Wat is nou je punt? Ik zeg oxazepam en diazepam zijn geen betablockers, jij zegt probeer er maar eens van af te kicken
Heb je trouwens ervaring met afkicken van een AD of benzo? Je snapt natuurlijk dat die medicijnen bedoelt zijn om in uiterste nood te gebruiken en niet om een klein pijntje weg te werken.
Ik zeg niet dat jij tot deze groep behoort want ik ken je niet, maar mensen hebben altijd makkelijk hun oordeeltje klaar als het gaat om AD of andere medicijnen omdat ze nog nooit in een ECHTE crisis hebben gezeten. Een echte depressie of ander soort mentale stoornis los je niet 1-2-3 ff op, en dan heb ik het over mensen die mentaal gewoon geen perspectief meer zien en niet iemand die zich ff een weekje down voelt.
Ik heb met mensen van de crisisdienst van het GGZ gesproken allen zeggen dat ze nog nooit mensen zo hebben zien lijden dan met een depressie, erger nog zelfs dan de meest rottige ziektes. Gelukkig kun je een depressie wel behandelen en is kanker als voorbeeld natuurlijk veel erger om te krijgen. Maar voor de persoon die er inzit is het een lijdensweg. Voor die mensen zijn deze medicijnen bedoelt.
Je hersens zijn het meest belangrijke orgaan van je lichaam, het stuurt alles aan en heeft overal invloed op. Als het daar niet lekker gaat dan kun je wel inpakken. Dus AD moet je zien als een soort chemokuur voor je hersenen. Nee je zit er niet op te wachten en tuurlijk is het schadelijk maar soms is er geen beter alternatief.