Fitness Seller

Welke antidepressiva gebruiken jullie?

Hoe ik bij die psycholoog terecht ben gekomen?

Mn toenmalige huisarts had me antidepressiva voorgeschreven. Ik besloot eerst op internet wat te lezen over de bijwerkingen en afhankelijkheid en daar werd ik niet vrolijk van.
Toen heb ik besloten een seconden opinion te vragen aan een andere huisarts hier in mijn stad waar iedereen vol lof over was. Die zei me dat antidpressiva nog niet noodzakelijk waren en heeft me doorverwezen naar een psycholoog.
Toen heb ik mn medisch dossier maar aan haar laten overmaken en ben ik van ha gewisseld. Dat was echt een goeie beslissing.

Is het normaal dat je bij een depressie ook een hoop ´schuld´ gevoelens krijgt om de meest gekke dingen?

ik heb hier de laatste tijd nogal last van. begin me in eens schuldig te voelen over van alles.

Ja dat had ik inderdaad ook!

Ik ben de afgelopen dagen vergeten mijn anti depressiva te slikken echt heel dom.. Maar ik werd er zo ziek van? En ontzettend moe. Niet te handelen. Verheug me nu al op het afbouwen.

Maar dat doen mensen zichzelf toch aan? Je hoeft er niet aan mee te doen imo.

Makkelijker gezegd dan gedaan. Het begint al in een supermarkt waar zo gestressed en gehaast wordt of in een winkel waar iedereen in een rij zitten te duwen en. als het kan proberen voor te kruipen. In ned zijn de mensen erg ongeduldig in alles en alles moet sneller en beter, welk werk je ook doet dat is het probleemen weet je waarom? Allesdraait om winst en rendement en het egoiisme wat in de mens zit en door de maatschappij wordt gestimuleerd. Als je niet hard bent in dit leven wordt je door iedereen overlopen en verpletterd. Kapitalisme en egoisme is te ver doorgedrukt.

---------- Toegevoegd om 12:55 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:53 ----------

Alles wordt maar gegooid op langer en gezonder leven maar ze moeten zich eens gaan concentreren op de factor stress in deze maatschappij. Stress maakt mensen meer ziek dan ongezonde voeding

Makkelijker gezegd dan gedaan. Het begint al in een supermarkt waar zo gestressed en gehaast wordt of in een winkel waar iedereen in een rij zitten te duwen en. als het kan proberen voor te kruipen. In ned zijn de mensen erg ongeduldig in alles en alles moet sneller en beter, welk werk je ook doet dat is het probleemen weet je waarom? Allesdraait om winst en rendement en het egoiisme wat in de mens zit en door de maatschappij wordt gestimuleerd. Als je niet hard bent in dit leven wordt je door iedereen overlopen en verpletterd. Kapitalisme en egoisme is te ver doorgedrukt.

---------- Toegevoegd om 12:55 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:53 ----------

Alles wordt maar gegooid op langer en gezonder leven maar ze moeten zich eens gaan concentreren op de factor stress in deze maatschappij. Stress maakt mensen meer ziek dan ongezonde voeding

Ipv er aan mee te doen kun je er ook (niet hardop) om lachen als je andere mensen zich druk ziet maken over helemaal niks.
Stress is iets wat mensen zich over het algemeen zelf aandoen/wijs maken omdat ze niet goed met zichzelf omgaan.

Ipv er aan mee te doen kun je er ook (niet hardop) om lachen als je andere mensen zich druk ziet maken over helemaal niks.
Stress is iets wat mensen zich over het algemeen zelf aandoen/wijs maken omdat ze niet goed met zichzelf omgaan.

Ja maar als je niet mee doet sta je met alles achteraan en kakken ze op je.de brutalen winnen alles helaas

Waarom is dit zo erg in nederland en in spanje veel minder waar stress en kanker minder vaak voorkomt?
Juist door minder egoisme en maatschappelijke druk

Ja maar als je niet mee doet sta je met alles achteraan en kakken ze op je.de brutalen winnen alles helaas

Waarom is dit zo erg in nederland en in spanje veel minder waar stress en kanker minder vaak voorkomt?
Juist door minder egoisme en maatschappelijke druk

Ik zie dat heel anders. Ipv je over dingen op te winden kun je er toch ook om lachen? En als iemand voor je wil sluiten dan kun je toch tegen diegene zeggen terwijl hij al voorgeslopen is dat hij wel voor mag als hij dat wil terwijl je hem uitlacht?
Het zelfde in de auto, sommige mensen worden gek om de kleinste dingen. Op die manier geef je anderen wel heel erg veel macht over hoe je jezelf voelt

Ik zie dat heel anders. Ipv je over dingen op te winden kun je er toch ook om lachen? En als iemand voor je wil sluiten dan kun je toch tegen diegene zeggen terwijl hij al voorgeslopen is dat hij wel voor mag als hij dat wil terwijl je hem uitlacht?
Het zelfde in de auto, sommige mensen worden gek om de kleinste dingen. Op die manier geef je anderen wel heel erg veel macht over hoe je jezelf voelt

Het gaat inderdaad allemaal om: ''hoe ga jij ermee om?''
Alleen is dit voor sommige erg lastig te leren (ook voor mij met bepaalde dingen). Het zit niet in de aard van de mens om er maar om te lachen, denk ik.

Knap van je dat je dit kunt. Ik zou het liefst die persoon direct een knal willengeven.het is net dat ik dan gelijk een rode waas begin te krijgen...:(

Als ik het goed heb begrepen heeft het bij jou ook tijd en moeite gekost om zover te komen in je denken als waar je nu bent...

Nu niets meer, maar in mn slechte tijd Zyprexa, Seroquel en Venlafaxine. Zat op een bepaald moment op 11 pillen per dag. Beleefde niets meer bewust. Alles ging langs me heen zo afgevlakt was ik...

Ben je uit je depressie geraakt met medicatie?

---------- Toegevoegd om 16:35 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:32 ----------

Ik heb ook genoeg van de ratrace, ik begrijp niet meer waar mensen mee bezig zijn , wat een chaos ..

Uiteindelijk wel ja. Veel therapie gehad, opnames bij het GGZ en 40 soorten anti-depressiva gehad. Was heftig. Ik had bipolariteit icm een suicidale depressie. Een maat van me had hetzelfde en die heeft zichzelf opgehangen in het GGZ gebouw. :(
Dat is in april 3 jaar terug.... Liet 3 kinderen en zijn vrouw achter.

• Topic Starter Topic Starter
Mijn huisarts wilde me paroxetine voorschrijven. Even de bijwerkingen gelezen en geweigerd. Troep als ik het zo lees. Wat een bijwerkingen.

pas wel op met op internet op zoeken, alleen mensen die ontevreden zijn over hun medicatie vinden de weg naar het internet om te zeiken. Seroquel word je ook niet gelukkig van als ik dat ga opzoeken op google. Maar dat heeft mij toch wel echt goed geholpen. Ongelukkig/depressief zijn is ook ongezond en dodelijk.

---------- Toegevoegd om 16:35 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:32 ----------

Ik heb ook genoeg van de ratrace, ik begrijp niet meer waar mensen mee bezig zijn , wat een chaos ..

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Goeie pic bro, daar vat je een hele hoop mee samen!

Juist ja
Hoeveel burn 0uts zijn er wel niet, hoeveel zijn wel niet overspannen? In plaats dat de overheid deze problemen eens gaan onderzoeken zitten ze te zeiken als iemand een krokettje teveel eet ivm hart en vaatziekten
Ik weet zeker dat stress vele malen slechter is voor je rikketik

Mijn huisarts wilde me paroxetine voorschrijven. Even de bijwerkingen gelezen en geweigerd. Troep als ik het zo lees. Wat een bijwerkingen.

Om ivm eventuele bijwerkingen geen medicatie te nemen is natuurlijk onzin, alle medicijnen kunnen bijwerkingen hebben. Als je echt een depressie zou hebben neem je de eventuele bijwerkingen voor lief...

Om ivm eventuele bijwerkingen geen medicatie te nemen is natuurlijk onzin, alle medicijnen kunnen bijwerkingen hebben. Als je echt een depressie zou hebben neem je de eventuele bijwerkingen voor lief...
Toch moet je het goed overwegen. De bijwerkingen zijn niet zomaar bijwerkingen.

Bij AD is het 50/50 kans of het aanslaat. als het verkeerd gaat kun je zomaar eindigen met een touw rondom je nek omdat het totaal de verkeerde kant op kan slaan. Je moet dus juist HEEL goed nadenken voordat je eraan begint.

En Nogmaals. Het is nog nooit bewezen dat depressie komt door een onbalans van chemische stoffen in de hersenen.
De technologie bestaat gewoonweg nog niet om stoffen als serotonine in de hersenen te testen.

Zie het maar als het nemen van aspirine tegen hoofdpijn. dit doe je toch ook niet omdat er een 'tekort' aan aspirine in je lichaam is?

Het is puur een manier om het te verzachten. zo ook met AD.

Daarbij komt ook nog eens dat de AD's van tegenwoordig al binnen een paar uur na inname serotonine verhoging in de hersenen creëert. dit zou betekenen dat het direct merkbaar zou moeten zijn als het idd een serotonine tekort is. en niet pas na 3-6 weken zoals er word geroepen met deze medicijnen.

Laatst bewerkt:
Juist ja
Hoeveel burn 0uts zijn er wel niet, hoeveel zijn wel niet overspannen? In plaats dat de overheid deze problemen eens gaan onderzoeken zitten ze te zeiken als iemand een krokettje teveel eet ivm hart en vaatziekten
Ik weet zeker dat stress vele malen slechter is voor je rikketik

Ja dat is het ook. Ziektes van het nieuwe westen noemen ze dat geloof ik tegenwoordig. Ja ook daar hebben we labeltjes opgeplakt..

Toch moet je het goed overwegen. De bijwerkingen zijn niet zomaar bijwerkingen.

Bij AD is het 50/50 kans of het aanslaat. als het verkeerd gaat kun je zomaar eindigen met een touw rondom je nek omdat het totaal de verkeerde kant op kan slaan. Je moet dus juist HEEL goed nadenken voordat je eraan begint.

Je schrijft dat het niet bewezen is dat een depressie komt door een onbalans van de chemie in de hersenen, maar wou je beweren dat bovenstaande (50/50) wel bewezen is?

Terug
Naar boven