MuscleMeat

Welke is de correcte dosis?

Elysium

Dutch Bodybuilder
Elite Member
Waardering
0
Wat zijn infeite DE correcte dosissen van de volgende producten:

Brinta
-Nu neem ik 30gr Brinta met 250ml magere melk en een banaan.

Proteïne shake
-Nu neem ik +-20gr met 500ml magere melk, verdeeld over 2x..1 smorgens en 1 voor mijn training.

Creatine
-Nu neem ik 5gr met appelsap, na de training.

Aminophar
-Nu neem ik een 10gr met 150ml chocovit, na de training.

Dextrose
-Nu neem ik 10gr in een glaasje water, na de training.

Ik zou graag weten wat ik eraan kan veranderen om een beetje een sneller resultaat te hebben...wat ik nu neem is een beetje meer dan wat voorgeschreven staat, maar als ik lees wat jullie allemaal naar binnen spelen, ben ik waarschijnlijk nie goe bezig :scratch:
<br><br>

creatine evt. samen met ca. 50 gram dextrose nemen

• Topic Starter Topic Starter
azo, dus ik mag gewoon 50gr dextrose MET 5gr creatine samen in een glaasje appelsap kappen?

dat is juist beter, en ik weet niet of je bulkt maar anders kun je wel meer brinta (of havermout) en whey nemen...

Elysium zei:
azo, dus ik mag gewoon 50gr dextrose MET 5gr creatine samen in een glaasje appelsap kappen?

om precies te zijn 0,8 gram per kilo lichaamsgewicht (suikers uit de appelsap wel meetellen als je de dextrose in de appelsap oplost)

@ Mugje : Je hebt het waarschijnlijk op die Aminophar, want dat zijn de eiwitten en aminozuren die in inneem. Hoeveel zou ik dan zo moeten innemen? En is de dosis van mijn Proteïneshake goed?

@ Wazzup : Als ik het uitreken, kom ik zo op een 60gr, dus 50gr oplossen in een glas appelsap, samen met mijn creatine should do the trick.

:bow:

<br>

Elysium zei:
@ Mugje : Je hebt het waarschijnlijk op die Aminophar, want dat zijn de eiwitten en aminozuren die in inneem. Hoeveel zou ik dan zo moeten innemen? En is de dosis van mijn Proteïneshake goed?
<br>
Ik bedoelde eigenlijks die proteineshake, als jij die na de training neemt kun je gerust 30-40gr gebruiken (of is het geen whey?)

Ik zou graag weten wat ik eraan kan veranderen om een beetje een sneller resultaat te hebben...wat ik nu neem is een beetje meer dan wat voorgeschreven staat, maar als ik lees wat jullie allemaal naar binnen spelen, ben ik waarschijnlijk nie goe bezig :scratch:
<br><br>
wat is je doel?

Elysium zei:

Elysium zei:
Brinta
hoezo correct? dat bepaal je ad hand van je gehele calinname. kan dus niet zeggen of dit ideaal is.zou als dit een maaltijd is er wel meer eiwit bij doen

Proteïne shake
-Nu neem ik +-20gr met 500ml magere melk, verdeeld over 2x..1 smorgens en 1 voor mijn training. wat voor porteine? wei zou ik nog steeds niet met melk doen

Wel, mijn doel is om te groeien, ZONDER (en das het moeilijke deraan) teveel omhoog te gaan in mijn BF gehalte. Ik zit nu op 12%, dus zou ik tot max een 14 willen gaan.

en als je bij de 14 komt, gewoon gaan cutten (ookal is het kerst)
om zo te dalen naar de 8 (of weet ik veel wat)

Elysium zei:

De correcte dosis van je voeding is lichaamsafhankelijk.
Dus je kunt niet per product zeggen wat juist is.
Het hangt af van wat je over de heledag eet!! En niet zo zeer wat je op die maaltijd eet.
Het uit rekenen van wat je dag inname van koolhydraten / eiwitten / vetten in gr per dag is belangrijker. En daarbij kijken wat het beste voor jou werkt.
Dus doe dat eens, en post daarbij je stats

succes
Jopie

Elysium zei:

Brinta

Proteïne shake
-Nu neem ik +-20gr met 500ml magere melk, verdeeld over 2x..1 smorgens en 1 voor mijn training.

Creatine
-Nu neem ik 5gr met appelsap, na de training.

Aminophar
-Nu neem ik een 10gr met 150ml chocovit, na de training.

Dextrose
-Nu neem ik 10gr in een glaasje water, na de training.

<br><br>

Om te groeien :
- 80 gram brinta met 1 liter melk sochtends
- 60 gram dextrose, 30 gram whey, 5 gram creatine met 600 ml water direct na de training
:)

Mijn caloriebehoefte is 2600 kcal en ik heb es op Snoopy's dieetpagina gekeken en ben nu via dat Excel-fileke een schema aan het maken met ongeveer een 3000 kcal... Zal wel waarschijnlijk niet makkelijk zijn om daar aan te geraken, want ik eet nu al tot ik erbij neerval en ik denk niet dat ik daaraan kom.

Ik moet wel nog es kijken naar mijn proteïneshake, om te zien hoeveel daarin zit.

jochem107 zei:
Om te groeien :
- 80 gram brinta met 1 liter melk sochtends
- 60 gram dextrose, 30 gram whey, 5 gram creatine met 600 ml water direct na de training
:)

Allereest wil ik wel es stellen dat ik ONMOGELIJK 80gr Brinta met 1 liter melk binnenkrijg smorgens :barf: Spijtig, maar is zo.

Dus als ik het goed snap, moet ik 30gr proteïnepoeder in éénmaal nemen en dat is NA de training..samen in één portie MET mijn dextrose en MET mijn creatine??

Ter info : om nog es te zien wat er juist in mijn supps zit kunt u hier nog es checken.
<br>

wazzup zei:
om precies te zijn 0,8 gram per kilo lichaamsgewicht (suikers uit de appelsap wel meetellen als je de dextrose in de appelsap oplost)

dit is niet zo simpel te stellen, omdat je geen rekening houdt met:

- doel (cutten, bulken of onderhoud)
- trainingsintensiteit en duur
- lichaamstype
- rest van het dieet

Dus nee, er is niet 1 formule. Het is slechts een richtlijn.

Elysium zei:
Allereest wil ik wel es stellen dat ik ONMOGELIJK 80gr Brinta met 1 liter melk binnenkrijg smorgens :barf: Spijtig, maar is zo.

Dus als ik het goed snap, moet ik 30gr proteïnepoeder in éénmaal nemen en dat is NA de training..samen in één portie MET mijn dextrose en MET mijn creatine??

Ter info : om nog es te zien wat er juist in mijn supps zit kunt u hier nog es checken.
<br>

Het is simpel. Eet zo'n 6 maaltijden per dag, inclusief je shake na je training. Aan de hand van je totale cal. behoefte verdeel je die per maaltijd. Maaltijd voor je training iets minder, maaltijd na je training iets meer.

Maak maaltijden dat jij zelf lekker vindt met gezonde voeding. Als je geen 80 gram brinta met 1L melk door je strot krijgt, maak je een bord havermout met melk en vul je de rest aan met proteinepoeder of een broodje kipfilet. Zo moeilijk is het niet.

Er is niet 1 dieet dat voor iedereen goed geldt. Er zijn slechts richtlijnen. De rest is naar je eigen lichaam luisteren en VEEL research doen.

kingnbajam zei:
Er is niet 1 dieet dat voor iedereen goed geldt. Er zijn slechts richtlijnen. De rest is naar je eigen lichaam luisteren en VEEL research doen.

Kzal daar es rap voor zien ze! En research doe ik meer dan genoeg..ik schuim hier DBB af dat nie meer normaal is, mja, we kunnen maar bijleren :thumbs:

<br>

:eek: als ik 3000 kcal. zou eten heb ik het gevoel dat ik zou verhongeren...
eet nu 5000 kcal. :p

kingnbajam zei:
- doel (cutten, bulken of onderhoud)
- trainingsintensiteit en duur
- lichaamstype
- rest van het dieet

Dus nee, er is niet 1 formule. Het is slechts een richtlijn.

- doel : Bulken en onderhouden..gelijk ik al zei ik wil niet boven de 14% uitkomen.
- trainingsintensiteit en duur : 4x 1 à 1.5u per week en héél intensief!
- lichaamstype : 1m84, 76kg (3kg in 4weken : kheb me juist gewogen..wiiiii) 12% BF
- rest van het dieet : Moet ik nog uitzoeken.

Kheb me juist gewogen en 3kg derbij, dus infeite nie echt slecht zou ik zeggen :rocker:

Terug
Naar boven