Fitness Seller

Welke dumbbells het best?

Bezoekers in dit topic

Marvinp

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
12 nov 2009
Berichten
121
Waardering
1
Lengte
1m78
Massa
69kg
Vetpercentage
9%
hallo,

Op de website Fitness Seller zie ik bij de dumbbells een aantal soorten staan, Chroom, gietijzer, rubber, en Hex dumbbells.. wat is nou het fijnste, en wat gaat het langst mee?
 
Chroom is bling bling
Ijzer is goedkoop
Rubber beschadigt je vloer niet als je ze laat vallen
Hex rolt niet weg

Wat is voor jou het belangrijkste?
 
kwaliteit
 
rubber scheurt en brokkelt af
chroom splintert
ijzer roest

go figure.
 
roest geeft een goeie grip.
 
nja.. Waar zouden jullie voor gaan dan
 
als je geld genoeg hebt een heel rack met dumbbells tot 80 kg anders gewoon verstelbare dumbbells.
 
Ik zou voor rubber gaan. en anders chroom
 
Olympische dumbbells, cheap, wel beetje onhandig maar das wennen.
 
ok. thx :)
 
Is voor velen verschillend, ik heb liever een goede grip zonder verdikking, en geen schijven die je telkens vast moet draaien.

---------- Toegevoegd om 12:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:29 ----------



2cpevsi.jpg


Deze bedoel je?

zien er strak uit.
 
Ja. Die ja. Liggen meestal fijn in de hand, Ijzer is prima. Na 20 jaar trainen spuit je er hammerite overheen en ze zijn weer nieuw. Dat doe je met chroom niet.
Verder kun je er allerei extra dingen mee doen, bv als opdruk handels gebruiken, tate presses omdat het vlakke gedeelte tegen elkaar blijft. Ook zijn ze relatief goedkoop.
 

+ goedkoop
+ zwaar belastbaar

- onhandig
-tijdsrovend.


Ik heb ze zelf en gebruik ze vooral voor DB rows en DB bench ( palmen naar elkaar toe ). Maar echt handig zijn ze zeker niet door hun grootte en altijd dat op en af doen van de schijven.
 
Idd, voor een handvol oefeningen zijn ze handig. Ik denk dat ik toch maar ga sparen voor echte dumbbells. :o
 
Idd, voor een handvol oefeningen zijn ze handig. Ik denk dat ik toch maar ga sparen voor echte dumbbells. :o

welke indeling zou dan optimaal zijn ?

hex van 10-50 kg in stappen van 5? en dan van die plate mates van 2.5 en 5 pounds kopen ( zijn van die magneten die er op plakken ?)
 
welke indeling zou dan optimaal zijn ?

Optimaal? Per twee kg natuurlijk. :P Maar ik ga wellicht voor stappen van 2,5 gaan, dat scheelt toch weer wat in prijs. Per 5 kg is veel, maar dan heb je iig al wat dumbbells.

Die plate mates ken ik niet. :)
 
als je geen waarde hecht aan de looks, gewoon voor de goedkoopste gaan imo :) gewicht is gewicht.
 
Back
Naar boven