XXL Nutrition

Welke delen van je lichaam kan je het best samen trainen??

maandag borst triceps + buik
dinsdag Rug biceps
weonsdag schouders benen

vrijdag borst triceps + buik
zaterdag rug biceps

ik doe op dit ogenblik:

dag1: borst/triceps/kuiten
dag2: rug/biceps/onderarmen
dag3: rust
dag4: benen
dag5: schouders/kuiten
dag6: rust
dag7: rust

borst oefeningen belasten veel anterior delts en triceps.. vice versa voor rug/biceps

als hij borst/biceps traind en de dag erop rug/triceps, staat dat herstel in de weg en kan hij waarschijnlijk niet 100% trainen door een "beschadigde" biceps en triceps

wat is dit nu weer voor gezwets dan?

borst-biceps en daarna rug-triceps kan prima

je triceps doen synergetisch mee, maar worden echt niet zo voluit gebruikt zodat je ze de dag erop niet meer kan gebruiken...

het is niet ideaal, dat ben ik met je eens, maar het kan zeker wel.

en wie zegt dat hij ze direct na elkaar traint? wellicht zit er nog een dag rust tussen, daar al eens aan gedacht om dat eerst te vragen?

wat is dit nu weer voor gezwets dan?

borst-biceps en daarna rug-triceps kan prima

je triceps doen synergetisch mee, maar worden echt niet zo voluit gebruikt zodat je ze de dag erop niet meer kan gebruiken...

het is niet ideaal, dat ben ik met je eens, maar het kan zeker wel.

en wie zegt dat hij ze direct na elkaar traint? wellicht zit er nog een dag rust tussen, daar al eens aan gedacht om dat eerst te vragen?

hoezo gezwets?

bij borst oefeningen gebruik je gewoon veel triceps en schouders... rug ook zo met biceps, niks geen gezwets aan!

Mij is altijd verteld dat je die secundair getrainde spieren de dag erop beter nog even rust geeft zodat je ze de dag daarop weer 100% kan traine

hoezo gezwets?

bij borst oefeningen gebruik je gewoon veel triceps en schouders... rug ook zo met biceps, niks geen gezwets aan!

Mij is altijd verteld dat je die secundair getrainde spieren de dag erop beter nog even rust geeft zodat je ze de dag daarop weer 100% kan traine

Volgens mij heeft hij nergens gezet dat hij op maandag borst/biceps en op dinsdag rug/triceps traint.

Train zelf nu lb/ub en dat bevalt echt perfect. En ook triceps bij rug en biceps bij borst.

Volgens mij heeft hij nergens gezet dat hij op maandag borst/biceps en op dinsdag rug/triceps traint.

Train zelf nu lb/ub en dat bevalt echt perfect. En ook triceps bij rug en biceps bij borst.

nee oke, mja ik probeer hem te helpen en als hij dan zegt dag 1 en dag 2 ga ik er vanuit dat deze dagen achter elkaar aan zijn. anders had ie tog ook kunne zeggenb dag 2 rust dag 3 rug/triceps?

Ik train het liefst 3 x per week, voelt het best voor mij qua herstel (naturel, 42jr).
Tijdje ub/lb gedaan, ook wel eens tijd fullbody.
Momenteel begonnen met split;
maa; borst/bi/tri
woe; benen
vrij; rug/schou/traps

Op dag 1 doe ik borst/tri/schouders, op dag 2 rug/biceps.
Kan het 'kwaad' dat ik dan bv pull ups en deadlift doe op dag 2, rekening houdende met wat ik op dag 1 getraind heb.

mijn indeling op dit moment

ma; rug/ triceps
wo; borst/ biceps
vr; quads/hams/kuit
za; schouders

hiervoor deed ik de schouders op MA en WO,
posterior en side bij borst, en rear delt bij rug

dus we zijn het erover eens dat de secundair getrainde spier (bij borst, schouders en triceps bijv) na 1 dag rust weer getraind kan worden ?

en de primaire spier (bijv borst) na 2 volle rust dagen?

ub gaat samen
en lb gaat samen :)

gewoon ub/lb volgen !

dus we zijn het erover eens dat de secundair getrainde spier (bij borst, schouders en triceps bijv) na 1 dag rust weer getraind kan worden ?

en de primaire spier (bijv borst) na 2 volle rust dagen?

Ik denk dat dat wellicht te zwart wit is. 1 volle dag rust is meestal wel genoeg. Maar hoe zwaar heb je die spier getrained?

In een 3 x per week full body -schema wordt er ongeveer om de dag getrained. Er zijn ook mensen die dagelijks trainen of 6 dagen. Die zullen minder zwaar belasten. Het kan allemaal, als je maar gewend bent, en je niet te zwaar belast.

Er zijn daar dus niet echt regeltjes voor...

Ik denk dat dat wellicht te zwart wit is. 1 volle dag rust is meestal wel genoeg. Maar hoe zwaar heb je die spier getrained?

In een 3 x per week full body -schema wordt er ongeveer om de dag getrained. Er zijn ook mensen die dagelijks trainen of 6 dagen. Die zullen minder zwaar belasten. Het kan allemaal, als je maar gewend bent, en je niet te zwaar belast.

Er zijn daar dus niet echt regeltjes voor...

haha hoe moet ik dan in vredesnaam weten wanneer ik een spiergroep weer kan trainen?

ik heb het over een split schema waar alle spiergroepen 1x in de week voluit getraind worden...

en dan met name de primaire en de secundare spieren?

haha hoe moet ik dan in vredesnaam weten wanneer ik een spiergroep weer kan trainen?

ik heb het over een split schema waar alle spiergroepen 1x in de week voluit getraind worden...

naar je lichaam luisteren en gezond verstand gebruiken.

Nou ja, er valt wel wat te zeggen over het volume. Als je ongeveer drie oefeningen per spiergroep doet (rug en benen misschien meer) van een setje of 3 tot 5 dan zit je goed met een driedaagse split. Doe je full body dan is dat veel te veel...

ik doe

borst/tricpes
rug/biceps
schouders/buik

voorheen deed ik, wat tevens ook heel goed was

biceps/triceps
schouder/rug
borst/buik

Nou ja, er valt wel wat te zeggen over het volume. Als je ongeveer drie oefeningen per spiergroep doet (rug en benen misschien meer) van een setje of 3 tot 5 dan zit je goed met een driedaagse split. Doe je full body dan is dat veel te veel...

duidelijk, ik heb gezocht op internet maar kan niet precies vinden hoe of wat..

Terug
Naar boven