AndroidHealthClinic

Welke antidepressiva gebruiken jullie?

• Topic Starter Topic Starter
Haha, dat mag je gerust denken. Ik weet beter ;) Klooi maar lekker aan!

Klooien onder professionele begeleiding dan. Neen geen enkel kneuzerig advies meer van je aan. Daarvoor heb je jezelf al voldoende belachelijk gemaakt k*tkloon.

trazolon als slaapmiddel, ooh wat dommel ik zo lekker in, alleen altijd een wrak bij het opstaan :o

Ewa gozer dit is geen Suicide forum he
tyf een eind op naar depressie fora aub

Antidepressiva zijn gewoon drugs. Echt waar. Maar ik vrees dat ik het ook niet meer lang zonder die chemische zooi kan trekken. En het blijft een beetje russisch roulette als je kijkt naar de bijwerkingen... Daar word ik best wel bang van, hoewel die arts maar blijft beweren dat ik wat meer vertrouwen in de werking moet blijven houden.

Benedicus, je overdrijft. Je benadert zulke middelen alsof het om arseenverbindingen gaat, dat is niet nodig.

Je gedraagt je alsof het zoiets is:
arsenic3.jpg

Ik sta er erg van te kijken dat iemand met een zware depressie (benedicus ik bedoel jou), dingen tegen anderen gaat zeggen zoals 'antidepressiva niet genomen??' Of 'jij hoort op de gesloten afdeling'.
Serieus? Je bent zelf depressief, twijfelt(of twijfelde) over antidepressiva en soms is een gesloten afdeling (of gewoon opname) ook zinvol voor mensen zoals jij.
Hou dus alsjeblieft je bek en toon wat respect voor je eigen ziekte :/

• Topic Starter Topic Starter
Ik sta er erg van te kijken dat iemand met een zware depressie (benedicus ik bedoel jou), dingen tegen anderen gaat zeggen zoals 'antidepressiva niet genomen??' Of 'jij hoort op de gesloten afdeling'.
Serieus? Je bent zelf depressief, twijfelt(of twijfelde) over antidepressiva en soms is een gesloten afdeling (of gewoon opname) ook zinvol voor mensen zoals jij.
Hou dus alsjeblieft je bek en toon wat respect voor je eigen ziekte :/

Oh god ... Kom je nou in dit topic je grammetje halen ivm het eiwittentopic nadat ik een nuttig verweer had gegeven op jouw onderstaande luchtfietserij;

Zoals je kan lezen gaat het om meer dan alleen meer of minder gram eiwitten.
Ga gerust verder met in topics onzin posten terwijl je de rest niet leest
:)

Asjeblief, met jou is geen land te bezeilen. Ik bemerk van die merkwaardige stemmingswisselingen bij je, er zal wel sprake zijn van manisch gedrag. Wat gisteren je vriendje was, is vandaag your worst enemy.
Menig forumlid heb je al het bloed uit de nagels gehaald met dat voortdurende gedram van je. Altijd moet je in een discussie weer het laatste woord hebben en hiermee heb je al behoorlijk wat topics om zeep geholpen. Doe dat nou ook niet hier. Bel je psychiater als jij je frustraties kwijt wilt, maar ga niet hier de wijsgeer lopen uithangen aub! Bespaar me je filosofische geleuter, en tief gewoon een eind op. Ben ik duidelijk?

En iedere keer die smiley in je post ... Zo voldaan is Hell van dr eigen krabbels. Laat die maar achterwege volgende keer wil je?

Oh god ... Kom je nou in dit topic je grammetje halen ivm het eiwittentopic nadat ik een nuttig verweer had gegeven op jouw onderstaande luchtfietserij;

Asjeblief, met jou is geen land te bezeilen. Ik bemerk van die merkwaardige stemmingswisselingen bij je, er zal wel sprake zijn van manisch gedrag. Wat gisteren je vriendje was, is vandaag your worst enemy.
Menig forumlid heb je al het bloed uit de nagels gehaald met dat voortdurende gedram van je. Altijd moet je in een discussie weer het laatste woord hebben en hiermee heb je al behoorlijk wat topics om zeep geholpen. Doe dat nou ook niet hier. Bel je psychiater als jij je frustraties kwijt wilt, maar ga niet hier de wijsgeer lopen uithangen aub! Bespaar me je filosofische geleuter, en tief gewoon een eind op. Ben ik duidelijk?

En iedere keer die smiley in je post ... Zo voldaan is Hell van dr eigen krabbels. Laat die maar achterwege volgende keer wil je?

Ik heb geen manische depressies, beter nog, ik zit nu niet eens in een depressieve periode. Jij blijkbaar wel.
Ik heb geen psychiater.
Ik wil het laatste woord hebben omdat je (zoals je leest) onzin uitkraamt..

Sinds maandag begonnen met Wellbutrin... dit zou helpen tegen mijn ADD. Echter tot nu voel ik me alleen maar misselijk.. nerveus... en heb ik JUIST meer stemmingswisselingen dan voorheen...

Ik vraag mij echt af of ik wel de juiste beslissing gemaakt heb. Nog maar een paar weekjes aankijken. maar ik heb zo mijn twijfels..

Had ik ook. Wat is je dosering?
Kijk het nog een paar weken aan. Voordat het bij mij goed zn werk ging doen, was ik mentaal en fysiek megaberoerd. Hele stoelgang naar de klote (of verstopt, of diaree), droge bek, zware stemmingswisselingen en spanningen met daaropvolgend paniekaanvallen. Erger dan voorheen. Duurde anderhalve week, daarna tot nu (2,5 maand ongeveer), geen stemmingswisselingen meer gehad :-) 150mg trouwens. Heb sinds kinds af aan stemmingswisselingen. Voor mn adhd doet het weinig voor mn gevoel. Concentratie is nog steeds ruk, maar langleve hyperfocus. En ben nog steeds hyperdepieper en slaap nauwelijks s nachts. Maar wel minder dwangmatig, minder impulsief, minder gespannen. De handrem is wat aangetrokken.....Over een paar maanden de dosering verhogen io met arts om te kijken wat het doet. Heeft het geen meerwaarde, blijf ik op de 150mg.

Had ik ook. Wat is je dosering?
Kijk het nog een paar weken aan. Voordat het bij mij goed zn werk ging doen, was ik mentaal en fysiek megaberoerd. Hele stoelgang naar de klote (of verstopt, of diaree), droge bek, zware stemmingswisselingen en spanningen met daaropvolgend paniekaanvallen. Erger dan voorheen. Duurde anderhalve week, daarna tot nu (2,5 maand ongeveer), geen stemmingswisselingen meer gehad :-) 150mg trouwens. Heb sinds kinds af aan stemmingswisselingen. Voor mn adhd doet het weinig voor mn gevoel. Concentratie is nog steeds ruk, maar langleve hyperfocus. En ben nog steeds hyperdepieper en slaap nauwelijks s nachts. Maar wel minder dwangmatig, minder impulsief, minder gespannen. De handrem is wat aangetrokken.....Over een paar maanden de dosering verhogen io met arts om te kijken wat het doet. Heeft het geen meerwaarde, blijf ik op de 150mg.

ik zit nu op 150 mg Wellbutrin XR

ik kijk het idd nog een paar weken aan. ik slaap wel minder goed is dat normaal?

ik blijf het maar gewoon even aankijken. volgende week weer een afspraak bij de psychiater. even zie of het dan allemaal wat tot rust gekomen is.

Enige voordeel dat ik merk is dat ik minder trek heb in zoetigheid etc.. ook ben ik 2 kg afgevallen...? ik heb gewoon geen honger op dit spul.

in de gym zweet ik me ook helemaal kapot op dit spul en heb een hartslag dat volgens mij haast tegen mijn max aanzit. je zou haast denken dat dit een fatburner zou zijn.

Het werkt ook in mindere mate als een stimulant, dus dat je geen trek hebt, slechter slaapt en je hartslag hoger is, is normaal. Dat vlakt uiteindelijk wel af. Geen trek in eten hebben komt veel voor. Ikzelf krijg alleen maar meer trek op dit spul. Zorg dat je je tabje zo vroeg mogelijk in de ochtend neemt. Nooit in de middag/avond.

Na hoeveel afspraken bij de psychiater kregen jullie iets voorgeschreven?

Momenteel gebruik ik Mirtazepine, al ruim 2 jaar. Ik ben aan het afbouwen en ga nadien 5-HTP en Melatonine een kans geven.

ik word depressief van al die depressies

Damn.. Het doet me echt pijn om te zien dat er aardig wat mensen zijn die antidepressiva gebruiken :(
Ik heb zelf ook een aardige tijd depressie gehad. Dan heb ik het over serieuze depressie en niet door zielige problemen als "mijn vriendin heeft het uitgemaakt" of " mijn runescapeaccount is gehackt". Waardoor precies houd ik liever voor me.
Heb nooit antidepressiva gebruikt, dacht er ook niet aan en ben het never nooit van plan. Had wel gezocht naar medicatie voor mijn problematische ADD. Hier heb ik uiteindelijk afstand van genomen. De medicijnen sloegen een aantal keer verkeerd aan. Deze soort medicijnen (ADD medicatie, antidepressiva) kunnen je helpen, maar kunnen je ook verzieken. Zo dacht ik uiteindelijk "Waar ben ik mee bezig?" Ik was me er ook bewust van dat bij veel mensen aandoeningen worden geconstateerd die ze eigenlijk niet hebben. Lekker winstgevend voor de farmaceutische industrie. Ik heb het idee dat de Amerikaanse praktijken steeds meer in Nederland voorkomen, waarbij elk kind dat ongemotiveerd is een ADD constatering en medicatie krijgt.
Nu zou je denken "deze topic gaat over antidepressiva en niet ADD medicatie". Dat doet er niet toe, het komt vrijwel op hetzelfde neer.
Ik heb mij uiteindelijk deze motto voorgenomen: "Niets, geen enkel medicijn, kan mij beter veranderen dan ikzelf dat kan." En onder andere deze motto heeft mij voortgetrokken. Of nee, beter gezegd: ik heb mezelf voortgetrokken.
Dit zal absoluut niet voor ieders situatie gelden, maar het lijkt me zeker iets goeds om in je achterhoofd te houden.
Ik wens jullie veel beterschap toe.

Laatst bewerkt:
Damn.. Het doet me echt pijn om te zien dat er aardig wat mensen zijn die antidepressiva gebruiken :(
Ik heb zelf ook een aardige tijd depressie gehad. Dan heb ik het over serieuze depressie en niet door zielige problemen als "mijn vriendin heeft het uitgemaakt" of " mijn runescapeaccount is gehackt". Waardoor precies houd ik liever voor me.
Heb nooit antidepressiva gebruikt, dacht er ook niet aan en ben het never nooit van plan. Had wel gezocht naar medicatie voor mijn problematische ADD. Hier heb ik uiteindelijk afstand van genomen. De medicijnen sloegen een aantal keer verkeer aan. Deze soort medicijnen (ADD medicatie, antidepressiva) kunnen je helpen, maar kunnen je ook verzieken. Zo dacht ik uiteindelijk "Waar ben ik mee bezig?" Ik was me er ook bewust van dat bij veel mensen aandoeningen worden geconstateerd die ze eigenlijk niet hebben. Lekker winstgevend voor de farmaceutische industrie. Ik heb het idee dat de Amerikaanse praktijken steeds meer meer in Nederland voorkomen, waarbij elk kind dat ongemotiveerd is een ADD constatering en medicatie krijgt.
Nou zou je denken "deze topic gaat over antidepressiva en niet ADD medicatie". Dat doet er niet toe, het komt vrijwel op hetzelfde neer.
Ik heb mij uiteindelijk deze motto voorgenomen: "Niets, geen enkel medicijn, kan mij beter veranderen dan ikzelf dat kan." En onder andere deze motto heeft mij voortgetrokken. Of nee, beter gezegd: ik heb mezelf voortgetrokken.
Dit zal absoluut niet voor ieders situatie gelden, maar het lijkt me zeker iets goed om je achterhoofd te houden.
Ik wens jullie veel beterschap toe.

Mooi gesproken dude

• Like
Waarderingen: Vonk
Inmiddels al 6 weken Wellbutrin 300 mg. Minder moodswings. ochtenden zijn nog steeds het zwaarst maar ik heb zeker minder woede / huil uitbarstingen gehad.

Energie level gaat langzaam aan omhoog. nog steeds heel de dag door moe hoor. maar af en toe ook eens wat energieker. Depressie is helaas nog steeds aanwezig, maarja je kunt ook niet verwachten dat zoiets zomaar opklaart.

Volgende week vrijdag is mijn bruiloft. ik kijk er wel naar uit. paar dagen later voor 2 weken naar mexico. ik hoop echt dat dit goed voor me zal zijn.

Inmiddels al 6 weken Wellbutrin 300 mg. Minder moodswings. ochtenden zijn nog steeds het zwaarst maar ik heb zeker minder woede / huil uitbarstingen gehad.

Energie level gaat langzaam aan omhoog. nog steeds heel de dag door moe hoor. maar af en toe ook eens wat energieker. Depressie is helaas nog steeds aanwezig, maarja je kunt ook niet verwachten dat zoiets zomaar opklaart.

Volgende week vrijdag is mijn bruiloft. ik kijk er wel naar uit. paar dagen later voor 2 weken naar mexico. ik hoop echt dat dit goed voor me zal zijn.

Fijn om te horen dat het een beetje beter gaat! En je hebt veel leuke dingen om naar uit te kijken, dat werkt bij mij altijd heel goed om me beter te voelen. En mexico lijkt me ook wel een fijne plek om even tot rust te komen en misschien een beetje te reflecteren op de afgelopen periode met je vriendin/vrouw en weer helemaal op te laden.

Terug
Naar boven