:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:25 ----------

Stelt trouwens niks voor die mogelijke bijwerkingen van Paracetamol , die van AD als eens gelezen?

Ik lees altijd alle bijsluiters als een neuroot. En als ik die dingen moet geloven was ik al morsdood geweest. Meeste wat er op die bijsluiters staat heeft betrekking op < 0,01% van de gebruikers. Maar ze moeten het wel vermelden..

Bijwerking van paracetamol: hoofdpijn

:o

Als je de bijsluiter van AD leest wordt je ook niet echt vrolijk van.
Oorsuizen kan ook een van de bijwerkingen zijn trouwens

Wat is nou je punt? Ik zeg oxazepam en diazepam zijn geen betablockers, jij zegt probeer er maar eens van af te kicken ???

Heb je trouwens ervaring met afkicken van een AD of benzo? Je snapt natuurlijk dat die medicijnen bedoelt zijn om in uiterste nood te gebruiken en niet om een klein pijntje weg te werken.

Ik zeg niet dat jij tot deze groep behoort want ik ken je niet, maar mensen hebben altijd makkelijk hun oordeeltje klaar als het gaat om AD of andere medicijnen omdat ze nog nooit in een ECHTE crisis hebben gezeten. Een echte depressie of ander soort mentale stoornis los je niet 1-2-3 ff op, en dan heb ik het over mensen die mentaal gewoon geen perspectief meer zien en niet iemand die zich ff een weekje down voelt.

Ik heb met mensen van de crisisdienst van het GGZ gesproken allen zeggen dat ze nog nooit mensen zo hebben zien lijden dan met een depressie, erger nog zelfs dan de meest rottige ziektes. Gelukkig kun je een depressie wel behandelen en is kanker als voorbeeld natuurlijk veel erger om te krijgen. Maar voor de persoon die er inzit is het een lijdensweg. Voor die mensen zijn deze medicijnen bedoelt.
Je hersens zijn het meest belangrijke orgaan van je lichaam, het stuurt alles aan en heeft overal invloed op. Als het daar niet lekker gaat dan kun je wel inpakken. Dus AD moet je zien als een soort chemokuur voor je hersenen. Nee je zit er niet op te wachten en tuurlijk is het schadelijk maar soms is er geen beter alternatief.

Wat is nou je punt? Ik zeg oxazepam en diazepam zijn geen betablockers, jij zegt probeer er maar eens van af te kicken ???

Heb je trouwens ervaring met afkicken van een AD of benzo? Je snapt natuurlijk dat die medicijnen bedoelt zijn om in uiterste nood te gebruiken en niet om een klein pijntje weg te werken.

Ik zeg niet dat jij tot deze groep behoort want ik ken je niet, maar mensen hebben altijd makkelijk hun oordeeltje klaar als het gaat om AD of andere medicijnen omdat ze nog nooit in een ECHTE crisis hebben gezeten. Een echte depressie of ander soort mentale stoornis los je niet 1-2-3 ff op, en dan heb ik het over mensen die mentaal gewoon geen perspectief meer zien en niet iemand die zich ff een weekje down voelt.

Ik heb met mensen van de crisisdienst van het GGZ gesproken allen zeggen dat ze nog nooit mensen zo hebben zien lijden dan met een depressie, erger nog zelfs dan de meest rottige ziektes. Gelukkig kun je een depressie wel behandelen en is kanker als voorbeeld natuurlijk veel erger om te krijgen. Maar voor de persoon die er inzit is het een lijdensweg. Voor die mensen zijn deze medicijnen bedoelt.
Je hersens zijn het meest belangrijke orgaan van je lichaam, het stuurt alles aan en heeft overal invloed op. Als het daar niet lekker gaat dan kun je wel inpakken. Dus AD moet je zien als een soort chemokuur voor je hersenen. Nee je zit er niet op te wachten en tuurlijk is het schadelijk maar soms is er geen beter alternatief.

Mijn punt is dat je voorzichtig moet omspringen met benzos, niet te lang gebruiken, enkel in noodgevallen.
Heb al twee keer moeten afkicken van benzos.
Ik vecht al 3 jaar tegen een depressie en bijhorende klachten, dus ja ik weet ook wat een crisis is.

Idd, een maat van me was alcoholist en verslaafd aan de benzo's. Afkicken van de benzo's vond hij 100x zo zwaar als van de alcohol.

mooi om dit topic te zien. Dacht dat ik de enige op de wereld was met een mentaal dipje op het moment!

Hey ff algemene vraag. Ik zit al paar jaar dat ik alles saai vind. Ik heb gewoon nergens zin in, school boeit me niet echt. Familie bezoek hou ik niet van, leuk dagje uit doe ik liever ook niet. Niks is leuk gewoon. Het is voor mij een gewoonte aan het worden om overal wel iets negatiefs op te zeggen of vinden.

Dit is algemeen dus heb ook wel dat ik dingen leuk vind maar het liefste doe ik gewoon niks.

Zou dit een lichte depressie kunnen zijn? Ben er nu toch wel vaker over na aan het denken om evt hulp hiervoor te zoeken, want ik heb gewoon nergens zin in en dat maakt mijn leven nu niet echt geweldig.

Als iemand hiermee bekend is en mij kan helpen stel ik dit erg op prijs, srs.

Kan nooit kwaad om een afspraak te maken met een psycholoog of te praten met je huisarts, daar hoeft niet per se een depressie voor te zijn.

Terug
Naar boven